En ikinä jaksaisi käydä töissä
En ymmärrä miten ihmiset normaalisti jaksaa tehdä töitä päivästä toiseen, eikä ne kaikki ammatit edes ole mitään kovinkaan mukavia. Itse olen keski-ikäinen, enkä päivääkään tehnyt ns.oikeita töitä elämäni aikana. Ei vain ole työnteko kiinnostanut koskaan ja ilman sitäkin olen jotenkuten pärjännyt.
Kommentit (25)
Sain onneksi eläkkeen 30plus ikäisenä. Ei tarvitse mennä ansiotöihin enään.
Eipä ne työt niin kiinnostakaan. Raha ja parempi elintaso kiinnostaa.
Täällä on päivästä toiseen näitä samoja provoja. Kumpi näiden agenda on, saada suomalaiset toistensa kimppuun (tuulee idästä) vai ihan vaan työttömien kimppuun (tuulee oikeiston suunnalta)?
Ilmeistä on
Suomessa ei työnteko kannata. Itse pärjään ainakin hyvin tuilla ja ilmaisella terveydenhuollolla.
En kestäisi sekuntiakaan työelämässä. Kun eläköidyin etenevän sairauden vuoksi viitisen vuotta sitten, kuvittelin vielä joskus tekeväni vaikka osa-aikaisesti jotakin. Nyt viisikymppisenä tiedän etten tee - todellakaan.
Monille se onkin raskasta, luulisin. Mutta varmaan valtaosa pitää työntekoa normaalina elämänä, mitä se nyt tietysti onkin.
Mulla on kokemusta sekä työelämässä olemisesta sekä työttömyydestä ja nyt tk-eläkkeestä. Vaikka työelämässä oli omat haasteensa, rehellisesti sanottuna olisin mielelläni saanut sen vakkaripaikan ja jatkanut vanhuuseläkkeeseen asti - kyllä siinä enemmän plussaa kuin miinusta oli. Mutta nyt kävi näin ja onneksi osaan myös olla ns. tekemättä mitään ja silti nauttia elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei työnteko kannata. Itse pärjään ainakin hyvin tuilla ja ilmaisella terveydenhuollolla.
Kyllähän se kannattaa, kun on opiskellut ja hankkinut hyväpalkkaisen ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin. Hyvä olla terveydenhuollossa töissä ja vaan marssia lääkärin luokse, viitsitkö katsoa ja laitatko mulle reseptin. Ja palkkaa saan siltä ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tulevaisuudessa kannattaa ainakin vähemmän, kun veroprosentti nousee julkisen puolen kulujen jatkuvasti kasvaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin. Hyvä olla terveydenhuollossa töissä ja vaan marssia lääkärin luokse, viitsitkö katsoa ja laitatko mulle reseptin. Ja palkkaa saan siltä ajalta.
Älä viitsi provota. Terveydenhuollon työntekijät eivät voi noin vaan "marssia" jonkun lääkärin tutkittavaksi kesken oman työpäivänsä.
Itse olen menossa huomenna työterveyslääkärille. Varasin ajan vapaapäivälleni, sillä en voi enkä halua olla pois omasta työstäni TTH-käyntini vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tulevaisuudessa kannattaa ainakin vähemmän, kun veroprosentti nousee julkisen puolen kulujen jatkuvasti kasvaessa.
Leikkuriin vaan. Vaalit tulossa.
Totta vie joskus töissä väsyttää, mutta itselleni on tärkeää hankkia elantoni. En ole isopalkkainen en edes keski-.
Työ antaa sisältöä elämään. Minulle tulisi morkkis olla ilman töissäkäyntiä
Kun saisi itsensä työkuntoiseksi, niin olisi etuoikeus käydä töissä.
En jaksaisi enää minäkään, mutta olen liian laiska myös jättäytymään pois. Ei olisi varaa pitää velkaista omistusasuntoa vaan olisi pakko myydä se ja muuttaa. Mutta ymmärrän sinua ap täysin, tässä maassa ei vaan saa tuota oikein ääneen myöntää.
Toisinaan väsyttää töissä pitkien syöpähoitojen jälkeen, mutta on ilo elättää mm. aloittajaa.
Kylhän tämä raskasta on. Ei kiinnostaisi käydä töissä, mutta tarvitsen rahaa elämiseen ja hävettäisikin jättäytyä pois töistä. Lisäksi toiveissa on lapsiperhe-elämä, joten työttömyys olisi tuolloin vielä vaikeampi toteuttaa. Haaveilen tosin myös osittaisesta omavaraisuudesta, puolisoni voisi jatkaa töissä kerran haluaa.
Mutta joo, ihmettelen, miten kukaan jaksaa tehdä samaa melkein 40 h joka viikko. Mikään tässä maailmassa ei ole niin kiinnostavaa, että sitä jaksaisi tehdä noin paljon. Lisäksi toivoisin, että palkankorotusten sijaan lakkoiltaisiin, että saataisiin työpäivää/-viikkoa lyhennettyä. Töissä käydään, jotta saadaan rahaa elämistä varten, mutta milloin sitä kerkeää elää, kun on niin paljon töissä?
Minulla on myös muutakin tekemistä kuin käydä töissä. Saan merkitystä elämäänkin aivan muualta kuin palkkatöistä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne työt niin kiinnostakaan. Raha ja parempi elintaso kiinnostaa.
Mutta onko se sitten kuitenkaan hyvää elintasoa, jos joutuu sen eteen käyttään lukemattomia tunteja epäkiinnostavaan raatamiseen?
En minäkään, mutta minulla on ollut lapsesta asti sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistun helposti pienistä. Mikän terapia tai lääke tai altistumiset ei ole tähän auttaneet.