Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköjen katkaisu

Vierailija
07.02.2023 |

https://seura.fi/asiat/talous/sahkolasku-rastissa-talven-tullessa-saako…

Olipa mukava yllätys saapua kakkosasuntoon, jossa sähköt poikki. Jokin vanha lasku jäänyt alle 20 euroa välistä, ja sitten kuulemma takaisinkytkentä maksaa 10x määrän, yli 200 euroa?!!!

Miten voi olla laillista tällainen ryöstö? Paljon työttömiä, sairastuneita ym ja tämä on vaan tällainen käytäntö kuulemma laittaa klik sekunnissa peukalolla takaisin sähköt
Maksu satasissa?!!!

Miten voi olla tällainen ryöstäminen laillista? Kyseinen siirtofirma vielä pitää sivullaan ei avoimia laskuja teemaa, ellei hoksaa klikata erillistä linkkiä!!!

Reklamoitu.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ky

Se on siitä, missä on kohtuus ja raja? Kovin moni tuntuu olevan vahingoniloonen että ihmisiä ajetaan ahdinkoon ja järkyttävillä laskuilla. Perintäfirmat luku sinänsä, kun usein ulkolaisia ja vievät varat paratiiseihinaa ja mitään eivät tuota paitsinpaperisilppua ja ihmisten kiusaa, sikäli jos ahdingossa tai sairastuneita.

Kaiken sen sähkön olet tarvinnut mistä maksat.

Vierailija
22/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteettomat hinnat ei nyt niin monimugkaisesta toimenpiteestä kuin klik sähklt päälle sähköt pois klak

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tietyt lasku joka kuukausi, esim sähkölasku. Jos sitä ei näy, kysyn sen perään. 

Itse soitin ja vastaus oli ei avoimia laskuja! Siksihän tässä ollaankin pissed off ja heidän sivuillaan fvirhe - ei ilmoita avoimesta laskusta!! Reklamaatio tehty!!!! Prkl tätä rahanahneutta joka hlvtin paikassa!

Ja koko avunjärjestelmä tehty niin prkeleen vaikeaksi että lopulta saat maksaa siitä, jos apua yrität saada. Jos esim kiinteää omaisuutta.

Vierailija
24/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköjä ei katkaista, jos rästissä on alle 250€.

Vierailija
25/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suojaväriä niin apua ei saa. Totta se on. Joku hames päälle niin apuako saa samantien, vaikka olisi omaisuutta miten heillä.

Vierailija
26/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tietyt lasku joka kuukausi, esim sähkölasku. Jos sitä ei näy, kysyn sen perään. 

Itse soitin ja vastaus oli ei avoimia laskuja! Siksihän tässä ollaankin pissed off ja heidän sivuillaan fvirhe - ei ilmoita avoimesta laskusta!! Reklamaatio tehty!!!! Prkl tätä rahanahneutta joka hlvtin paikassa!

Ja koko avunjärjestelmä tehty niin prkeleen vaikeaksi että lopulta saat maksaa siitä, jos apua yrität saada. Jos esim kiinteää omaisuutta.

Säh-kö-las-ku tu-lee jo-ka kuu-kau-si. Tyhmempikin tajuaa että siinä on jokin virhe jos laskua ei ole muodostunut. 

Vierailija
27/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköjä ei katkaista, jos rästissä on alle 250€.

Aijaaa oli 18 euroa!!!!!!!!

Uhhuhhh! Eli laittomuus tapahtui! Reklamaatio.

Vierailija
28/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säh-kö-las-ku tu-lee jo-ka kuu-kau-si. Tyhmempikin tajuaa että siinä on jokin virhe jos laskua ei ole muodostunut. 

Ei tule kuin 3 kk välein meillä!

Vierailija
29/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko laitat suoraveloitukseen e-laskulla?

Vierailija
30/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee joka kolmas kuukausi. En muista milloin edellinen tuli, kestäisi jonkin aikaa että huomaisin puuttumisen.

Vierailija
31/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa maksaa laskutuslisän. Paperilasku tulee ainakin meillä 3kk välein ilman lisämaksua.

e-laskuna saa kerran kk ilman lisiä.

Vierailija
32/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä katkaistu keskellä talvea sähköt?

Ei ole mitään pakkasrajaa, joulurauhaa, jne...

Törkeää! Olihan toki joku krt uutisoitu vanhukselta katkaistiin jouluna sähköt köyhältä ihmiseltä! Ei mitään rajaaaaaaaaaa! Facebook ryhmä tilasi rahat ja maksoi miehen laskun. Suomessa ei ole mitään moraalia firnoilla ja auttaminenkin tehty rikolliseksi koska ei rahankeräyslupaa! Mikä hlvtin valtio se on että ei saa auttaa lähimmäisiä ilman et valtio haluaa siivun välistä!???

Vierailija
33/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiätkö mitä.

Mulla vikaantu syyskuussa 2022 mittari ja firman oma asentaja kävi sen asentamassa ja sanoi, että parin viikon päästä käydään laittaa uusi mittari, että nyt on vähän ruuhkaa.

No, vieläkään ei oo kukaan tullu. Mittari ohitettu firman sinetillä ja tammikuun keskikulutus edelleenkin 0 kwh nettisovelluksessa.

Enhän minä nyt kaikkea voi huomata, automaattiveloits ja niin poispäin

Ja tarkennan siis, että olen käyttänyt sähköä ja käytän nytkin täyttä häkää. Just hyppään infrapunapussiin 😊 Ainoa vaan, että kulutustietoja ei kerry, kun sähkö virtaa ohi mittarin.

Omapahan on mittarinsa.

Vierailija
34/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulee joka kuukausi sekä kulutuslasku, että siirtolasku verkkopankkiin e-laskuna ja havaitsen kyllä jos jompikumpi jää tulematta

Vierailija
35/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettet vaan olisi soittanut sähkönsiirtoyhtiölle etkä sähköyhtiölle

Vierailija
36/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiiätkö mitä.

Mulla vikaantu syyskuussa 2022 mittari ja firman oma asentaja kävi sen asentamassa ja sanoi, että parin viikon päästä käydään laittaa uusi mittari, että nyt on vähän ruuhkaa.

No, vieläkään ei oo kukaan tullu. Mittari ohitettu firman sinetillä ja tammikuun keskikulutus edelleenkin 0 kwh nettisovelluksessa.

Enhän minä nyt kaikkea voi huomata, automaattiveloits ja niin poispäin

Ja tarkennan siis, että olen käyttänyt sähköä ja käytän nytkin täyttä häkää. Just hyppään infrapunapussiin 😊 Ainoa vaan, että kulutustietoja ei kerry, kun sähkö virtaa ohi mittarin.

Omapahan on mittarinsa.

Meillä oli että mittari luki vaan kahta vaihetta, huomasin vahingossa. Muutettiin sulaketaulussa johdot mittaamattomalta vaiheelta vesipoilerille, lämpöpumpulle ja auton lämmitykseen. Muutama vuosi meni kun huomasivat mutta ei voineet mitään kun mittarissa sinetit. Muuntamot vissiinkin mittaavat jotenkin lähtevän.

Vierailija
37/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ante kirjoitti:

Mulla ainakin tuli ihan tekstareita myöten varoituksia etten maksa sitä ja tätä niin menee sähköt, ja ota yhteyttä jne. Ei todellakaan menneet valot noin vaan hupsis. 

Me vielä soitetaankin asiakkaalle ennen kuin katkaistaan sähköt. Esim soitan aamulla(laitan viestin jos ei vastaa), että tulen x aikaan. Kannattaan hoitaa yhteystiedot kuntoon ja vastata tuntemattomiin numeroihin.

- Sähkäri

Muutama vuosi sitten ei ainakaan ollut mitään tällaista. Tekstarilla tuli hyvissä ajoin tieto, että jos ei asiaa ole saatu sovittua, sähköt katkeaa päivämääränä xx.xx.xxx klo x:xx. Eikä sähkömies kyllä torppaan tullut, eikä edes talon vieressä olevalle muuntajalle, jotain muuta kautta ne sähköt katkaistiin. Sähköt kyllä katkesi silloin kun "luvattiin".

Ja joo, pitkään saa muistutella ennen kuin sähköt katkee. Vanhastakin maksusta voi mennä sähköt, vaikka siitä eteenpäin olisikin muut maksettu. Siksi kannattaa se vanhin lasku maksaa aina ensin.

Vierailija
38/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siinä vaheessa kun avoin lasku menee perintään, ei sähköyhtiö näe itse enää sitä laskua, koska sen laskutuksen hoitaa perintä.

Vierailija
39/40 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä siihen kytkentään liittyy joka maksaa satasia..

Vierailija
40/40 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettet vaan olisi soittanut sähkönsiirtoyhtiölle etkä sähköyhtiölle

Siirtoyhtiö lle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän