Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoan hinta sen kuin jatkaa kohoamistaan -Maitokin taas noussut Prismassa; nyt 1.19e/litra...Alkaa ihan oikeasti tuntua ettei tämä perustoimeentulotuki enää riitä elämiseen

Vierailija
08.02.2023 |

Käyn jo halvimmassa mahdollisessa kaupassa, eli suuressa Prismassa jonka vieressä onneksi asun.

Silti tuntuu että kun ruoan hinta edelleen vain jatkaa kohoamistaan, niin eläminen muuttuu koko ajan vain tiukemmaksi.
Ostan jo halvimpia tuotteita, silti monipuolisesti syöden.
Ja kun ottaa huomioon ettei ruokakulut olet ainoita, vaan kyllä peruselämiseen kuuluu muutakin.
Vaatteitakin pitäisi aina joskus ostaa, eli niihin olla sitten varattuna rahaa.
Pyykinpesuaine on nyt lopussa, samoin vessapaperi; Molemmat yllättävän suuria kulueriä.

Milloin perustoimeentulotuki oikein nousee nykyaikaa vastaavalle tasolle? Tämän hetken 555e/kk vastaa ehkä 2000-luvun tasoa, ja sen kuuluisi olla ainakin jotain 800e/kk.

Eikö tätä asiaa nyt saataisi eteenpäin, kun kyse kaikista heikoimmassa asemassa olevista?

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio velkaantuu jo nyt hurjaa vauhtia. Itse laittaisin kuitenkin mieluummin ne rahat terveydenhuoltoon tai koulutukseen, kuin perustoimeentulotukeen. Tietty jos asuttaisiin jossain Norjassa, niin öljytuloista riittäisi kaikille.

Perustoimeentulotuen osuus 2023 budjetista on 0,7mrd euroa...Kokoa budjetti on 81mrd euroa.

Eli ttt osuus on alle prosentin.

Ja se tulee kaikista heikoimmille...Eli jos vaikka 30% korotettaisiin, olisi vaikutus koko budjetissa MINIMAALINEN

Vierailija
22/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio velkaantuu jo nyt hurjaa vauhtia. Itse laittaisin kuitenkin mieluummin ne rahat terveydenhuoltoon tai koulutukseen, kuin perustoimeentulotukeen. Tietty jos asuttaisiin jossain Norjassa, niin öljytuloista riittäisi kaikille.

Koulutukseen voitaisiin laittaa, mutta terveydenhuoltoon sijoittaminen ei ole järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole työelämässä ap, jos kerta on rahasta pulaa?

Vierailija
24/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa provota pölvästi.

Perustele että mikä tässä on provoa?

Täysin hyödytön ja sisällötön on kommenttisi

ap

täysin hyödytön ja sisällötön olet sinä. mitä me hyödymme elättämisestäsi? miksi meidän pitäisi elättää sinua?

Minä en ole luonut tätä systeemiä, jossa työmarkkinat ei halua työllistää kaikkia.

Täystyöllisyys ei ole ihanne, ihan voit itse tutkia aihetta.

ap

Vierailija
25/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin

TöItÄ sAA KUn kYSYY! Minäkin kävelin 60-luvulla tehtaan portista sisään, kysyin ja sain töitä. Samassa paikassa olin eläkeikään asti, ja nyt on velaton omakotitalo ja semmoiset kunnon ihmisen säästöt. En ymmärrä nykysukupolven tahallista velttoilua enkä usko mitään selityksiä!!

Vierailija
26/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntitöissä löytyy vapaita paikkoja. Mutta vaatii tietyntyyppisen ihmisen.

Vierailija
27/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

En ole työllistynyt hakemisesta huolimatta.

ap

Vierailija
28/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulotuen osuus 2023 budjetista on 0,7mrd euroa...Kokoa budjetti on 81mrd euroa.

Ja se tulee kaikista heikoimmille...Eli jos vaikka 30% korotettaisiin, olisi vaikutus koko budjetissa MINIMAALINEN

Kaikki kohdat siinä budjetissa ovat pieniä, koska budjetissa on niin monta kohtaa. Lisätään siis vain kaikkia menoja ja lapset sitten maksaa!

Vierailija
29/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ruoka on halpaa kun sitä saa rahalla,

mitäs teet kun ruokaa ei ole mutta rahaa on.

Vierailija
30/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

En ole ap mutta vastaan kuitenkin

Olen ollut työelämässä. Ei silti rahaa. Itseasiassa soppari oli vielä voimassa kun en edes tiennyt. Saisko palkkaa jostain palkkaturvasta.

Vierailija
31/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kohdat siinä budjetissa ovat pieniä, koska budjetissa on niin monta kohtaa. Lisätään siis vain kaikkia menoja ja lapset sitten maksaa!

Perustoimeentulotuki kohdistuu kaikista heikoimmassa asemassa oleville...Eli juuri oikeaan osoitteeseen.

Jos nostaisimme ttt 30%, niin se olisi sitten 0,91mrd euroa 0.7mrd sijaan...Ja sehän on kärpäsen kakan verran valtion budjetissa; Mutta tuen saajalle vaikutus olisi valtava.

Vierailija
32/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

täysin hyödytön ja sisällötön olet sinä. mitä me hyödymme elättämisestäsi? miksi meidän pitäisi elättää sinua?

Minä en ole luonut tätä systeemiä, jossa työmarkkinat ei halua työllistää kaikkia.

ap

Uskotko itsekään mitä kirjoitat.

Vierailija
33/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

En ole työllistynyt hakemisesta huolimatta.

ap

sitten olet tuonne yhteydessä

www.remmi.fi

vai keksitkö tekosyitä?

Vierailija
34/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Uskotko itsekään mitä kirjoitat.

Ihan voit itse mennä tutkimaan.

Käytä vaikka google apuna.

Vierailija
35/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin hoiva avustajan tai lähihoitajan opintoja. On monia ammatteja joihin työllistyy heti.

Vierailija
36/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo maitohinta on vielä pientä siihen verrattuna mitä maksatte mukisematta siitä Sandelssinpaskasta ja vielä vedätte suoraan lämpimänä tölkistä. Hyi helvetti.

Vierailija
37/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä 1 ihminen maitoa nyt kovin monta litraa viikossa tarvitse. Jos juot 2 litraa maitoa/viikko, niin se on kuukaudessa alle 10e..jos olet näitä litra päivässä vasikoita, niin voi opetella juomaan vettä. 32 rullan wc-paperipakkaus maksaa alle 20e ja sillä saa jopa lotus soft emboa, joka on aika riittoisa. Sellainen satsi kestää useamman kuukauden. Prismasta saa edullisesti ihan perusvaatteita..Itselleni työssäkäyvänä erisanin 1,5l nestemäinen pyykinpesuaine kestää useamman kuukauden, maksaa reilu 7e. Toimeentulotuen ei ole tarkoitus tarjota yltäkylläistä elämää, mutta kyllä sillä ihan perustarvikkeet saa.

Vierailija
38/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo maitohinta on vielä pientä siihen verrattuna mitä maksatte mukisematta siitä Sandelssinpaskasta ja vielä vedätte suoraan lämpimänä tölkistä. Hyi helvetti.

En juo kaljaa.

Ap

Vierailija
39/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täystyöllisyys on nyky-yhteiskunnassa mahdottomuus. Nämä huutelijat ja tuomitsijat voisivat tutustua esimerkiksi automaation vaikutuksiin ja sen jälkeen olla hiljaa. Työn tekeminen ei tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi olla täysi ääliö.

Vierailija
40/107 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täystyöllisyys on nyky-yhteiskunnassa mahdottomuus. Nämä huutelijat ja tuomitsijat voisivat tutustua esimerkiksi automaation vaikutuksiin ja sen jälkeen olla hiljaa. Työn tekeminen ei tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi olla täysi ääliö.

jännää, että Suomessa on silti aika paljon porukkaa, jotka eivät ole viitsineet sitä työntekoa missään vaiheessa oikein kunnolla kokeilla "ei sovi mun luonteelle" meininkillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi