KOTILOT vko 47!
Kommentit (43)
Joulu on kyllä jo ihan silmänräpäyksessä! Minä en tosin aio asialla itseäni stressata, ei ole pakko leipoa/tehdä itse jouluruokia, joten jos teen, ni on sit vaan plussaa, jos en tee, ni sit herkutellaan kylässä vaan.
Täällä tulikin viikonloppuna hyvä joululahjavinkki - sellanen kalenteri. Itekin olen sitä miettinyt, mut nyt on sellanen hassu tunne, et eihän me sellaista nyt voida tehdä, kun tää kolmonen on vielä masussa, eikä siis pääse ollenkaan mukaan kalenteriin - epäreilulta tuntuis tehdä kalenteri vaan kahdesta, kun kuitenkin muksuja on jo pian 3. Aika typerä ajatus, mut jospa sit ens jouluna teettäis kalenterit, ni sit ois kaikki 3 jo melkein joka kuvassa (tammikuuhun pitäis varmaan sit saada mun masu muksujen kans mukaan samaan kuvaan, ni ois niinku kaikki kuvassa. ;)
Mies kävi eilen reissussa, ja löys sattumalta matkan varrelta kaupassa poiketessaan muksuille sellaisen leikkikeittiön, josta meillä on ollut puhetta, et vois niille ostaa yhteiseks joululahjaks. Nyt on sit jo muksujen lahja - se tärkein lahja - hommattuna. Isovanhemmat saa taas varmaan Oriflamea (olen siis mukana Oriflamessa)..
Joulu kun kahlataan läpi, niin johan sit alkaakin vuosi 2007! Tammikuun alennusmyynteihin on ihan pakko päästä, toivottavasti olen kykeneväinen sinne sitten raahautumaan. Toisaalta, meiltä nyt ei mitään tähteellistä kyllä vauvalta puutu, koska nuo isosisarukset on vielä sen verran pieniä, et on heiltä kaikki tarvittavat tallella (vaunut, pinnis, hoitopöytä, vaatteet, kaukalo, sitteri, hyppykiikku jne..). Kaukalo ja sitteri ovat kyllä vielä lainassa serkun tytöllä, mutta saadaan ne kyllä takas heti kun tarve vaatii.
Nyt aamupalalle. Mukavaa maanantaita!
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]27 (tasan!) =D
Me oltiin sukuloimassa viikonloppuna,ja huomaa kyllä ettei masu kauheesti tykkää autossa istumisesta=(Eilisen illan supisteli ja olo oli muutenkin kamala.Onnex tänään vapaata,niin saa levätä.Saatiin jo joululahjoja mukaan,kun suku asuu niin kaukana,ettei nähdä ennen joulua.Vein myös kaikille kortit,niin ei tarvii stressata,muistaako lähettää.
Tämä viikko vielä tutkimusten suhteen hiljaiseloa,mutta ens viikolla ultra ja neuvola.Ootan jo kovasti.Vauva kyllä kovin liikkuvainen,niin en oo ollu huolissani.
Mä ootan jo kovasti tammialea,jos alkaisi uskaltaa ostaa vaaville kaikkea kivaa.Meillä edellisen lapsen syntymästä jo 4-vuotta.Sänky,turvakaukalo,vaunut yms..isommat hankittava kaikki uusiksi,kun ei jäljellä mitään.Mutta ostetaan nyt uusia,kun tuo mies tuntuu haaveilevan vielä siitä pikku nelosesta(miehelle toisesta)MUTTA katotaan kuitenkin miten nyt sujuu..yksi kerrallaan=)
Huiskutin 19+6
töihin tänään, millään ei olisi jaksanut. Poikakin huokaisi aamulla " äiti miksi viikonloput menee niin nopeasti" . Onneksi lomalle päästään kahden viikon päästä ja suunnataan Thaimaan lämpöön. Kyllä sitä aurinkoa onkin kaivannut.
Oma napa voi hyvin, paino on tippunut 2,5kg eikä masu pömpötä vieläkään, kyllä se siellä on =) mutta piilossa saa olla vielä jos minulta kysytään...emme vieläkään ole kertoneet muille. Viime viikolla oli muutama rankka päivä ja illalla olo oli aivan kamala vähän supistelikin ja silloin masu kyllä tuli konkreettisesti esiin onneksi se sitten levossa loppui. Keskiviikkona olisi sitten se np:ultra, kivaa kun pääsee mieskin mukaan.
Mukavaa alkuviikkoa muillekkin.
JB72
rv. 11+5
alkaa vk 18 nyt.huomista jännitän ja minulle kerrotaan silloin kromosomimäärityksen tulokset.tehtiin koska ikää 38v ja tietty kehitysvamma lähipiirissä.olen hyvin toiveikas että kaikki ok....
En kieltänyt että sukupuolta ei saa sanoa. Olen ajatellut että en halua kuulla sitä puhelimessa, vaan tulkoon kirjeessä kotiin.Avaamme sen jos sitten haluamme.Aika hauska jos se on huhtikuuhun asti takan reunalla ja sitä mietitään että avatakko vai eikö avata...tytöistä emme tienneet etukäteen. Toisaalta tietäisi tarviiko ostaa mitään uutta.Pinkkejä potkuhousuja en pojalle kyllä pukisi..
Vointi on hyvä ja pahin kuvotus on ohi.
Mukavaa viikkoa kaikille!!!
Niin se vaan taas viikonloppu oli ja meni vauhdikkaasti, miten se voikin aina niin nopeaan mennä? No tulipahan piha haravoitua lopuista lehdistä, jotka oli jäänyt jo lumen alle. Mutta lumi pahus suli kaikki pois ja niinpä saatiin siistittyä koko piha. Kyllä nyt kelpaa katsella kaunista pihaa.
Ihanaa JB72 pääsee kanssa aurinkoon lämmittelemään. Ootteko 2 viikkoa reissussa ja milloin lähdette? Me nimitäin mennään kanssa 1 viikoksi Lanzarotelle ja lähdetään 2.12 eli aikas pian. Ootko muuten käynyt ennen Thaimaassa? Mä haluaisin kanssa sinne lähteä, mutta en saa tuota ukkoa sellaiseen maahan lähtemään...
Täällä on paljon ollut puhette joulusta. Mä tunnustaudun myös aivan hulluksi jouluihmiseksi. Rakastan siis joulua ylikaiken ja nyt vielä enemmän kun on lapsia. Sen verran hullu minäkin olen, että joulukortit kirjoitin jo 2 viikkoa sitten kun niitä ostin ja samaan aikaan vaihdoin ruokahuoneeseen jo jouluverhot ja joululiinan. Keittiöön pitäisi vielä laittaa samaiset jutut, ajattelin laittaa ens viikonloppuna ja samalla laittaa sitten myös vähän kynttelikköjä palamaan.
Jouluruokia en tee mitään itse, siis laatikoita. Ne tilataan aina valmiina. Kinkun paistan ja samoin leivonnaisia teen. Enimmäkseen pipareita lasten kanssa, taatelikakku kuuluu perinteeseen, samoin joulutortut.
Sitten omaan (:), sinne ei mitään ihmeellistä uutta. Alkaa pikkuhiljaa maha kasvamaan, mutta vieläkin töissä käytön ihan normaaleja vaatteita, eikä kukaan ole huomannut vielä mitään. Viikonloppuna tosin oli käytössä äitiysfarkut ja kotona kuljen löysemmissä kotihousuissa missä on miellyttävä eikä kiristä mistään. Yx kaveri taas eilen ihmetteli mun mahan pienuutta. Hänellä kun kuulemma jo samoilla viikoilla haittasi yöunta kun oli jo niin iso. Mä nukun vieläkin mahallaan, eikä ole mitään vaikeuksia.
Tänään oli jollain ultrakin iltapäivällä, tulehan sitten heti kertomaan kuulumisia kun sieltä palailet.
Ei kai tällä kertaa mitään kuin päivänjatkoja kaikille!
LapaLepa rv 21+4
Tulin kurkkaamaan ultrakuulumisia, mutta ei vielä ollut. Eikös kahdella ollut tänään rakenneultra? Kävin tuolla marraskuisten synnäripinolla urkkimassa päivityksiä kun meidän pinoon asti ei tietoa ollut tullut ja Jaasa oli saanut poikien perään sitten tytön 10.11. Onnittelut!
Mulla jotenkin toi poikatoive on taas alkanut nostaa päätään. Kääk.
Mies kyllä on varma että kolmas tyttö tulossa. Välillä jotenkin ristiriiitaiset fiilikset asiasta. Tietysti lapsen terveys on kaikki kaikessa. Näin kuulkaan yhtenä yönä unta että meidän kolmas on down-poika. Nää mun unet on kyl ihan kamalia välillä.
Meidän 2v neiti aloittaa sitten tammikuussa päiväkodin. Tai silleen, et kolmena päivänä viikossa. Vähän saisi muuta tekemistä ja kavereita. Sen takia haettiin paikkaa. Uskon, että tyttö tykkää kovastikin päiväkodista.
Mä kans jouluihmisiä! Pihalla on jo puskassa valot ja ikkunoissa kanssa! Naapurit varmaan pitää hulluna, kun värilamput loistaa ikkunoissa, mutta mun mielestä aivan ihanaa. Viime jouluna tehtiin kaikki laatikotkin itse, mutta tänä jouluna ei taideta ihan niin paljon tehdä. Rosolli ja ja lanttulaatikko on parempia itsetehtyinä kuin kaupasta.
G: Hei mites teillä joilla 2 edellistä lasta samaa sukupuolta, niin onko nykyisessä raskaudessa selkeitä eroja edellisiin?
Meillä siis 2 tyttöä ja nyt ehkä selvimmät erot jalkojen palelu (edellisillä kamala kuumotus), pahoinvoinnin ja väsymyksen vähyys (esikoiselta esim oksentelin rv 22+), limakalvot ei kuivat (kuopukselta nenä ja silmät rutikuivat läpi raskauden) ja turvotus, joka alkoi heti raskauden alettua. (edellisiltä vasta loppuraskaudesta otin sormukset pois).
Tuoksusta päätelleen vaipan vaihto kutsuu..
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
AIHA RV 12+6 (13+3)
AIHA: Mä kans oon nähny unia, että tää vauva on poika, mutta se on kehitysvammainen pahasti, koska mä onneton oon menny toivomaan niin paljon poikaa, enkä oo välittäny terveydestä yhtään. Onkohan yhteyksissä alitajuntaan... x)
Joulusta: Mä ostan rosollin aina valmiina, koska musta se piipertäminen (pilkkominen jne) on niin työlästä lopputulokseen nähden. Mut rosollia meillä silti kyllä syödään aika paljon. Ostin nyt sellaiset jääpuikkovalot ulos. Mietin, että jos tuon meiän kuusen 160cm laittaiskin pihakuuseks ja ostais sisälle isomman muovikuusen. (Mä oon aidolle allerginen) Mut en sit tiiä raaskinko...
Aiha kyseli aiemmista raskauksista, että onko ollu samanlaiset, jos on tullu samaa sukupuolta olevat lapset...? Mulla kaks tyttöä ja siis molemmat on ollu tosi erilaisia raskauksia. Eka oli tällainen kuin tämä kolmaskin. Helppo unohtaa koko tila. Ja toka taas oli alusta loppuun yhtä kremppaa. Luulen, että mulla toi tokan erilaisuus johtu sitä, että keh ei ollu ehtiny toipua edellisestäkään raskaudesta.
Eli meillä on ennestään siis 2 poikaa ja raskaudet olivat ihan identtiset keskenään. Ei oikeastaan minkäänlaista pahointia ja muutenkin samanlaista oloa.
Tämä kolmas on ollut hiukan erilainen. En ole tässäkään joutunut oksentamaan kertaakaan, mutta todella paha olo on vaivannut ja vieläkin aamulla yökkäilen hampaita pestessä, joten toiveet tytöstä on korkealla... Jos nyt yleensäkään oireiden mukaan jotain voi toivoa ja haaveilla. Mutta näin meillä. Mulla on itelläkin kyllä melko vahva tyttöolo koko ajan, mutta eihän sitä koskaan tiedä, maaliskuun lopussa sitten vasta...
Ehkä se tyttöolo tulee siitäkin, että äitini tässä taannoin (vuosia sitten) kävi ennustajalla joka oli sanonut, että hänen läheisilleen tulee yllätysvauva, joka on pieni enkelin kiharapäinen tyttö ja tuleva äiti saa tietää raskaudesta vasta joskus viikolla 12. No meidän tapauksessa tämä viimeinen ei pidä paikkansa, mutta tuo yllätys tavallaan, koska tämä raskaus alkoi melko yllättäen ja oli itsellekin vähän aluksi " shokkiyllätys" vaikkakin kyllä todella toivottu sellainen. Ja selvennykseksi tuohon yllätykseen eli meillä mies ei ole ollut ollenkaan suostuvainen tähän kolmanteen (hänen mielestään 2 riittää), mutta sitten vain kerran keskenkaiken tokaisi, että kai mä nyt sitten sen kolmannen voin tehdä ja se on nyt sitten siinä, kasvamassa hurjaa vauhtia. Ja nyt kun ajattelee niin hän on tällä hetkellä todella innoissaan odottamassa uutta tulokasta ja lapsillekin puhuu paljon tulevasta vauvasta tyyliin et sitten kun se vauva tulee niin missä se nukkuu ym. Ja hän sen ensimmäisen kerran lapsillekin kertoi eli taitaa odottaa innolla pientä prinsessaa...
Joka aamu kun viedään poikia hoitoon niin mies ihastelee siellä hoidossa olevaa pientä 2-vuotiasta prinsessaa ja taputtelee sitä päähän ja kysyy et mitä prinsessalle tänään kuuluu. Eli tais todella mielellään ottaa seuraavaksi sen tytön, joka kietois täydellisesti pikkusormen ympäri, vaikka väittää, että ei hän tiedä tytöistä mitään. No äkkiä sitä oppii...
LapaLepa
Olen normaaleista töistäni vapaalla ja yritän tehdä tiedettä. Hohhoijaa, kiroan tilastotieteen jonnekin syvälle... Maharintamalle ei kuulu uutta, huomenna olisi sitten se jännittävä ultra heti aamusta. Yritän vielä tänään tulla lukemaan niitä teidän ultrakuulumisia, joku oli menossa(?)
Minulla on nykyään kaksi vakiopainajaista. Toisessa juon alkoholia ja saan yhtäkkiä kauhean kohtauksen, kun muistan että olen raskaana enkä saisi juoda. Siitä puhe mistä puute? Vanha juoppo? Toisessa unessa lapset on nukkumassa meidän välissä ja yhtäkkiä jompikumpi putoaa tai katoaa muuten vaan. Mies on herännyt monta kertaa siihen, että konttaan ympäri sänkyä lapsia etsimässä...
Tänään saadaan mies kotiin reissusta ja minä saan (kai) vähän levätäkin välillä. Annan näiden reissuviikkojen jälkeen aina entistä enemmän arvoa yksinhuoltajille. En kuitenkaan viitsi sanoa, että itse en jaksaisi, kun olen todennut, että jaksettava on mitä vaan eteen annetaan. Meillä kun on taisteltu ja taistellaan edelleen noiden vaikeiden allergioiden kanssa, niin pari tuttua on sanonut, ettei kyllä kestäisi tuota kaikkea yöitkemista ja monien ruokien kokkaamista ja erikoisruokien metsästämista ja lääkärissä juoksemista. Tuntuu vähän hölmöltä kommentilta, tekee mieli kysyä, että mitä he sitten tekisivät! Antaisivat lapsen adoptioon vai? Tätä nykyä voin kyllä jotain hölmöä laukoakin, mulla kun selkeä raskausoire on aina ollut se että asiat ja erityisesti ihmiset ÄRSYTTÄÄ kauheasti.
Terveisin: ärhäkkä mimmi Uteriina 11+2
Nyt on sit se rakenneultra takana. Kaikki oli oikein hyvin. Pikkuinen aukoi kovasti suutaan ja nieleskeli lapsivettä. Peukku meni kans välillä suuhun. Kaikki rakenteet näyttivät normaaleilta. Niskassa ei mitään ylimääräistä näkynyt. Np-ultrassa siis näkyi napanuora niskan kohdalla, mut ei silloin voinut sanoa varmuudella oliko se napanuora. Mittojen mukaan olisi viikkoja 19+5 vaikka neuvolan mukaan 20+2.Istukka näkyi etuseinässä, niinkuin vähän arvelinkin kun liikkeet tuntuu vasta nyt vähän paremmin. Ja vatsan päältä ei tunnu vielä ollenkaan.No sit siihen sukupuoliasiaan, vähän olen pettynyt, kun ei saanut näkyvyyttä. Aikansa yritti, mutta ei vaan näkynyt,peppu ja virtsarakko kyllä näkyi. No täytyy sit vaan odotella kevääseen...En sit taida mennä enää ultraan pelkän sukupuoliasian takia. Pääasia kuitenkin että kaikki näytti olevan ok.
Aiha kyseli raskausoireista. Meillä siis 2 poikaa ennenstään ja raskaudet olleet tosi helppoja, olen ollut elämäni kunnossa. Nyt tämä kolmas on ollut aivan erilainen, iho huono, kestokrapula viikolle 12, kauhea väsymys ja makean himo. Mun äidille oli ennustaja sanonut että keväällä tulee tyttärelle tyttövauva...No tiedä häntä. Toiveet ainakin on korkealla. Mukavaa viikkoa kaikille!
NAKSU ja Nasu rv20+2
Hihii...mekin lähdetään 2.12 ja ollaan kaksi viikkoa. En ole ollut ennen Thaimaassa, kevät talvella oltiin Kiinassa ja Hong Kongissa mutta ne ei varmaan ole samanlaisia=) Appivanhemmat ovat olleet useamman kerran ja ovat kehuneet kovasti, samoin kaikki kaverit. Minä en ollut niin kovin innoissani aluksi, mutta mies ryökäle meni ja varasi matkan....sanoi että on viikon harkinta aika ja siinä ajassa sai minut ylipuhuttua. Nyt odotan matkaa innolla samoin lapset, lento hieman hirvittää ei itseni puolesta vaan miten lapset jaksaa, onneksi se on yö lento joten toivotaan että nukkuvat. Välilasku on kans aika tylsä, Kiinaan kun lennettin se meni suoraan.
Mutta mitä sitä ei kärsisi kun on loma edessä =)
JB72
Ihanaa kun joulu tulee.Olen myös jouluihminen.Jääpuikkoverho on jo paikoillaan ja kolmiokynttelikkö myös.Viikonloppuna paistoin pipareita ja torttuja tyttöjen kanssa.Tänään ostin aamulla " tarjoushyllystä" rosollia johon vatkasin kermaa ja lisäsin omenaa.JA SÖIN KOKO LITRAN ITSE !
Olen ihmetellyt että missään kaupoissa ei ole myynnissä tällaisia " valoporo " - figuureja ulkokäyttöön.Siis Oulusta olen etsinyt.Viime vuonna piti se jo hankkia mutta siirtyi tälle vuodelle.
Meidän perheessä joulujälkiruoka on aina karpalohyytelö ja siitä lähtien kun ostimme tämän talon on jouluaamuna pöydässa luumutäytekakku joka ei ole hirveän makea.Laatikot ostan , mis paistaa kinkun.Sienisalaatti on ihan ehdoton.Joulukakkua meillä ei ole, tortut ja piparit vain.
t. pellava 18+1
Piiitkästä aikaa saan aseteltua nämä nakkisormet tähän näppikselle ja laitettua vähän kuulumisia tulemaan. Töissä vaan kiirettä piisaa, sairaita ihmisiä riittää ja sitäkautta siis töitäkin. Nyt tiedän jo, että jään töistä pois 15.1. Ekaks siinä vähän lomia ja sitten alkaa ä-loma. Eli vajaat 2kk pitäs vielä jaksaa. Toiv. jaksan.
Minustakin on aivan superihanaa, kun joulu tulee. Kynttilöitä on kovasti jo meillä polteltu ja ruokaohjeita olen lueskellut, vaikka aika perinteistä tulee kyllä aina laitettua. Lähinnä jälkiruokaan ja leivonnaisiin tulee sitten kokeiltua jotain uutta. Huomenna olis vapaa ja olis tarkotus lähteä ostamaan lasten joululahjat, on jo valmiiksi miehen kanssa mietitty että mitkä toiveet pukki tänä vuonna toteuttaa. Joulun seutua en kokonaan saa kotona olla, mutta aattoilta ja joulupäivä pitäs olla vapaat. Hyvä niinkin, kauhu jos aattona olis iltavuoro ollut.
Kukas se nyt rakenneuä:ssä kävi (voi vide mikä nimimuisti!), kiva että kaikki ok. Täälläkään ei se sukupuoli silloin paljastunut. Odotellaan vaan...
ON: Jo tuo otsikkokin viittaa siihen, että melkoinen jytke ja mukse on ruennut tuolla mahassa käymään. Mahotonta volttia tuntuu heittävän. Mukavahan se on kun touhuaa ja saa vatsan päältäkin pikkuista koetella. Kohtu on ruennut vissiin painamaan rakkoakin, kun kamala pissahätä saattaa iskeä kuin salama kirkkaalta taivaalta ja silloin on oltava vessa lähellä. Viimeksi neuvolassa, viime ti, pääsin sf-mittani kanssa yläkäyrälle, mutta niinpä tuo on ollut edellisissäkin kun korteista katsoin ja vauvat ovat olleet n.3,2 ja n.3,4 kg eli ei jättejä. Sokerirasitukseen olen ens viikolla menossa, uh:(
Eli eipä tässä nyt muuta, ruuanlaittoon vähitellen ruettava. Onneksi nopea menu tänään, broil.suikalekastiketta ja tuorepastaa. Mukavaa viikonalkua kaikille!
Rouvar Rv 25+0
Mitä kalaruokia syötte jouluna? Meillä oli glögimarinoitua lohta yhtenä jouluna, toisena ostettiin lohisalaattia ja viime jouluna kokeiltiin lohimoussea, mut se ei oikein iskeny meihin. Mut kalasta tykätään koko perhe ihan hirveesti, joten joku kiva kalainen resepti jos jollain ois, niin heitelkääs ilmaan. ;) Sienisalaattiakin oli viime vuonna, mut sitä söi vaan minä. Nyt rupesin miettimäänkin, että olikos jotkut sienet kiellettyjä raskaana, että pitääkö jättää sekin kokonaan ostamatta...
Miten muutte, kun kaupan tiskillä on myytävänä ihanaa savulohisalaattia. Uskaltaisitteko sitä syödä? (Tai kun en oo kauheesti tarkistellu mitä sai syödä, niin oisko tuo sellainen?) Tekee ihan hirveesti mieli sitä joka kerta...
Hulda yhä 11+3
Naksulla oli hyviä uutisia rakenneultrasta, hieno juttu! Harmi ettei vaavi suostunut " vilauttamaan" , mutta pääasiahan on kuitenkin että kaikki oli kunnossa.
LapaLepa, mä oon kanssa jaksanut yhä ihmetellä sun mahan pienuutta, varsinkin kun katselen omaani peilistä, kun sivuprofiili on jo kuin tykinkuula :) Tuntuu ihan käsittämättömältä, että jollain voi vielä tässä vaiheessa olla ihan normihousut jalassa! Mun on ihan turha yrittää enää peitelläkään tätä kumpua, kyllä jo selvästi näkee että oon raskaana enkä vaan vähän pulskanpuoleinen :) Kävelenkin jo silleen taapertaen takakenossa :D Meillä on mies kanssa ihan intona kaikista pikkutytöistä. Naapurissakin kun on kaksi, niin se niistä aina vohkaa ja ne on kyllä niin hauskoja sen mielestä... Vähän harmittaa sen puolesta jos me nyt se poika taas saadaan, itse alan jo olla sopeutunut siihen asiaan, mutta miehestä en oikein tiedä... Sekin on siitä omasta pikkuprinsessastaan haaveillut jo esikoisen odotuksesta lähtien.
AIHA kyseli niistä raskauksien eroista. No mulla on tainnut olla kaksi ekaa (poikia siis) aika samanlaisia, pahoinvointi alkoi ja loppui samoilla viikoilla ja muutenkin on mennyt melko yksiin. Turvotusta oli molemmista loppuaikoina. Tää kolmas ei myöskään paljoa eroa, paitsi siltä osin, että vieläkin tekee pahaa, ei nyt päivittäin välttämättä, mutta viikoittain kyllä parina-kolmena päivänä peräti. Nyt viikonloppunakin taas oli sunnuntaina niin huono olo, että meinasin jo oksentaa. Hampaita pestessä saa olla aika varuillaan vieläkin, ettei tule isokyökkä :) Aiemmista loppui pahoinvointi ihan kokonaan siinä 16. viikolla. Ja nyt en ollut alkuraskaudessa niin totaalisen väsynyt kuin kahdesta ekasta olen ollut. Silloin olis voinut nukkua töitten jälkeen illat ihan läpeensä, mut nyt taisin pari kertaa ottaa torkut, muuten jaksoin suht normaalisti. Se oli minusta tosi outoa! Mutta kaikesta huolimatta siis poika ilmeisesti tulossa tälläkin kertaa :)
Ihana kyllä lukea noita teidän ultra kuulumisia. Siellä on kyllä niin kiva käydä kun näkee sen vauvansa, että ihan vaikka kuinka kauan sitä haluaisi katsella. Mullekin tuli sen ultran jälkeen jo kauhea kaipuu saada oma vauva pian syliin. Ja siihen on vielä monta kuukautta! Nyt tahtois äkkiä uuteen ultraan, että sais edes nähdä sen taas... Voi haikeus...
Luna kera Nuppusensa rv 21+3
Uteriina: Sullako oli eilen kans ultra? Miltäs näytti?
naksu30: Mukava, että vaavilla kaikki hyvin. Sukupuoli jäi sitten arvoitukseksi :)
Meitsi kirjoittili illalla joulukortit valmiiksi, kun muksut oli nukahtaneet. Toissajouluna askartelin niitä itse, mutta nyt ei riitä inspiraatiota. Jos sitten ens jouluna tekis muksujen kanssa jotain. Lahjatkin on ostettu (ellei nyt sitten jotain heräteostoksia vielä). Itselleni ostin joululahjaksi dopplerin ;) Seurailin jonkin aikaa tuota huutonetin tilannetta ja siellä ois ollut yks doppler. Joku huuti sen just mun nenän edestä. No ei se mitään uusi kun on tarjouksessa ja saahan sen sitten myytyä pois kun ei tarvii enää.
Huomenna pitäis viedä kamoja myyntiin kirppikselle. Laitan osan lastenvaatteista jo myyntiin ja säilytän vaan eri kokoja jonkin verran. Neutraaleja vaatteita suurelta osin ;) Sitten myyn muut pois, kun sukupuoli varmistuu.
Oltiin eilen käymässä kirppiksellä ja joku myi sikahalvalla pois pieniä vaatteita. Ostin sitten 62cm mekkoja pari varmuuden vuoksi. Hintaa 50snt!! Kassillinen tavaraa saatiin 14¿:lla! Ja sitten ostettiin esikoiselle sellaiset kosketinsoittimetkin hintaan 50snt! Naapureiden iloksi sitten soittelee niitä.
Ulkona edelleen niin masentavan näköistä. Harmaata ja likaista. Tulis sitä LUNTA!
AIHA Rv 13 tasan (tai rv 13+4)
Hienoa Naksu, kun teillä kaikki rakenneultrassa hyvin. Minä kävin tänä aamuna niskapussiultrassa, mitään poikkeavaa ei löytynyt. Niskaturvotus alle 1mm. Ihmisenalulla mittaa n. 5cm ja silti jo niin täydellinen, se tuntuu aina yhtä käsittämättömältä! Ja kauhea vilske menossa. Laskettua aikaa ei muutettu, vain parin päivän heitto oli menkoista laskettuun päivään. Voi että, en pysy nahoissani!!!!
En osaa nyt muusta puhuakaan, jatkan leijailua täällä kotona...
T: Uteriina 11+3
Hei vaan!
Mullakin ensimmäinen neuvola takana, ihan normikäynti. Yritettiin kuunnella sydänääniäkin, mutteivät vielä kuuluneet (silloin 9+6), harmillista, kun seuraava neuvola/lääkäri on vasta 21.12. Np-ultra on tässä välissä 8.12., mutta eihän siellä sydänäänet kuulu...
Olo on jo parempi, ei enää öklötä. Väsymystä on kyllä. Omat housut menee jalkaan niin, että nappi pitää viritellä naruilla kiinni, ei siis kunnolla enää. Mielummin olisin vaan lökäreissä ; )
Raskauksien samankaltaisuudesta/eroista. Mulla kaksi ekaa tyttöjä ja raskauden oli kyllä samanlaiset: vähäistä öklötystä, nenän kuivuutta, väsymystä ja mahatkin oli samanlaiset (poikamahat, ei takaa näkynyt jne). Tämä raskaus ei ainakaan vielä ole eronnut edellisistä, katsotaan sitten vielä, miten maha asettuu.
Ultraa siis odotellaan ja niitä sydänääniä.
E 10+3
Upeeta! Ultrassa kaikki hyvin! Kaikki rakenteet näkyivät selvästi, sydän ja aivot OK, ultraaja oli ennestään tuntematon meille, mutta tosi asiantuntevan oloinen. Ja antoi paljon kuvia mukaan!
Teki hartaasti töitä, että olisi nähnyt sukupuolen, mutta vauva oli sitkeesti pylly alaspäin, ja haaroväli oli sopivasti jotenkin meikäläisen virtsarakon takana. Jotenkin sieltä urkki, ja sanoi näyttävän TYTÖLTÄ, mutta ei ole mitenkään satavarma. Joten varasin 3d-ultran reilun kolmen viikon päähän, sitten tiedetään varmasti =)
Olen niin huojentunut, että kaikki oli hyvin! Nyt lähden lasten kanssa nukkumaan, kun olen niin huonosti nukkunut viime aikoina...
Meillä on siis ehkä keväällä poika-tyttö-tyttö, mies sanoi hauskasti kun lähdettiin ultrasta, että " me tehtiin Simpsonit!" Ei voinut kuin nauraa!
Nyt elämä hymyilee :o)
Terkuin onnellinen Anttuli rv19+3
Meen kouluun vasta torstaina ja sekin taitaa olla ainoa päivä kun sinne ehdin. Tällä viikolla on niin paljon lääkärissä käyntejä ja muuta lasten ja oman raskauden takia. Ahdistavaa... Mut minkäs sille voi...
Eli huomenna on eka nla! Mun eka etappi jos siellä vaikka kuulis sydänäänet, niin ois muutakin todistetta kuin raskaustestit. Ja perjantaina on np-ultra! (Tänään siis 11+3)
Mä oon joutunu vähentämään kahvin litkimistä roimasti raskauden takia. (Ekassa oli sama juttu, tokassa kahvia join kuin aina ennenkin.) Mut senpä takia myös suoli ei meinaa toimia. :/ Mahaa kiristää ja se pömpöttää vauvamahaisesti nyt tän ummetuksen takia. Ootteko mitään keinoja keksiny? (Paitsi ehkä luumua pitää kokeilla, tänään kyllä aion juoda ison kahvikupillisen vaikka oksennus tuliskin!)
Naksullako tänään oli ultra? Jäämme odottelemaan kuulumisia! ;)