Myydäänkö piilolinssejä hätätilanteessa myös optikkoliikkeestä? HELP
Olen nyt kolme viikkoa kohta odottanut piilaritilaustani verkkokaupasta, ja pakettini on ollut Suomessa kaksi viikkoa ilman että on löytänyt postilaatikkooni. Näillä näkymin en ole saamassa linssejä perjantaiksi, jolloin niitä tarvitsen. Toisen silmän linssejä on, mutta vahvuuseron vuoksi en voi sitäkään tunkea väärään silmään.
Kysymys kuuluu, myyvätkö optikkoliikkeet tällaisissa tilanteissa suoraan liikkeestä linssejä, jos vain voimakkuutta löytyy? Kertakäyttöisistä siis kyse, ja saman puljun verkkokaupasta on tehty tuo kyseinen ostos. Rahat meni tililtä välittömästi mutta vastinetta ei ole näkynyt...
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko I:llä alkava optikko?
Specsavers.
ap
Ok, itsellä kävi sama Instrun kanssa. Ilmeisesti joissakin piilarimerkeissä on ollut toimitusvaikeuksia optikkoketjusta riippumatta.
Tämä on mennyt kyllä ihan Postin piikkiin. Tilaus kulki onnistuneesti Ruotsiin saakka, mutta siitä eteenpäin Postille siirtyi vastuu perilletuonnista ja homma jämähti täysin.
ap
Kyllä mä olen saanut sinnepäin voimakkuuksilla olevat sovituslinssit jopa sitä varten, että testaan itselleni uusia kehyksiä. Eli että näkisin vähän paremmin itseni pelistä kuin kokonaan ilman mitään linssejä. Eli jos ap:lle tosiaan riittää, että sen yhden linssin voimakkuus on sinne päin, niin hyvinkin voi löytyä, jos puhutaan tehdasvoimakkuuksista. Hajataittokorjauksia jne niistä ei varmastikaan löydy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen saanut sinnepäin voimakkuuksilla olevat sovituslinssit jopa sitä varten, että testaan itselleni uusia kehyksiä. Eli että näkisin vähän paremmin itseni pelistä kuin kokonaan ilman mitään linssejä. Eli jos ap:lle tosiaan riittää, että sen yhden linssin voimakkuus on sinne päin, niin hyvinkin voi löytyä, jos puhutaan tehdasvoimakkuuksista. Hajataittokorjauksia jne niistä ei varmastikaan löydy.
Joo, tosiaan siinä -3 paikkeilla on vaadittu voimakkuus eikä hajataittoa ole korjattu lainkaan. Normaali miinuspiilari siis hakusessa. Kiitos vastauksesta!
ap
Onhan näitä hätätapauksia että vaikkapa silmälasit ovat hajonneet eikä varalaseja ole jostain syystä saatavilla niin optikolta saa kertakäyttöpiilareita varastovoimakkuuksilla siksi aikaa että saa uudet lasit, että pystyy autolla ajamaan yms. Kyllä heillä joitakin linssejä aina siellä liikkessäkin on tarjolla.
Siis mitä ihmettä??? Mä oon käyttänyt piilareita 27 vuotta ja koko tän ajan ostanut ne suoraan optikolta kävelemällä liikkeeseen sisään ja kertomalla nimeni. Optikko on sitten hyllystä hakenut tarvitsemani määrän linssejä.
Niitä myydään jopa joissakin apteekeissa. Iso pakkaus ja tietty pitää tietää oma vahvuus. Itse ostin apteekista kerran illalla kun optikkoliikkeet oli jo kiinni ja silmälasini hajosivat.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä??? Mä oon käyttänyt piilareita 27 vuotta ja koko tän ajan ostanut ne suoraan optikolta kävelemällä liikkeeseen sisään ja kertomalla nimeni. Optikko on sitten hyllystä hakenut tarvitsemani määrän linssejä.
Kaikissa optikkoliikkeissä ei ole kaikkia voimakkuuksia aina saatavilla, vaan usein voi optikkoliikekin joutua tilaamaan ne linssit ensin itselleen, että voivat myydä ne asiakkaille tiskiltä. Se vähän riippuu siitä, millaista varastoa kukin yritys haluaa pitää liikkeessään, se kun sitoo pääomaa.
Mutta tosiaan optikkoliikkeissä yleensä on edes joitakin sovituslinssivoimakkuuksia aina saatavilla. Ei välttämättä just sitä omaa voimakkuutta, mutta AP:lle riittikin, että on riittävän lähellä.
Myydään kyllä, hätätilanne tai ei 😄
Tietysti vahvuuksia on vaihtelevasti. Mutta olen ostanut jokaisen tarkastuksen yhteydessä suoraan optikolta piilareita vaikka muuten tilaan netistä.
Et kai vaan ole lähdössä vaikka matkalle yksin. Tärkeetä että näkee hyvin. Ei tuolla sokeana kannata mennä ja lasit on ihan hyvännäköset. Missä sun lasit on? Voi tulla vaikka paha ja kivulias silmätulehdus, jos noin hassusti kulkee.
Lesson number 2 kirjoitti:
Et kai vaan ole lähdössä vaikka matkalle yksin. Tärkeetä että näkee hyvin. Ei tuolla sokeana kannata mennä ja lasit on ihan hyvännäköset. Missä sun lasit on? Voi tulla vaikka paha ja kivulias silmätulehdus, jos noin hassusti kulkee.
Sit joutuu kuule Hussiin päuvystykseen jossa ihan ymmyrkäisenä että mikäs tapaus tämä. Diagnoosia ja lääkettä niin että saa vain epäillä vilpittömyyttä ja rehellisyyttä. En selitä enempää.
Ota nyt se iso askel mitä odotetaan henkeä pidätellen. Rillit! Tai piilarit, mutta ne on pliisumpi vaihtoehto. Vai ootko liian masentunut ja itsetuhoinen tuohon hommaan?
Täh häh kirjoitti:
Ota nyt se iso askel mitä odotetaan henkeä pidätellen. Rillit! Tai piilarit, mutta ne on pliisumpi vaihtoehto. Vai ootko liian masentunut ja itsetuhoinen tuohon hommaan?
Ap itkee varmaan hysteerisenä jossain nurkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei niitä optikkoliikkeissä myydä. koita leipomosta.
Ei ole itsestäänselvyys että liikkeestä myytäisiin linssejä, yleensähän nuo piilariostot hoidetaan juuri verkkokaupan kautta koska ne tulevat ulkomailta.
Pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Täh häh kirjoitti:
Ap itkee varmaan hysteerisenä jossain nurkassa.
Ei tarvitse itkeä, ei lainkaan.
Sain ystävälliseltä optikolta neljä sopivan kokoista ja vahvuista kertakäyttölinssiä mukaan (ei ihan sama merkki kuitenkaan), kun selitin asian perinpohjaisesti, ei edes veloittanut mitään koska tilaus on heidän kauttaan muutenkin jo tehty. Näin ollen homma sujui hienommin kuin osasin odottaa. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille!
ap
No minä en kuvittele vaan tiedän, että minun vahvuuksilla niitä ei myydä. Olen nimittäin koittanut.