Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sveitsissä siivooja tienaa 70 000 eur/vuodessa

Vierailija
06.02.2023 |

Olen siivousalan ihminen, taidan lähteä Sveitsiin siivoilemaan. Katsoin juuri tiedot vuodelle 2023. On kovat palkat.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä taida saada työlupaa siivoojaksi. Vaikka eukansalaisen on suht helppo mennä Sveitsiin töihin, ei sinne silti ihan noin vaan mihin tahansa työhön kävellä ulkomailta.

Vierailija
22/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vain kommunisti ajattelee kuten AP. Se on ihan sama vaikka tienaisi miljoonan jos maitopurkki maksaa 1000 ja verot on 50%. Intiassa kaupan kassakin tienaa miljoonan!!!

Käyppä Sveitsissä 10 000€:n kanssa niin huomaat että sillä ei turisti pärjää kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa sitten!

Vierailija
24/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just nyt täällä Sveitsissä ja hämmentävää ettei täällä oo ees kalliimpaa. Tuoppi on samanhintanen ku Helsingis ja lasketteluliput itseasias halvempia ku Levillä.

Kyllä sveitsiläisten kelpaa..

Vierailija
25/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsissä ei ole julkista terveydenhuoltoa vaan pitää olla yksityinen sairausvakuutus "Amerikan malliin" jotta saa hoitoa. Sen vuoksi palkat suurempia.

Ja onnea vaan jos telot itsesi tai sairastut sen halvan sairasvakuutuksen kanssa joka ei korvaa kaikkea ja joudut maksamaan omasta pussistasi

Vierailija
26/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi on jäänyt minulle jotenkin aika vieraaksi maaksi. Sieltä ei uutisoida usein. Johtuisiko siitä ettei kuulu EU:hun ja on sotilaallisesti puolueeton.

Vierailija
27/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta tuolla palkkatiedolla olisi oikeasti käyttöä pitäisi tietää myös paikallinen hintataso. Suomesta käsin siivousreissut tulee melko kalliiksi.

Pariskunta pärjää ihan hyvin noin 3000chf kuussa, jos hyvä peruselämä riittää. Halvemmallakin pääsee tai kalliimmalla. Riippuu missä haluaa asua ja onko työ lähellä vai kaukana.

Vierailija
28/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon just nyt täällä Sveitsissä ja hämmentävää ettei täällä oo ees kalliimpaa. Tuoppi on samanhintanen ku Helsingis ja lasketteluliput itseasias halvempia ku Levillä.

No kyllä kelpaa. Yksin ja seurana av palsta.. Kateeks käy.

Vierailija
29/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo vaikuttaa turistille, mutta entä terveyden- tai hammashoito, ruokakauppa, vuokra, koulut, harrastusmaksut?

Vierailija
30/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra oli perähikiällä kerrostalossa kolmiosta 2500e/kk. Kaupungissa vielä tuplat. Sairausvakuutukset perheelle tonnista kahteen/kk, sen lisäksi mm. hammaslääkärit yms. erikseen kovalla rahalla. Ruoka ja perusjutut superkallista, jos ei koko ajan jaksa ajaa jonnekin kymmenien kilsojen päähän tarjousten perässä. Ei päässyt rikastumaan. No, palkka olikin vain 7000 e/kk, ei sillä perhettä kunnolla elätä.

Vierailija
31/34 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra oli perähikiällä kerrostalossa kolmiosta 2500e/kk. Kaupungissa vielä tuplat. Sairausvakuutukset perheelle tonnista kahteen/kk, sen lisäksi mm. hammaslääkärit yms. erikseen kovalla rahalla. Ruoka ja perusjutut superkallista, jos ei koko ajan jaksa ajaa jonnekin kymmenien kilsojen päähän tarjousten perässä. Ei päässyt rikastumaan. No, palkka olikin vain 7000 e/kk, ei sillä perhettä kunnolla elätä.

Vuokra ei ole perähikiällä noin korkea, ellei ole tullut huijatuksi. Tarjouksia saa useimmista kaupoista koko ajan. Näin ainakin nykyään.

Vierailija
32/34 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, vain kommunisti ajattelee kuten AP. Se on ihan sama vaikka tienaisi miljoonan jos maitopurkki maksaa 1000 ja verot on 50%. Intiassa kaupan kassakin tienaa miljoonan!!!

Käyppä Sveitsissä 10 000€:n kanssa niin huomaat että sillä ei turisti pärjää kuukautta.

Sama Norjassa, tienaahan siellä kaikissa hommissa tuplat Suomeen verrattuna, mutta tili on kuitenkin tyhjä kuun lopussa.

Vierailija
33/34 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan tuottama arvonlisäys on siis Sveitsissä enemmän kuin 70 000 euroa vuodessa.

Vierailija
34/34 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta korkeamman elintason maahan:

+Tienaat enemmän.

+Käteen jää vähän enemmän, kuin Suomessa.

+Asiat toimivat eri tavalla, kuin Suomessa.

-Kaikki (asuminen, ruoka, palvelut) maksaa pääsääntöisesti enemmän.

-Perhe, ystävät, kotoisat asiat ovat kaukana, joudut aloittamaan sosiaalisen elämän alusta.

-Joudut toimimaan vieraalla kielellä. Se voi harjoituksella tulla hyväksi, muttei ole koskaan sama, kuin äidinkieli.

-Asiat toimivat eri tavalla, kuin Suomessa.

--> Siitäpä pohtimaan. Itse palasin kolmen vuoden jälkeen Suomeen, mutta olin tarkoittanutkin visiittini väliaikaiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä