Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko 41-v. aloittaa hormonaalinen ehkäisy?

Vierailija
08.02.2023 |

Mikä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderiä varten? Käytä myös kondomia ja suuseksisuojaa.

Vierailija
42/55 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa rulettia

Vierailija
44/55 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan ansiosta minulla ei vaihdevuosioireita ollut nimeksikään. Se poistettiin 57-vuotiaana. Ja laitettiin uudelleen 61-vuotiaana, koska hormonitoimintaa oli edelleen ja kohdun limakalvo paksuuntui, mutta kuukautisia ei tullut. Lääkkeillä saatiin kuukautiset aikaiseksi ja limakalvo ohenemaan ja sen jälkeen gyne laittoi kierukan, jotta limakalvo pysyy ohuena.

Vierailija
45/55 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin vasta Mirena ja masennus lähti samalla. Käytän nyt Natural cycles -sovellusta josta kuulin Rosanna Kuljun instasta. Nyt 3kk jälkeen alan uskaltaa luottaa tuohon mutta vaikuttaa tosi hyvältä. Olen oppinut muutaman kuukauden aikana enemmän kierrostani kuin 40v elämäni aikana. Oura mittaa lämpötilan ja kaikki sivuvaikutukset on olleet positiivisia tähän mennessä.

Vierailija
46/55 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin minipillerit 47 vuoden iässä. Enimmäkseen sen takia, että saisin (esi)vaihdevuosissa heilahtelevat menkat kuriin, mutta onhan tuo myös kivaa kun ei tarvitse muuten huolehtia ehkäisystä. Eikä enää menkoistakaan, parin-kolmen ensimmäisen kuukauden jälkeen menkat ovat olleet kokonaan pois.

Vierailija
47/55 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten?

Raskauden ehkäisyyn.

Tuon ikäisenä luomuraskauden todennäköisyys on olematon.

Mun äiti sai mut täysin luomusti 43-vuotiaana (isä oli 44-vuotias tuolloin).

Vierailija
48/55 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tuli vahingossa raskaaksi 41-vuotiaana, vaikka silloinen miehensä oli steriloitu eturauhassyövän vuoksi.

Vierailija
49/55 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta poistettiin vasta Mirena ja masennus lähti samalla. Käytän nyt Natural cycles -sovellusta josta kuulin Rosanna Kuljun instasta. Nyt 3kk jälkeen alan uskaltaa luottaa tuohon mutta vaikuttaa tosi hyvältä. Olen oppinut muutaman kuukauden aikana enemmän kierrostani kuin 40v elämäni aikana. Oura mittaa lämpötilan ja kaikki sivuvaikutukset on olleet positiivisia tähän mennessä.

Minä tiedän tarkalleen ovulaation limaisuudesta ja myös alavatsaa nipistää kovasti. Laskureilla tarkistettuna ajankohta on pitänyt paikkansa. Voiko siis luottaa?

Vierailija
50/55 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 46, sain juuri pillerireseptin. Menkat tulee vielä säännöllisesti ja noilla voi tarvittaessa siirtää kuukautisia.

Mitkä pillerit sait? Minulle 42 v. ei lääkäriltä ollut tarjolla kuin minipillereitä, joista mikään ei tunnu sopivan (ja kierukka).

Yasminelle, jos samalla hoitaisi vähän ihoa. Mulla ei ole verenpainetta enkä tupakoi niin sain pillerit.

Vierailija
51/55 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko rytmimenetelmä+kondomi tässä iässä?

Vierailija
52/55 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljonkin on 40+ julkkiksia raskaana tai saanut juuri lapsen.

Vierailija
53/55 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut ehkäisyn tarvetta, koska miehelle on tehty vasektomia. Mutta silti 44-vuotiaana otin Mirenan lääkärin suosituksesta, kun tuli vuotohäiriöitä. Pillerit olisivat olleet toinen vaihtoehto.

Vierailija
54/55 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko rytmimenetelmä+kondomi tässä iässä?

Hyvää äitienpäivää! 💐

Vierailija
55/55 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 45 ja käytän edelleen Cerazettea, käyttänyt kohta 15v ja jatkossakin käytän. Menkat ja PMS olivat ennen aina ihan kaameat ja ferritiinini olematon. Nyt menkat poissa ja ferritiini ihmisten lukemissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi