Ehtiikö Frankfurtin kentällä 45minuutissa
Vaihtaa Lufthansan koneesta dolomite airlinesiin?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Joskus menee puoli tuntia passintarkastusjonossa automaatille ja lähtöporttien väli voi olla toisen puoli tuntia ja tiistaina ei Frankfurtin ketällä kyllä pysty tungoksessa juoksemaankaan. En ottaisi riskiä.
Miksi siellä ei voi juosta tiistaina?
Oon mennyt Portugalista Espanjaan tunnin vaihtoajalla, meinas tulla kiire. En ottaisi riskiä, eikä edes ollut isoin mahdollinen lentokenttä kyseessä.
EU:n sisäisillä lennoilla olen Frankfurtissa vaihtanut konetta. Aikaa ei ole mennyt kyllä kovin kauaa paikasta toiseen siirtymiseen jalkaisin, mutta jos koneelle mennäänkin lentokenttäbussilla, niin se lähtöselvitys on tosi aikaisin, ja loppuu aika paljon ennen koneen lähtöä.
Mulla oli yhdellä lennolla 45min vaihtoaika (piti olla 2 tuntia), kun Suomesta Lufthansan kone lähti 1,5h myöhässä. Kiri vähän onneksi kiinni. Raahasin vielä jostain syystä mukanani eläkeläisryhmää (ne tarttuivat mukaani ihan vahingossa, yritin eksyttää, mutta seurasivat minua vessaankin!), onneksi menivät sitten päämäärässä edes eri hotelliin. Mutta siis koska tuloportti ja lähtöportti olivat suurinpiirtein samassa terminaalissa ja laukut menivät omia menojaan (ihan oikeaan paikkaan!), mun ei tarvinnut niitäkään jahdata, niin ehdin siis ihan hyvin käydä vessassa, ostaa (pahaa) kahvia kupillisen ja tosiaan paimentaa sitä eläkeläislaumaa. Paluumatkalla oli vajaa 2h vaihtoaikaa, ja siinä ehti tulla jo tylsää, vaikka söin evässämpylääni mahdollisimman kauan. Kahvinjuontia lukuunottamatta koko reissu vielä maski naamalla.
Mut tosiaan mä laitan aina laukun ruumaan, se kulkee siellä omia menojaan, ja jos ei kulje, niin ostan määränpäästä sitten visalla uudet vaatteet (käsimatkatavarana läppäri repussa, hammastahnat jne, yksi vaihtovaatekerta ja villasukat). Mut mun matkat on aina alle viikon reissuja, ja aika menee kokouksissa ja koulutuksissa, joten eipä tarvi olla kuin ehkä kahdelle illalle jonkinlaista edustusvaatetta.
Onhan sitten luksusta, jos onkin suora lento johonkin.
Vierailija kirjoitti:
EU:n sisäisillä lennoilla olen Frankfurtissa vaihtanut konetta. Aikaa ei ole mennyt kyllä kovin kauaa paikasta toiseen siirtymiseen jalkaisin, mutta jos koneelle mennäänkin lentokenttäbussilla, niin se lähtöselvitys on tosi aikaisin, ja loppuu aika paljon ennen koneen lähtöä.
Mulla oli yhdellä lennolla 45min vaihtoaika (piti olla 2 tuntia), kun Suomesta Lufthansan kone lähti 1,5h myöhässä. Kiri vähän onneksi kiinni. Raahasin vielä jostain syystä mukanani eläkeläisryhmää (ne tarttuivat mukaani ihan vahingossa, yritin eksyttää, mutta seurasivat minua vessaankin!), onneksi menivät sitten päämäärässä edes eri hotelliin. Mutta siis koska tuloportti ja lähtöportti olivat suurinpiirtein samassa terminaalissa ja laukut menivät omia menojaan (ihan oikeaan paikkaan!), mun ei tarvinnut niitäkään jahdata, niin ehdin siis ihan hyvin käydä vessassa, ostaa (pahaa) kahvia kupillisen ja tosiaan paimentaa sitä eläkeläislaumaa. Paluumatkalla oli vajaa 2h vaihtoaikaa, ja siinä ehti tulla jo tylsää, vaikka söin evässämpylääni mahdollisimman kauan. Kahvinjuontia lukuunottamatta koko reissu vielä maski naamalla.
Mut tosiaan mä laitan aina laukun ruumaan, se kulkee siellä omia menojaan, ja jos ei kulje, niin ostan määränpäästä sitten visalla uudet vaatteet (käsimatkatavarana läppäri repussa, hammastahnat jne, yksi vaihtovaatekerta ja villasukat). Mut mun matkat on aina alle viikon reissuja, ja aika menee kokouksissa ja koulutuksissa, joten eipä tarvi olla kuin ehkä kahdelle illalle jonkinlaista edustusvaatetta.
Onhan sitten luksusta, jos onkin suora lento johonkin.
Haloo, tällainen selostus yksinkertaiseen kysymykseen! Opettelepa vähän tiivistämään. Ei kukaan ole kiinnostunut sun kahvikupposista ja hammastahnoista.
Eikö frankfurtin kenttä ole se missä eri terminaalien välillä on jopa juna. Antaa vähän osviittaa koosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele ellei kyseinen kenttä ole sinulle entuudestaan tuttu, on nimittäin erittäin sekava ja iso paikka. Me eksyttiin siellä vaikka lento lähti samasta terminaalista ja aikaa meni monta tuntia kunnes päästiin oikealle portille.
Kuulostaa joltain kylätoimikunnan eläkeläisporukalta. Siis monta tuntia saapumislennon portilta jatkolennon portille?
Muutenkin tämä ketju täynnä avuttomien stressiperseiden viestejä.
Höpöti pöpöti.
Täällä kokenut matkustelija joka tietää miten pitkään voi vaihdossa mennä. Ja koneet harvemmin lähtevät minuutilleen jne.
Ja vaikkapa Heathrowille esim. mennään hyvin harvoin ilman muutamaa kunniakierrosta Lontoon yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele ellei kyseinen kenttä ole sinulle entuudestaan tuttu, on nimittäin erittäin sekava ja iso paikka. Me eksyttiin siellä vaikka lento lähti samasta terminaalista ja aikaa meni monta tuntia kunnes päästiin oikealle portille.
Kuulostaa joltain kylätoimikunnan eläkeläisporukalta. Siis monta tuntia saapumislennon portilta jatkolennon portille?
Muutenkin tämä ketju täynnä avuttomien stressiperseiden viestejä.
Et ole tainnut käydä Frankfurtin kentällä? SkyLine on muuten pois käytöstä maaliskuun loppuun 2023.
Hän on kerran mennyt riskillä ja silloin on kaikki sujunut hyvin.
Johtopäätös: aina sujuu yhtä hyvin ja muut ovat kokemattomia arkajalkaluuseripaskiaisia toisin kuin hän, Kokenut ja Osaava Matkailija. Amen!
Itse olen ehtinyt useamman kerran vaihtovälin ollessa 50 minuuttia. Isohan se kenttä on mutta jos et ole läski niin hyvin ehdit kävellä toiselle puolelle kenttää.
Jos sinulla on lennot samalla lipulla, niin luultavasti ehdit hyvin. Ja josmkone on myöhässä, on yhtiön ongelma hankkia sinulle toinen jatkolento.
Tänään Helsingistä tullut Lufthansan kone laskeutui portille A jotain ja Dolomitit lähtevät B jotain. Einole kovin pitkä välimatka.
Ehdit istua vaikka puoli tuntia paskalla. Portille kävelee alle 5 min.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehdi. piste. Pelkästään siirtymiseen toiseen terminaali kävellen/liukuportaille menee helposti puolituntia tai yli. Tunti on ihan minimi vaihtoaika.
Tämä. Kokemusta on, enkä kokeile toiste. Välimatkat porttien välillä pitempiä kuin mitä kartta näyttää, kun portit eri kerroksissa.
Eikö Frankfurtin kenttä ole se josta useat koneet lähtee mm Yhdysvaltoihin? Siis suosittu vaihtokenttä. Niinkuin Hki-Vantaa oli ennen portti Aasiaan.
Et ole tainnut käydä Frankfurtin kentällä? SkyLine on muuten pois käytöstä maaliskuun loppuun 2023.