Mikä vaivaa miestä, joka ei halua vertaistukea?
Onko major red flag? Mies ei halua vertaistukiryhmään. Ei muutenkaan puhu tunteistaan tai vaikeista asioista. Vesi laskee kuin hanhen selästä. Tuntuu, että hän salaa asioita ja ote lipsuu aina pois, ei kykene avautumaan. Ei myöskään halaa tai osoita sympatiaa. Ei koskaan sano kiitos eikä anteeksi.
Kommentit (39)
Miesten puolesta en osaa sanoa, että miksei hän/he tahtoisi mennä ryhmään enkä toisaalta usko tämän kysymyksen olevan sukupuolittunut. Olen nainen enkä tahdo vertaistukiryhmään ja joiltakin osin en edes oleta löytyvän vertaisryhmää joillekin kokemuksille tai tahdo samaistua enempää tiettyihin kokemuksiin saatika ryhmäytyä niiden perusteella. Ja ei, kyseessä ei ole lumihiutalesyndrooma. Toisaalta luottamuksellisessa suhteessa pystyisin kertomaan myös kipeistä kokemuksista. Kaikilta osin en tosin samaistu ap:n miehen toimintaan, sillä kiitän ja osoitan mielelläni hellyyttä sekä pyydän anteeksi vaikka minua onkin kiusattu anteeksipyytämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet yleensä puhu tunteistaan. Ei ainakaan yli neljäkymppiset.
Olen kohdannut useaan otteeseen poikkeuksia tässä puhumattamuus piirteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Sitä nuoremmat ovat fiksumpia, eivät tupakoi, eivätkä lotraa alkoholilla. Puhuvat tunteistaan. Pojasta polvi paranee.
Kääntöpuolena noilla nuoremmilla resilienssin puute, haavoittuvuus, riipuvuus muista ja heidän mielipiteistään jne. Ei ole yhteiskunnallekaan hyvä, jos kaikki ovat tuollaisia.
Miksi pitäisi hankkia vertaistukea asiaan, josta ei kärsi mitenkään? Mies on varmasti ihan tyytyväinen elämäänsä.
🇺🇦🇮🇱
Aloituksen perusteella miestä vaivaa ääliömäinen ja tungetteleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, etteivät ne ole poikkeuksia. Kaikki ihmiset ilmaisevat tunteita, elleivät ole aivan katatonisia.
Tee miehellesi helpotus ja eroa hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, etteivät ne ole poikkeuksia. Kaikki ihmiset ilmaisevat tunteita, elleivät ole aivan katatonisia.
Nimenomaan. Yleistys miesten puhumattomuudesta on yleistys, joka ei pidä paikkaansa. Vastaukseni oli hitusen sarkastinen.
Ap vaikuttaa narsistilta, toivottavasti mies ymmärtää häipyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan aloituksen mies vaikuttaa narsistiselta. Narsistit eivät kykene näyttämään haavoittuvuuttaan, eivät pyydä anteeksi eivätkä kiitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Sitä nuoremmat ovat fiksumpia, eivät tupakoi, eivätkä lotraa alkoholilla. Puhuvat tunteistaan. Pojasta polvi paranee.
Kääntöpuolena noilla nuoremmilla resilienssin puute, haavoittuvuus, riipuvuus muista ja heidän mielipiteistään jne. Ei ole yhteiskunnallekaan hyvä, jos kaikki ovat tuollaisia.
Ihmiset ovat laumaeläimiä ja riippuvaisia toisistaan. Deal with it. Haavoittuvuuden näyttäminen on avain onnellisempiin ihmissuhteisiin.
Vertaistukiryhmillä ei oo automaattisesti positiivista vaikutusta ihmisiin. Se voi vahvistaa sitä minkä takia siellä käydään
On normaalia olla menemättä vertaistukiryhmiin. Vmp! En ikinä lähtisi, olen nainen. Ongelmistani, asioistani, tunteistani voisin puhua avoimesti vaikka torilla, siitä ei ole kyse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan aloituksen mies vaikuttaa narsistiselta. Narsistit eivät kykene näyttämään haavoittuvuuttaan, eivät pyydä anteeksi eivätkä kiitä.
Sinä taas vaikutat narsistihullulta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei tuhlaa aikaansa joutaviin lätinöihin, eikä käy vertaistuessa.
Jos hän alkaisi sinun kanssasi puhumaan tunteista, niin se olisi loputon suo sinun tunteistasi puhumista ja
sinun ainoasta oikeasta totuudesta asiassa kuin asiassa.
Ei kannatakaan puhua miehenä näistä asioista.
Seuraavaksi nainen on valittamassa kuinka ei halua olla miehen terapeutti.
Ei mies voi voittaa tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vertaistukiryhmillä ei oo automaattisesti positiivista vaikutusta ihmisiin. Se voi vahvistaa sitä minkä takia siellä käydään
Juurikin tämä. Tietyssä mielessä vertaistuki on ok, mutta toisaalta vaikutus voi olla identiteettiä entistä enemmän tuskalliseen kokemukseen samaistava.
Onko Ap tullut mieleen, että mies ei halua puhua niistä asioista sinun kanssasi, koska hän ei ehkä jostain syystä luota sinuun? Tai sinun kehitysehdotuksiisi?
Vierailija kirjoitti:
Onko Ap tullut mieleen, että mies ei halua puhua niistä asioista sinun kanssasi, koska hän ei ehkä jostain syystä luota sinuun? Tai sinun kehitysehdotuksiisi?
Päinvastoin. Hän on kertonut minulle asioita, joita ei ole kertonut edes edellisissä pitkissä parisuhteissaan. Ja olen luottamuksen arvoinen. En ole vuotanut asioita eteenpäin. En ole häntä mitenkään painostanut terapiaryhmään. Olen vain kerran kysynyt, lähtisikö kanssani.