Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa varahakijan päiväkotiin?

Vierailija
06.02.2023 |

Yksi isovanhemmista ei enää elä. Kaksi asuu toisella puolella Suomea. Yksi asuu naapurikunnassa, mutta on vielä täysillä kiinni työelämässä, hyvä ura ja tekee pitkää päivää vastuullisessa työssä (lääkäri). Meidän sisaruksista yksi asuu ulkomailla ja yksi naapurikunnassa, mutta hänkin tekee uraa ja pitkää päivää, on omistautunut työelämälle. Samoin ystäväpiiri on akateemisia uraihmisiä, joista kukaan ei asu eikä työskentele samassa kunnassa kuin me (tämä on tyypillistä Pk-seudulla, että itse saattaa asua vaikka Sipoossa ja ystävät Espoossa).

Eli läheisiä meillä on, mutta uraihmisiä kaikki.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarviit varahakijan vai päiväkodille varahakijan puhelinnumeron? Varahakijaksi voi palkata esim. opiskelijan. Jos tarve on vain saada nimi päiväkodin listoille niin sitten vaan ilmoitat jonkun omaisesi numeron ja nimen. Ihan sama pääseekö henkilö hakemaan vai ei, eihän nykymaailmassa liki kellään ole jotain satavarmaa hakijaa, joka tulee soitosta heti paikalle. Ja ne uraihmiset taasen.... Jos nyt jäisit vaikka auton alle ja päiväkoti joutuisi soittamaan varahakijalle, niin saattaa se kiireinen lääkärikin lähteä sukulaislasta päiväkodista pelastamaan ennemmin kuin antaa sosiaalipäivystyksen hakea läheisen lapsi.

Päiväkotiin pitää ilmoittaa joku jolle soittavat jos myöhästyn tms. Ap

Ei ne oikeasti kellekään soittele sun myöhästymisen takia. Odottavat lapsen kanssa käärmeissään. Tietysti itse ilmoitat että olet myöhässä. Mun lapsen varahakija on lapsen kummitäti joka asuu eri paikkakunnalla.

Kyllä ilmoitamme. Kertoo usein elämän hallinnan ongelmista. Jos tilanne on ap.lla ongelmallinen kehotan keskustelemaan päiväkodin henkilökunnan kanssa mahdollisuuksista ja esim. siitä olisiko pidempään auki oleva päiväkoti mahdollisuus ?

Kannattaisiko myöhästymistapauksessa tavoitella ennemmin sitä myöhässä olevaa vanhempaa kuin varahakijaa? 

Aina ensin tavoitellaan vanhempaa. Ihan siksi, että vanhempi on lakisääteisestikin ensisijaisessa vastuussa lapsesta. Varahakija ei ole myöhästymisten paikkaaja. 

Eikä myöskään henkilö, joka huolehtii lapsen vanhempien elämänhallinnasta. Se palkattu lukiolainen voisi olla aika ihmeissään kun lastenhoitaja päiväkodista soittelisi hänelle, että onkos tuolla sinun palkanmaksajallasi elämänhallinta ihan kunnossa kun tuppaa myöhästelemään ilmoitetuista hakuajoista :D:D:D

Vierailija
62/67 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitopalvelun kautta tilaamalla hoitajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole varahakijaa, jos kumpikin vanhemmista delaa niin sossu hoitaa.

Vierailija
64/67 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään enää verkostoiduta naapurin perheiden kanssa joilla samanikäiset lapset ja leikkii samoilla hiekkalaatikoilla? Nyt ulos sieltä uraputkesta ja katsele ympärillesi

Vierailija
65/67 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli rivitalossa asuessani varahakija seinänaapurini lapselle. Kävi kysymässä, että kun heillä ei ole ketään, niin suostuin. Kävin sen äiti-ihmisen ja lapsen kanssa kävelemässäkin sen reitin, että osaan tarvittaessa ja tulen tutuksi sille tenavalle. Ei tarvinnut koskaan hakea. Myöhemmin sama lapsi meni kouluun, niin sille laitettiin kotiavain kaulaan ja soittivat ovikelloa, että voinko olla turvahenkilö - turvapaikka hädän tullen. Sehän sopi, mutta koskaan tätäkään ei tarvittu. Sitten muutin pois ja se lapsikin oli jo niin iso, että varmasti pärjäsi jo itsekseen hyvin. 

Eli rohkeasti vaan naapurista kysymään, jos tosiaan vain hätähenkilö, eikä niin, että jatkuvasti äippä ylitöissä jne. 

Vierailija
66/67 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No uraihmisenä ainakin itse maksan hyvälle lastenhoitajalle, joka hakee lapseni, vie hänet kotiin ja tekee ruuaat, sekä viettää aikaa lapseni kanssa, kunnes itse ehdin kotiin. 

Jaa no itse teen 80 pros työaikaa eli lyhennettyjä päiviä. Tykkään olla lapseni kanssa, en haluavtejdä pitkää päivää palkatun hoitajan turvin. Mutta päiväkoti kysyy varahakijaa. Ap

Jos ei sellaista ole, niin ilmoitat ettei ole. Näin itse tein. Hain ja vein lapseni joka päivä matkalla töihin ja pois joko pyörällä tai pulkalla riippuen kelistä. 

Vierailija
67/67 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikanaan naapurin lapsen varahakijaksi ilmoitettu päiväkotiin. Kertaakaan ei tarvinnut hakenut, kun aina vanhemmat sai haettua. Mutta olisin kyllä hakenut, jos joku hätä olisi tullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä