Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä miehiä, jotka ovat eronneet seksin puutteen vuoksi?

Vierailija
07.02.2023 |

Täällä siis melko tuoreessa suhteessa oleva keski-ikäinen tavallinen nainen, joka epävarmuuksissaan miettii asioita. Mieheni on siis eronnut jokunen vuosi sitten todella hyvännäköisestä vaimostaan. Eron syyt ovat olleet halut elää erilaista elämää, eri ajatukset tulevaisuudesta ja tosiaan tuo seksin vähäisyys. Ero tapahtui miehen aloitteesta. Mies on ihana kaikin puolin; kunnollinen, rehellinen, hauska, rento, tosi kivan näköinen, siis sopivassa suhteessa juuri kaikkea, enkä ymmärrä miten siitä on kukaan pystynyt pitämään näppejään erossa.

Kuten sanoin olen itse tosi tavallisen näköinen nainen, laitettuna ehkä ihan ok, mutta ei minusta luonnonkaunista saa tekemälläkään. Luonteiltamme olemme miehen kanssa aika samanlaisia, melko rauhallisia, mutta tykkäämme nauttia elämästä ja huumorintajumme samallalailla synkkää. Mies ei todellakaan haikaile entistä vaimoaan mitenkään, mutta jotenkin koen silti kauheaa alemuudentunnetta tässä asiassa. Exä on siis todella hyvännäköinen ja sopinut varmasti miehen kainaloon ulkonäön puolesta ku nenä päähän. Vaikka kuinka koitan itselleni toitottaa, että mies on itse halunnut exästään erota niin silti en pääse tästä asiasta kokonaan yli. En kylläkään tästä miehelleni jauha, ylpeys ei anna siihen myöden, että tunnustaisin olevani epävarma.

Kaipaan tässä ehkä miehiltä, jotka ovat eronneet seksin puutteen vuoksi, niin kokemuksia ja kertomuksia asiasta. Olen aiemmin ehkä saanut elämässä kylmää kyytiä ulkonäkö-asioiden vuoksi ja jotenkin vaan vaikea saada aivoja uuteen asentoon tämän suhteen, että se ei kaikille miehille olisikaan se tärkein asia.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut seksin vonkaamiseen takia. Oli ostettu oma koti, oli autot ja kesämökit, puhuttiin perheen perustamisesta.

Mutta kaikki kaatui miehen seksin vonkaamiseen. Eikä se vonkaaminen ollut missään suhteessa siihen millaista seksi oli.

Mitkään toiveet ja pyynnöt eivät toteutuneet. Kaikki tehtiin miehen ehdoilla. Hän oli sängyssä patalaiska, ei osannut lukea vartalon elekieltä, ei muistanut toiveita joita olin esittänyt sata kertaa, siis tyyliin voisitko edes joskus liikkua sängyssä?

Kun seksiä ei kuulunut, mies oli kuin perseeseen ammuttu karhu. Tiuski ja haukkui minut, ystäväni, työni.

Lopulta en enää kestänyt ja lähdin. Myytiin talo, sanottiin heipat mökille. Kaikki lähti tuosta älyttömyydestä että seksiä olisi pitänyt saada vaikka ei itse viitsinyt tehdä sen eteen ikinä mitään.

Yritän sanoa että seksiä saa vongata, mutta olisi kiva jos miehellä olisi antaa vastineeksi sängyssä jotain muuta kuin selällään makaamista. Jos ei ole, sitten se on näkemiin.

Se että nainen pihtaa voi johtua siitä että seksi miehen kanssa on surkeaa. Voi tietysti olla joku muukin syy, naisesta johtuva.

Tämä ei liityinyt mitenkään siihen mitä ap kysyi. No niin tai näin, kun seksi loppuu, todella usein se parisuhde loppuu myös. Siksi on ensiarvoisen tärkeää että kumppanit ovat seksuaalisesti yhteensopivia.

Vierailija
22/37 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei varmasti ole! Kun nämä kaksi, avioliitto ja seksi on kaksi aivan eri asiaa.

Älä sekoita niitä sun puuroja ja vellejä mihinkään, aitoon oikeaan grilliaamiseen ja grillipihveihin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Mutta naisenahan ei saa sanoa. Just tuo; mies vaan on ja panee, ei elettäkään naisen orgasmin eteen. Mutta, miehethän TÄÄLLÄ ovatkin sitä mieltä, ettei miehen TARVITSEKKAAN tehdä mitään naisen orgasmin eteen. Kuhan itse panevat.

Vierailija
24/37 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Mutta naisenahan ei saa sanoa. Just tuo; mies vaan on ja panee, ei elettäkään naisen orgasmin eteen. Mutta, miehethän TÄÄLLÄ ovatkin sitä mieltä, ettei miehen TARVITSEKKAAN tehdä mitään naisen orgasmin eteen. Kuhan itse panevat.

Jäkätijäkäjäkäti. Paneeko sinua kukaan edes omaksi ilokseen. Vai onko vako niin täynnä hiekkaa, että kukaan ei pystyisi nauttimaan siitä?

Vierailija
25/37 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen tarvitse tehdä enempää kuin naisenkaan, meillä on sukupuolien tasa-arvo.

Vierailija
26/37 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Onko täällä miehiä, jotka ovat eronneet seksin puutteen vuoksi?'' miksi et ymmärrä ja miksi tulet pilamaan ketjun?

Vierailija
27/37 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: on.

Lisäys: on myös miehiä, jotka ovat eronneet monista syistä joista seksi on vain yksi.

Vierailija
28/37 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin vaimostani, joka oli myös kaunis, mutta itsekeskeinen ja haluton. Sanoi kyllä, että seksin jälkeen tulee hyvä olo ja hän laukesi lähes aina, mutta aloittamiseen hän oli haluton. Minulle tämä oli yhtä piinaa ja halusin eron. Nyt saan yhtä harvoin, mutta eipä ole piinaavaa puutettakaan. Vähän kuin myrkytetty herkkupöytä olisi ollut esillä koko ajan.

Vierailija
29/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
30/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Enkä kadu muuta kun että en lähtenyt aikaisemmin.

Vierailija
31/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse näin tehnyt, mutta tiedän tällainen rankan avioerotapauksen, joka johtui siitä, kun vaimon halut mieheensä loppuivat käytännössä kokonaan. Tämä aiheutti sitten sotkuisan eron ja ikävän tilanteen molemmille osapuolille, mutta sivusta katsottuna oli ilmiselvää, että tuo liitto oli juuri seksittömyyden vuoksi käytännössä tuhoon tuomittu. 

Ymmärrän tämän tapauksen molempia osapuolia. Naisella oli mt-ongelmia + lääkitystä, ja pariskunnalla oli lapsia.

Mutta molemmat olivat vielä todella nuoria, ja ennen tätä naista mies oli käytännössä kokematon, joten tuo seksielämän hyytyminen oli hänelle varmasti kova paikka.

Hän oli huomaavainen, venyi, tuki vaimoaan kaikin mahdollisin tavoin, mutta koska elämä oli hänen kanssaan muutenkin raskasta, oli kuollut seksielämä se viimeinen naula arkkuun. Ulkoisesti ja sisäisestikin viehättävä mies löysi uuden naisystävän todella nopeasti, ja hänen kanssaan ilmeisesti seksin saralla hän on "ottanut takaisin" menetetyn nuoruutensa. Myös nainen löysi uuden kumppanin, ja on saanut elämänsä muuten järjestykseen, ja kaikki tuntuu menneen hyvin.

Sen verran varoitan tästä asiasta: jos mies on uskaltanut jo kerran erota seksin puuttumisen vuoksi hyytyneestä avioliitosta, hän mitä todennäköisimmin on tehnyt itselleen selväksi, että pystyy tekemään sen toistuvasti, jos seksihalut muodostuvat pitkässä juoksussa kovin eriparisiksi.

Tiedän, että monesta tuntuu ajatuksena pahalta eroaminen seksin puutteen, halujen eriparisuuden, seksitoiveiden erilaisuuden tai seksiin liittyvän kommunikaation puutteiden vuoksi, mutta tiedättekö mitä: se on oikeastaan yksi parhaista syistä erota.

Seksiasiat ovat asioita, joissa kompromissi tai jonkinlainen puolivälin ratkaisu on useimmiten yksinkertaisesti mahdoton: joko haluaa tai ei halua; seksiin ei voi pakottaa; eikä kukaan ihminen voi myöskään pakottaa toista elämänmittaiseen selibaattiin kanssaan.

Tuossa oli paljon asiaa, ja etenkin kaksi viimeistä kappaletta allekirjoitan täysin.

Seksittömyys on täysin pätevä syy erota, eikä kellään ole oikeutta pakottaa toista elämään seksittömässä suhteessa.

Vierailija
32/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on. Elämä ilman seksiä ei ole elämisen arvoista.

Vierailija
33/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, ulkonäkö ei selkeästi ole sellainen asia, joka miehellesi on tärkeää. 

Ilmeisesti hänelle on tärkeää, että olette samanlaisia ja tunnette vetoa - myös seksuaalista vetovoimaa - toisiinne. Jos näin on, niin olet varmasti sellainen nainen, mitä hän on etsinyt, ja juuri sellainen, jota hän haluaa - koska eronnut, kypsä mies ei halua toistaa edellisen parisuhteen virheitä, vaan haluaa toimivan parisuhteen.

Ehkä miehesi on kokenut asian niin, että on katsonut liikaa ulkokuorta, mutta on jättänyt muut tärkeät asiat huomiotta.

Itse en menisi parisuhteeseen (näin nelikymppisenä) ulkokuorta katsoen, vaan haluaisin ennen kaikkea naisen, joka on suht' samankaltaisessa elämäntilanteessa kuin minä, on suunnilleen omanikäiseni, arvostaa itselleni tärkeitä asioita ja ennen kaikkea haluaa olla kanssani.. ja myös tuntee romanttista ja seksuaalista vetovoimaa minua kohtaan, haluaa siis rakastella kanssani. Tällaiselle naiselle olen valmis antamaan vaikka mitä, ja tekemään tällaisen parisuhteen eteen vaikka mitä. 

Kuulostat hyvältä mieheltä. Toivottavasti löydät kaltaisesi naisen.

Vierailija
34/37 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut. Viimeiset 5-7 vuotta meni käytännössä ilman seksiä. Ne harvat kerrat kun oli viime vuosina yhdyntöjä tai mitään seksielämä, tuli fiilis kuin olis ollut kuolleen kanssa. Se tappaa omatkin halut kokonaan. Siinä vaiheessa kun seksi ja läheisyys loppuu, loppuu yleensä kaikki muukin kontakti.

Vierailija
35/37 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut. Viimeiset 5-7 vuotta meni käytännössä ilman seksiä. Ne harvat kerrat kun oli viime vuosina yhdyntöjä tai mitään seksielämä, tuli fiilis kuin olis ollut kuolleen kanssa. Se tappaa omatkin halut kokonaan. Siinä vaiheessa kun seksi ja läheisyys loppuu, loppuu yleensä kaikki muukin kontakti.

Näinhän se menee. Hyvin pitkälle samanlaista tarinaa ja samoja tuntemuksia kuin itselläni oli.

Vierailija
36/37 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seksin puute ajaa siihen tilanteeseen lopulta ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero tai mennä vieraisiin. Sama homma myös silloin kun seksi käy tylsäksi puurtamiseksi

Vierailija
37/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vertailla. Exä on exä ihan syystä. Parempi olisi jos et tietäisi miltä hän näytti. Sitä paitsi nuo luettelemasi eron syyt ovat isoja asioita, joista seksi on vain yksi osa-alue. Nuo haluaa elää erilaista elämää ja haluaa eri asioita tulevaisuudelta ovat isoja juttuja. Esim. nainen on vaikka voinut haluta lapsia ja mies ei. Onhan sitten ero ollut fiksu ratkaisu kummallekin osapuolelle, vaikka miten olisi upean näköinen nainen. Enneminkin kysyisin mieheltä, mitä hän haluaa tulevaisuudelta. Haluatteko te samoja asioita tässä suhteessa?