Ehtiikö Frankfurtin kentällä 45minuutissa
Vaihtaa Lufthansan koneesta dolomite airlinesiin?
Kommentit (53)
FRA on iso kenttä ja minimum connection time on muistaakseni 1 tunti. Joskus olen ehtinyt vaihtaa 45 minuutissa terminaalia siellä, tosin piti juosta jatkolennolle ja yhtään aikaa ei ollut tuhlattavana kentällä.
Missään tapauksessa en ottaisi alle 1,5h vaihtoaikaa Frankfurtissa. Terminaalin käytävät on todella pitkät, tuntuu että juoksemista on pari kilometriä päästä toiseen.
45min on minimiaika Münchenin kentällä.
Molemmissa olen myöhästynyt koneesta vaikka aikaa oli reilummin, samoin tyttäreni joka sitten odotti Frankissa jatkolentoa 21 tuntia.
Ja käytän paljon molempia kenttiä
Minä olen ehtinyt 14 minuutissa korkokengissä ja piti tehdä lähtöselvityskin, mutta en suosittele. 2h mielellään vaihtoaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä juokse lentokentällä, varaa tarpeeksi aikaa vaihtoihin. Frankfurtin kenttä on vihoviimeinen paikka vaihtaa konetta.
Frankfurt on valtavan kokoinen kenttä. Vaikka terminaali olisi sama niin se voi aina muuttua viime hetkellä ja paikallinen lakko voi sotkea kaiken. Tuossa ei ole todellakaan yhtään pelivaraa. Boarding myös normaalisti loppuu paljon ennen koneen lähtöaikaa. Frankfurtissa ei todellakaan kuulutella eikä odotella yksittäistä matkustajaa.
Jonkun paikallisen lakon ennakointi puskista on jo aikamoista liioittelua, mutta onhan tuo tiukka vaihto. Vähän kuun asennosta kiinni myös ketä odotetaan ja priorisoidaan, riippunee siitä kuinka vaikea heidän on uudelleenbuukata. Aikanaan kyllä toimi vaihdot tuolla ensiluokkaisesti, minuakin on oltu koneella vastassa viemässä seuraavaan kun eka lento on ollut myöhässä. Nykypalvelutasosta en mene vannomaan.
Joskus menee puoli tuntia passintarkastusjonossa automaatille ja lähtöporttien väli voi olla toisen puoli tuntia ja tiistaina ei Frankfurtin ketällä kyllä pysty tungoksessa juoksemaankaan. En ottaisi riskiä.
En suosittele ellei kyseinen kenttä ole sinulle entuudestaan tuttu, on nimittäin erittäin sekava ja iso paikka. Me eksyttiin siellä vaikka lento lähti samasta terminaalista ja aikaa meni monta tuntia kunnes päästiin oikealle portille.
En suosittele. Itse vaihtanut siellä usein lentoa ja välillä joutunut kävellä suunnilleen kilometritolkulla ja mennä sisäisellä junalla eri terminaaliin. Kerran käppäilin siellä ja näin jo kaukaa sen oman check-in pisteen, mutta en keksinyt miten sinne alas pääsee! Eli on aika sekava kenttä. Tuurilla voit keretä, mutta itse ottaisin vähintään 2 tunnin vaihtoajan.
Vierailija kirjoitti:
Frankfurt on valtavan kokoinen kenttä.
Kai se siltä tuntuu jos vertaa johonkin suomen maakuntakenttään. 😂
En minäkään suosittele Frankfurtin kentällä, , meillä oli 45 min vaihto, ei ehditty koneeseen kun kone oli 10 min myöhässä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Frankfurt ole Euroopan isoin kenttä?
Olen käynyt monen maan kentällä, mutta Frankfurt on varmaan isoin minkä itse olen nähnyt.
Jos et itse myöhästy lennolta niin matkatavarat myöhästyy melko varmasti. 45min on riitävä jos kaikki menee nappiin. Ota suosiolla pidempi vaihtoaika, Dolomiti lentää ainakin Milanoon ja Veronaan monta kertaa päivässä Frankfurtista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Denverin kenttä lienee suurin missä olen ollut.
Oli hiukan eri meininki kuin jossain Turussa tai Oulussa.
Frankfurtisssa usein kestää jo laskeutumisesta bussilla terminaaliin kuljetuksessa ikuisuus. Siellä vielä portilta toiselle. Että on sionä riski, mutta myös mahdollisuus onnistua. Riipp, miten paha asia sulle on, että et ehdi, ja miten hyvin siedät stressiä. Jos ne on samalla lipulla, niin lentoyhtiö maksaa viulut, ja mahdollisesti standardiviivästyskorvauksen, jollet ehdi, mutta saatat menettää yhden perilläolopäivän.
Itse kerran yritin vaihtaa metroon, Helsingissä, joka on pienempi kuin Frankfurt. En ehtinyt.
Meillä oli taannoin vajaa tunti aikaa vaihtaa Franfurtissa. Jatkolento oli toiselle puolelle maailmaa, joten oli paljon pelissä. Ensimmäinen koneemme lähtikin sitten Helsingistä 45 minuuttia myöhässä, joten voin sanoa, että kuumotti. Franfurt on aivan valtava kenttä! Olin tehnyt huolellisen ennakkotyön, tulostanut jopa lentokentän pohjakartan ja miettinyt, miten ehtisimme ylipäätään siinä alkuperäisessä ajassa varmasti jatkolennolle.
Kone kiri ilmassa parikymmentä minuuttia, mutta voin sanoa, että Frankfurtissa oli hikinen juoksu! Meidän piti ottaa jopa lentokentän sisäinen juna, emmekä etukäteistyöstä huolimatta olisi osuneet oikeaan kysymättä apua joltain ohikulkijalta. Jos emme siihen junaan olisi ehtineet, olisimme myöhästyneet. Meidän piti mennä myös läpi useammasta tarkistuspisteestä, koska lentomme suuntautui Afrikkaan. En nykyisessä kunnossani mitenkään selviytyisi samasta juoksusta
Pääsimme lopulta viimeisellä sekunnilla koneeseen - portti oli pidetty auki vain sen vuoksi, että tiedossa oli, että matkustajia oli vielä yrittämässä mukaan. Samalla hetkellä, kun istuimme paikoillemme, kone alkoi rullata kiitoradalle. Mikään muu ensimmäiseltä lennoltamme samaan koneeseen tulossa ollut matkaseurue ei ehtinyt. Eivätkä tietenkään matkalaukkummekaan.
Vähintään kaksi tuntia vaihtoaikaa siis Franfurtiin.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele ellei kyseinen kenttä ole sinulle entuudestaan tuttu, on nimittäin erittäin sekava ja iso paikka. Me eksyttiin siellä vaikka lento lähti samasta terminaalista ja aikaa meni monta tuntia kunnes päästiin oikealle portille.
Kuulostaa joltain kylätoimikunnan eläkeläisporukalta. Siis monta tuntia saapumislennon portilta jatkolennon portille?
Muutenkin tämä ketju täynnä avuttomien stressiperseiden viestejä.
Mun usko saksalaisiin on kyllä romahtanut viimeisen kolmen vuoden aikana. Saksan lentokentät on surkeassa jamassa. Hampurin kentällä sai jonottaa 3 h 45 min. Berliinin kenttä oli hieno ja toimiva. Kohta lähdössä Muncheniin. Pelottaa. Piti muuten mennä Frankfurtiin mutta vaihdoin viimetipassa Muncheniin. Ei ole kokemusta siitä kentästä muutamassa vuoteen.
Jonot on kauheita kaikilla kentällä paitsi Hki-Vantaalla. On kyllä hieno kenttä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus menee puoli tuntia passintarkastusjonossa automaatille ja lähtöporttien väli voi olla toisen puoli tuntia ja tiistaina ei Frankfurtin ketällä kyllä pysty tungoksessa juoksemaankaan. En ottaisi riskiä.
Tehdäänkö Saksassa lähtöselvitys automaatilla? Jos ei ole ruumaan menevät tavaraa.
On myös mahdollista ylittää Mannerheimintie 15 sekunnissa. Olen monesti onnistunut.
Jos on punainen liikennevalo ja lisäksi liikennettä solkenaan, ylitykseen menee moninkertainen aika.
Aivan omalla vastuulla.