Minne matkustat hiihtolomalla?
Tai talvilomalla. Lappiin, Alpeille vai jonnekin kauemmas? Ehkä vain rannalle makaamaan tai vesille "hiihtämään".
Kommentit (118)
Ruotsiin. Pääsiäisenä Leville. Kesäkuussa Espanjaan. Heinäkuussa Itä-Suomeen. Ensi talvena Floridaan. Tänä talvena käytiin Thaimaassa.
Lomaa on 38 päivää vuodessa, että ehtiihän tuota. Lapset toisinaan luvalla pois koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo Espanjassa ja pysynkin seuraavat pari viikkoa.
Sano mutsille terveisiä. Siellä on poikkeuksellisen kylmä tällä viikolla, siis mantereella, ei normaalia.
Emme hiihdä, emmekä laskettele, joten talviloma vietettäneen kotosalla, toisella on töitäkin. Itse vietän lasten kanssa loman, jotain kivaa tekemistä pitäisi keksiä. Rahatilanne ei anna periksi tehdä talvisin oikein mitään reissuja, säästetään rahat (ja lomatkin yleensä) kesään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasiaan kolmeksi viikoksi. Valkoiset rantahietikot, käytännössä ilmaiset ravintolat ja 30-35 asteen lämpö. En malta odottaa <3
Kohta täällä on köyhät ulisemassa premium lämpötiloista :D
30-35 ei ole premium lämpö, silloin maataan varjossa tai altaassa, auringossa ei pysty olemaan. 25C on sopiva keli.
29C on aika optimi kun voi olla yöllä uikkareissa, siihen ei 25C vielä riitä. Ei tropiikissa "olla auringossa" edes 25C lämmöissä koska auringonsäteily on niin voimakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano mutsille terveisiä. Siellä on poikkeuksellisen kylmä tällä viikolla, siis mantereella, ei normaalia.
Sanotaan ;).
Niin on, jopa ukkosmyrskyjä parina päivänä ja seuraavat kaksi päivää todella kova tuuli.
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään, hinnat tapissa ja paikat täynnä kersoja. Maaliskuussa sitten etelään kun on lämpimämpää, edullisempaa ja ei kersoja näköpiirissä.
Totta! Mikään ei ole niin kauheaa kuin suomimamma penskoineen huutaa altaan reunalla percebikinit läskikankkujen välissä.ukko makaa kaljoissaan aurinkotuolissa ja akka huutaa kakaroileen. Hyi! Nykynaiset ei osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiin. Pääsiäisenä Leville. Kesäkuussa Espanjaan. Heinäkuussa Itä-Suomeen. Ensi talvena Floridaan. Tänä talvena käytiin Thaimaassa.
Lomaa on 38 päivää vuodessa, että ehtiihän tuota. Lapset toisinaan luvalla pois koulusta.
Tuossa matka-sarjassa on aika montaa päivää lapsille olla pois koulusta.
Me käydään Turussa. Hinnat nousseet ruuassa sun muussa sen verran, ettei voida tehdä mitään isoa matkaa. Mutta kotimaan lähilomakin on paljon kivempi kuin kotiin jääminen. En kotona oikein pääse yhtä hyvin rentoutumaan, kun siellä on niin paljon töitä mitä pitäisi tehdä. Me emme käy lomilla koulujen työaikoina kuin tosi poikkeuksellisesti. Toisella lapsella on vaikea oppia, joten ei haluta, että hän jää muista jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa matka-sarjassa on aika montaa päivää lapsille olla pois koulusta.
10 päivää. Ei ole paljoa, eikä tunnu missään. Lapsia on yksi.
Mä ajattelin olla kotona ja ryypätä. Vois lukea jotain kirjoja mitä ei oo ehtinyt lukee. Nukun.
Ei oo rahaa reissata eikä kyllä oikein kiinnostustakaan.
Bathiin ja Bristoliin sukuloimaan.
Ykköstyöstä on viikon loma, otan silloin kakkostyöstä muutaman ekstravuoron ja siinä on mun (työ)matkat. Lopulla luppoajalla teen isompaa siivousta kotona ja ehdin korjaamaan/ompelemaan vaatteita.