***Joulutontut-06***
Kommentit (30)
Mannarii: mustakin kuulostaa ihan ovikselta mutta taitaa olla nuo oireet niin yksilöllisiä että vaikea mennä sanomaan. Mulla on (omasta mielestä) todella selvät oireet eikä pienin niistä ole selvästi lisääntynyt halu... ;)
Tuosta parisuhteen muuttumisesta: itse saan sellaisia sätkyjä kun alan miettimään että miten kaikki muuttuu. Me ollaan oltu yhdessä 8 vuotta ja riidellään todella vähän(mittari lienee omassa päässä?), kumpikin on kai aika laiskoja ja menee yleensä vaan pari hiljaisempaa päivää ja sitten taas kaikki on hyvin. Nyt pelkään että musta tulee sellainen nakuttava eukko :/
Olen kuitenkin ajatellut että pakko se on ainakin katsoa suodaanko meille lapsia ja ne asiat mitkä muuttuu niin muuttuu, suuntaan tai toiseen. Kai sitä itselleen yrittää uskotella että muutokset on pidemmällä käännettävissä positiiviseen suuntaan. Eniten pelkään että yhteys toiseen katkeaa ja lähdetään elämään " eri suuntiin" .
Mikä muuttuu niin on tarkoitettu tapahtuvaksi.
Tulipas viisaita lauseita, huh....
Pakko tunnustaa että sorruin vaikka olin päättänyt etten niin tee:
ostin paketin ovulaatiotestejä... Mies vähän nurisi että menee tieteen puolelle tämä touhu...
Mutta aion kuitenkin katsoa kuinka hyvin tunnen oman kropan merkit, ihan mielenkiinnosta (juupajuu...)
Onko jollain kokemusta moisista?
nimimerkki: hömpähtänyt...
Nopea käynti koneella. Pikkumiehellä taitaa olla vastalause valmiina äidin surffailulle. Meillä alkaa kohta iltapuuhat.
Kyllähän toi Mannarii ovikselta kuulostaa. Mutta tosiaan kai on aika yksilöllistä. Mä en ole vielä ovistestejä kokeillut. Ekan raskauden kohdalla oli päättänyt, että jos siitä kierrosta ei tärppää, niin sitten kokeilen mielenkiinnon vuoksi. No, tärppäs ja jäi kokeilematta. Tälläkään kertaa en meinannut ihan alkuun niitä ottaa käyttöön, mutta kieltämättä kyllä vähän houkuttelis ihan just sen oman kropan tuntemisen kannalta. Tai siis olis kiva tietää, että tunteeko yhtään.
Musta silloin ekalla kerralla tuntui, että kroppa toimi just silleen, kun oli jostain oviksenbongaamisjutuista lukenut. Tai ne limajutut oli mun mielestä aika selvät.
Nyt jäi aika lyhyeks, täytyy mennä.
Äitsy kp6/? (Calle77, meillä näköjään on sama, hih!)
Mulla oli raskausaika mailman auvoisinta aikaa, miten voi näin temperamenttinen oinas muuttuakin niin lauhkeaksi lampaaksi, ku mä sillon muutuin!! Kai mä olin sitte jotenkin sellanen ikityytyväinen munaa hautova kanaemo, ettei yhtäkäs riitaa ollu ja elämä oli TODELLA seesteistä! Mut sen jälkeen, voi jestas, musta tuli se mäkättävä lammas, aina vaan paheni ja paheni ku esikoisella oli koliikki, (no ei kai sitä voinu muuta odottaakaan, kun äitikin on niin tahtova-tapaus). Nyt on helpottanu, ku esikoinen on jo 1v9kk! Nukkuu yönsä ja leikkii yksikseenkin! Elämä tuntuu suht helpolta niihin alku parkumisiin verrattuna. ja oikeestaan musta meinas tulla todella mukavuudenhaluinen, etten millään meinannu antaa uudelle vauvakuumeelle periks! isäntä se vauvakuumeinen oli, ei se pelästyny koliikkeja eikä mun mielialojani!! ei mua silti ympäri tarvinnu puhua, kyl mun mieli sit nopeesti oli vauvakuumeen pauloissa! välillä vieläki tuntuu siltä, et, mitä helvettiä mä taas olen tekemäs... mut aika pian tuntu taas asia tosi hyvälle!! nyt täs taas odotellaan j ihmetellään, joskos sitä jo pian raskautuis!!!
En ole enää ollenkaan varma oliko se ovis vai ei. Tuli nimittäin sen kirkkaan vuototipan jälkeen eilen jotain tuhrua eikä puhettakaan mistään kirkkaasta venyvästä.
Oli miten oli, illalla pupuiltiin.
Miehellä on myös vauvakuume. Hyvin varovainen sellainen. Hän tuntuu tosiaan ajattelemaan että lapsi tulee jos on tullakseen. Miehet pystyy mustavalkoisuuteen kai sitten paremmin. Mun mietteet menee aina hyvinkin monimutkaisiksi. Hmm..
On tosi mukavaa mietiskellä teidän kanssa näitä asioita sillä en aio pukahtaa kenellekkään, että annetaan vauvan tulla. Pari parasta ystävää tietää että kierukka on poistettu mutta olen antanut ymmärtää ettei ole mitään yritystä. Jotenkin mä vaan haluan pitää asian miehen ja minun välisenä.
*viikonlopputunnelmainen Mannarii*
Ei olla mekään pukahdettu kenellekäan, päinvastoin on vähän annettu ymmärtää, että ei vielä pariin vuoteen, jos ikinä!! Mukavampi sillain, kun, kaikki kyselemässä, et joko, joko jo??? Esikkoa tehtäes aika moni tiesi, ja aika moni oli myös, ehkä hippusen liian utelias! Nyt on päätetty myös, et jos, ja kun raskaudun, ni kenellekään ei kerrota, ennenku ekas ultras on näkyny vauva! joskin jos samalla tavalla alkuraskaus menee, ku esikoisen kanssa, ni sitä on vaikea kauhean kauan pitää salassa! meinaan se pahoinvointi, ugh!!!
Nyt lähetään saunomaan, Heippa ja hyvät lauantain jatkot!!
Plussaillaan!!
Olisikohan meidän porukalle tämä viikkopino hyvä systeemi? Kuluneen viikon aikana kun on kertynyt kolme sivua tarinaa, se ei ole vielä liian pitkä pätkä luettevaksi jos haluaa pysyä kuulumisten kärryillä??
Käytiin eilen Vantaan vauvantarvikkeessa, ajatukseni oli vain pikaisesti haistella ilmaan ja hakea Emmalljungan esite -- mitä vielä. Isäntä innostui (!) ja pyörittiin siellä varmaan vartti :D Totesi herra itsekin, että tuntuipa luontevalta olla siellä ja alkoi heti suunnittelemaan miten tuunaa meidän lipaston hoitopöydäksi... Tosin en voinut olla tuntematta kateutta kun joka puolella pyöri ihania mahoja....
Tavailin tuota ovistestiä ja laskujeni (ei mikään matikkapää..) tikuttaminen pitäisi alkaa jo ensi viikon keskiviikkona, huuuiiiii! Eli jos kroppani toimii kuin kello (hehhhe) meillä alkaa isäntä uupua tuossa loppuviikolla ;)
Mutta nyt alan silittämään (yök) verhoja ja siivoamaan, eilinen meni kaupoissapyörimiseksi ja tänään on kosto siitä tiedossa kotitöiden muodossa..
Hyvää pyhää kaikille!!
Sopiiko laittaa uusi pino huomenna aamulla???
mun puolestani ainakin sopii!!
Nyt taitas olla tissit siihenmalliin arat ja turpeat, et voiskona olla ovulaatio?? kah, jospa nyt sit kuherreltas ehtoolla, kun tuo esikko saadaan sammuksiin!! Mun kiertoa kun on aivan turha yrittää laskea, ni koitan vaan sit kuunnella kroppaa ja arvailla, kai se sit nappaa jos on napatakseen. Kattelin s-marketin hyllyllä niitä ovis-tikkuja, ajattelin, et ostan ja katon, et tarkottaisko tämä tissien kipeytyminen sitä itteensä, mut sit... huh, huh 16,90 oli hinta!! Onko ne tosissaan noin arvokkaita?? jätin suosiolla ostamatta, kun kerran esikkokin sai alkunsa ihan vaan sopivalla määrällä pupuilua!! ja rahaakaan ei näin joulunalla ole paljolti!
Nii, sit mun piti viel kysyä, et mistä toi TÄTI-JUTTU on alkujaan?? Ymmärsin kyl, et se tarkottaa kuukautisia, mut en ollu enne kuullu moista nimitystä asialle!
Heipsunkeipsun!
Pupuillaan!!!
Onpas mukavasti kasaantunut juttua tänne, kun en ole pariin päivään päässyt katsastamaan :) Kivaa lueskella teidän kuulumisia!
Mulla on vihdoin menkat/täti what ever takana päin. Olen ainakin toistaiseksi sillä mielellä että en ala laskemaan päiviä tai seuraamaan ovista sen tarkemmin. Mutta toisaalta odotan mielenkiinnolla millaisia tuntemuksia kropassa herää nyt kun pillerit on jätetty pois. Katsotaan nyt jos useampi kk menee eikä mitään tapahdu niin sitten ehkä ovistestiä kehiin..Tuntuu aika kalliilta hinnalta 16,90, saakohan netistä halvemmalla?
Mietin kyllä et jos menkat ei ala joulun aikoihin ja Uutena Vuotena menojalka vipattaa niin pakko sitä on varmaan raskaustesti tehdä että uskaltaa juoda jotakin? Voi ne menkat tietty muutenkin jäädä viel tässä vaiheessa pois jos kierto on ihan sekaisin aluksi.
Täytyy muuten tunnustaa et on tässä itsekin jo tullut suunniteltua sisustusta lapsen huoneeseen vaikkei vauvasta tietoakaan. Mut kai sitä saa suunnitella omassa päässään, ei siitä haittaakaan ole. Sänky meillä on jo valmiina varastossa, se on muutaman sukupolven ollut suvussa. Ei mekään kyllä olla kenellekään mitään kerrottu yrityksen aloittamisesta, et ihan salaisuus tämä on. Ajattelin et jos pystyn niin kerron ihmisille vasta ekan ultran jälkeen jos nyt tuuri käy!
Eipä muuta, ensi viikolla uudet kujeet ;)
Mä olen kertonut kahdelle kaverille, että ehkäsyt on lopetettu. Samaisille kavereille todennäköisesti kertoisin tärpistä suht heti. Viimeks me kerrottiin molempien perheille melkein heti ja parille kaverille. Oltiin sitten päätetty, että muille kerrotaan ekan ultran jälkeen, mutta ei mitenkään aktiivisesti vaan, että jos puhetta tulee ja silleen. Mulla pullahti maha esiin tosi aikasessa vaiheessa ja kun mentiin yksiin häihin jotain viikolla 15 niin ei siinä vaiheessa ollut kyllä mitään arvailun varaa. Monet oli sitten aika ihmeissään, kun ei he ole mitään kuulleet, mutta kun ei se ollut ollut kerrottavissakaan kun pari viikkoa. Luulivat varmaan kaikki, että ollaan yli puolenvälin. No, se siitä. Mielenkiintosta nähä miten maha tällä kertaa käyttäytyy. Mulle on kyllä gyne joskus sanonut, että kohtu on aika lailla eteen kallellaan, että on tosi helppo tutkia. Mahtaako sillä olla sitten tekemistä ton jutun kanssa. (Ei kyllä myöskään ole mitenkään hirveen tiukat vatsalihakset.;))
Kutsu käypi, täytyy mennä.
äitsy kp8 vissiinkin
Mannarii
- valitettavasti en osaa sinulle vastata, mutta jään mielenkiinnolla kanssasi kuuntelemaan, mitä muut ovis-asiasta tietävät kertoa.
Luulisin, että nuo pohdinnat vauvan vaikutuksesta parisuhteeseen ja elämään yleensä, ovat hyvin yleisiä. Et siis pohdi yksin! Olisihan se mukava, jos asian voisi jättää jonkun muun päätettäväksi :) Itse vaan täytyy ratkaisut tehdä ja myös vastuu niistä kantaa. Koetan ajatella omalle kohdalle niin, että jos vauva tulee iloitsen siitä täydestä sydämestä, mutta jos ei tulekaan, niin otan senkin Luojan kädestä ja koetan nauttia elämästä joka tapauksessa. Onko miehelläsi vauvakuume?
Calle77:n
- kodinlaittojutut kuulostivat kivalta. Mukava kuulla teidän " edellä menevien" kokemuksia ehkäisyn jättämisen vaikutuksista. Itsellä vielä muutama onneton pilleri jäljellä :)