Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te pitkässä suhteessa olevat, häiritseekö teitä kumppanin ulkonäkö?

Vierailija
06.02.2023 |

Mieheni oli nuorena komea, ja itsekin olin/olen ihan kaunis. Toki sama mies edelleen, mutta ei ole pitänyt mitään huolta ulkonäöstään. Ei ole ylipainoinen, mutta hiukset ja parta epäsiistit, vaatteet samoja mitä käytti varmaan 20 vuotta sitten. Pukeutuu 40+ edelleen kuin joku teini-ikäinen. Olen tästä hienovaraisesti koittanut sanoa, mutta ei välitä, koska häntä ITSEÄÄN ei kiinnosta. Syö myös tosi epäterveellisesti, paljon kovia rasvoja ym, joka näkyy esim ihon huonossa kunnossa. On olemukseltaan nuorekas ja pienellä vaivalla näyttäisi hyvältä, joten kysymys ei ole siitä että vaatisin paljon, vaan kun ei viitsi edes uusia vaatteita itselleen ostaa, sen sijaan kulkee reikäisissä, usein likaisissakin vaatteissa.

Neuvoja? Suhteessa muitakin haasteita, joten mietin häiritseekö ulkonäkö sen takia enemmän, olenko liian vaativa vai mitä? Itse siis pidän huolta itsestäni, urheilen, syön terveellisesti ja pukeudun siististi, mutta eipä mies sitäkään tajua varmaan tai pitää varmaan itsestäänselvyytenä. Huomaiskohan jos itse pukeutuisin miten sattuu, hiukset hapsottaisi, enkä käyttäisi mitään meikkiä koskaan...

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vaikutelma välinpitämättömyydestä. Ehkä se on se mikä sua kiusaa.

Totta. Meillä myös kaksi teini-ikäistä poikaa, jotka huolehtivat puhtaudestaan ja siitä, miltä näyttävät, ei mitenkään liioitellusti, mutta terveellä tavalla mielestäni. Siksi miehen täydellinen välinpitämättömyys omaa ulkonäköään kohtaan ihmetyttää vielä enemmän. T. ap

Nykyään nuoret kiinnittävät enemmän huomiota pukeutumiseen kuin miehesi teiniaikoina. Miehesi toistaa sitä, minkä oppi kehitysvuosinaan. Niin tekevät melkein kaikki, harvempi mies kehittää tyyliään aktiivisesti ja pysyy ajan hermolla. Todennäköisesti miehesi kaverit ovat samanlaisia ja katsoisivat kieroon, jos mies yhtäkkiä käärisi farkkujen lahkeet ja laittaisi ruskeat kiiltonahkakengät jalkaan.

Vierailija
42/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan urheiltiin molemmat ja oltiin timmissä kunnossa. Nykyään vaimo viihtyy sohvalla, ja lihonnu muodottomaksi selluliittikasaksi. Kyllähä tommone vtuttaa. Omaa terveyttä pilaa siinä samalla. On jo lihonnu sen verran, että väsyny koko ajan. Vetää herneet ku asiasta sanoo.  

Itse olen sinkku mutta varmasti tirvaisisin nokkaan, jos tässä vielä olisi joku mies joka huomauttelisi lihomisestani. Ihan riittävästi nimittäin v ::::::tuttaa muutenkin nämä löllöt ja laardit, jotka saa olon todella ärtyneeksi ja jaksamattomaksi.

Ymmärrän kyllä tunteesi asiaan liittyen, mutten sitä, että käytännössä siis estät väkivallalla uhkaamisella asiallisen keskustelun puolisosi kanssa jopa ihan tärkeästä aiheesta, joka liittyy oman hyvinvointisi kautta myös parisuhteen hyvinvointiin. Mitä, jos nyt vaan opettelisit ihan normaaleja sosiaalisia käytöstapoja niin elämä saattaisi olla helpompaa, on siinä parisuhdetta tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan urheiltiin molemmat ja oltiin timmissä kunnossa. Nykyään vaimo viihtyy sohvalla, ja lihonnu muodottomaksi selluliittikasaksi. Kyllähä tommone vtuttaa. Omaa terveyttä pilaa siinä samalla. On jo lihonnu sen verran, että väsyny koko ajan. Vetää herneet ku asiasta sanoo.  

Itse olen sinkku mutta varmasti tirvaisisin nokkaan, jos tässä vielä olisi joku mies joka huomauttelisi lihomisestani. Ihan riittävästi nimittäin v ::::::tuttaa muutenkin nämä löllöt ja laardit, jotka saa olon todella ärtyneeksi ja jaksamattomaksi.

Ymmärrän kyllä tunteesi asiaan liittyen, mutten sitä, että käytännössä siis estät väkivallalla uhkaamisella asiallisen keskustelun puolisosi kanssa jopa ihan tärkeästä aiheesta, joka liittyy oman hyvinvointisi kautta myös parisuhteen hyvinvointiin. Mitä, jos nyt vaan opettelisit ihan normaaleja sosiaalisia käytöstapoja niin elämä saattaisi olla helpompaa, on siinä parisuhdetta tai ei.

Korjaan, että mahdollisen puolison, antaen tässä yhteydessä vinkkejä parisuhteissa oleville ihmisille.

Vierailija
44/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vaikutelma välinpitämättömyydestä. Ehkä se on se mikä sua kiusaa.

Totta. Meillä myös kaksi teini-ikäistä poikaa, jotka huolehtivat puhtaudestaan ja siitä, miltä näyttävät, ei mitenkään liioitellusti, mutta terveellä tavalla mielestäni. Siksi miehen täydellinen välinpitämättömyys omaa ulkonäköään kohtaan ihmetyttää vielä enemmän. T. ap

Nykyään nuoret kiinnittävät enemmän huomiota pukeutumiseen kuin miehesi teiniaikoina. Miehesi toistaa sitä, minkä oppi kehitysvuosinaan. Niin tekevät melkein kaikki, harvempi mies kehittää tyyliään aktiivisesti ja pysyy ajan hermolla. Todennäköisesti miehesi kaverit ovat samanlaisia ja katsoisivat kieroon, jos mies yhtäkkiä käärisi farkkujen lahkeet ja laittaisi ruskeat kiiltonahkakengät jalkaan.

Ap tosin mainitsi kommentissaan myös nuorten puhtauden, joten ymmärsinköhän sinulle merkitsevän enemmän hygienisyys ja siistin yleisilmeen kuin muodikkuuden? Sitä saa pyytää parisuhteessa :)

Vierailija
45/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsi siinä määrin että ero tuli. Mies siis lakkasi pesemästä hampaitaan, alkoi käyttää nuuskaa, alkoi kasvattaa jäätävää risupartaa ja pensseleitä (ei mitenkään siistinyt niitä), päällä aina jotkut kulahtaneet collegehousut, p*skaset lenkkarit ja lippis päässä. Söi huonosti, makasi vaan kotona sohvalla ja alkoi muutokset näkymään kropassa.

Kun tavattiin oltiin 18v ja mies oli komea, siisti, hyvässä kunnossa. 12 vuotta oltiin yhdessä.

Ehkä minun rakkaus on sitten pinnallista, mutta minulta lähti kaikki halut miestä kohtaan ja ärsytti vaan koko hyyppä lopulta. Ja hävetti mennä sen kanssa minnekään, esim lasten vanhempainiltaan kun toinen oli kuin ois metästä repästy. 🙄

onko iikka kivi eronnut?

anteeksi, oli pakko

Vierailija
46/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on muuttunut oikeastaan parempaam suuntaan. Pukeutuu paremmin ym. Kuuteenkymppiin menessä epäilemättä alkaa ikä näkyä, mutta ei vielä.

Vierailija
47/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, mies on vielä komeampi kuin nuorena. Pieni mahakumpu on minusta seksikäs, pukeutuu hyvin ja on puhdas. Ehkä et ole tarpeeksi suoraan sanonut, että sinua häiritsee? 

Niistä muista asioista, jotka ovat huonosti varmaan johtuu, että nuokin asiat häiritsevät. Pitäisikö mennä terapiaan?

Vierailija
48/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, minä rakastan miestäni, yhdessä 12 v. Yhdessä vähän lihottu, so what.

Vierailija
49/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta yhdessä, tavattiin solakkoina teineinä ja ollaan nyt läskejä nelikymppisiä. :D Ei ole vaikuttanut mitenkään mihinkään, himot hyrrää edelleen ja mies näyttää hyvältä omaan silmään. 

Vierailija
50/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän häiritsee se, häiritseekö miestä minun muuttunut ulkonäköni.

Mies on komea, hyväkroppainen ja tyylikäs, kuten on ollut aina. Lisäksi hyvin säilynyt. Minä sen sijaan olen sairastanut todella paljon, mikä näkyy sellaisena yleisenä ränsistymisenä. Sairaudet sanelee pukeutumisen, mitä kulloinkin kärsin päälläni pitää ja aina on jotain vällyä ja lointa, ettei vaan tule vetoa mistään.

Mies kyllä kehuu edelleen eikä ikinä pahasti sano, mutta sillä onkin kovin kiltti ja ystävällinen luonne

N44, 17 v yhteiseloa takana

Meillä ihan sama tilanne. Koen tästä kovasti syyllisyyttä itse.

N45

Vierailija
51/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse lihominen tai ikääntyminen tms.

Mutta kyllä saatan sanoa että voisin leikata sun hiukset jonain päivänä, kun ne alkaa olemaan epäsiistit. Ja huomautan myös rikkinäisissä vaatteissa kulkemisesta, remppavermeet on erikseen. Joskus heitän pyykistä suoraan roskiin jotain reikäsiä vaatteita, kun ovat "pesussa hajonneet".

Pukeutuminen on toisesta välittämistä, siksi ei mun tarvitse kotonakaan sietää mitään uunoturhapuroilua. Välittäköön musta edes sen verran.

Vierailija
52/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse lihominen tai ikääntyminen tms.

Mutta kyllä saatan sanoa että voisin leikata sun hiukset jonain päivänä, kun ne alkaa olemaan epäsiistit. Ja huomautan myös rikkinäisissä vaatteissa kulkemisesta, remppavermeet on erikseen. Joskus heitän pyykistä suoraan roskiin jotain reikäsiä vaatteita, kun ovat "pesussa hajonneet".

Pukeutuminen on toisesta välittämistä, siksi ei mun tarvitse kotonakaan sietää mitään uunoturhapuroilua. Välittäköön musta edes sen verran.

On silti väärin heittää toisen vaatteita roskiin kysymättä.

Vierailija
53/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse; vaimolle on tullut kiloja ja moni asia ulkoisestikin on totta kai muuttunut, mutta ei se minua haittaa.. entistä kauniimpi ja seksikkäämpi hän on.

En itsekään ole hassumman näköinen! En ole laiha enkä missään salikeijokunnossa, mutta en myöskään mikään jättimahainen ukonturjake.

Nuorena olin tosi epävarma itsestäni, mutta nyt osaan jo olla tyytyväinen - minulla on mukavan muotoiset kasvonpiirteet, hymykuopat, kivat silmät ja komea parta. Lyhyt olen, mutta senkin olen jo hyväksynyt: se ei ole minun vikani, eikä lyhyys miestä pahenna, päin vastoin, olen helposti lähestyttävä, hymyilevä ja hauska veikko - ja jos olen ymmärtänyt, niin yllättävänkin moni nainen on ulkoisesti tykännyt esim. Lenni-Kalle Taipaleesta tai Kari Ketosesta; molemmat mittaisiani miehiä, ulkoisesti muistutan jonkin verran ensiksi mainittua.

Vierailija
54/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä päätin ensimmäistä kertaa elämässäni kasvattaa parran kun yleinen etätyösuositus alkoi 2020. Tästä ei vaimoni ilahtunut mutta kasvatin kuitenkin. 

Hän varmaan täällä kirjoittelee miehensä epäsiististä parrasta ;) Tiedän että metsuripartojen aikakausi meni jo, mutta nytpä mulla sellainen on. Ja kasvoi vielä tuuheampi ja paksumpi kun uskalsin toivoa.

Molemmille on myös sitten vuoden 2020 jälkeen kertynyt n. 5kg ylimääräistä, mutta ei me vielä kumpikaan mitenkään pahassa kunnossa olla koska molemmat oli aika timmissä kunnossa silloin, eikä tämä ainakaan vaimossani minua häiritse lainkaan.

Jos joku häiritsee niin se, että hän on melkein kokonaan lopettanut laittautumisen. Ei laita hiuksia, ei meikkaa, ei pukeudu muihin kuin niihin pieruverkkareihin ja ehkä jos lähdetään jonnekin niin saattaa laittaa farkut, mutta todennäköisemmin kuitenkin legginssit ja jonkun ylisuuren villapaidan tms. Aiemmin käytti näyttäviä hameita ja mekkoja, oli arki tai pyhä. Itse kuitenkin pukeudun edelleen huolellisesti ja siististi kun lähdemme ulos, ihan vaan vaikka kauppaan. Kauluspaitojankin on hankittu nykyistä kokoa vastaamaan, kuten housut myös, joten missään pieneksi jääneissä en näyttäydy.

Oletko kehunut vaimoa, kun laittautuu? Itse naisena en enää jaksa laittautua kun tuntuu, että miehelle on ihan sama, eikä huomaa jos olen laittautunut.

Vierailija
55/59 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me molemmat olemme lihoneet, mies painaa 100kg ja minä 85kg, harmaat hiukset molemmilla ja silti läheisyyttä riittää. Nautimme elämästä ja kaikki ikääntyy, niin se vaan on.

Vierailija
56/59 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mieheni on varsin komea; hän ei edes kaljuunnu kuten monille käy. (Ja ei siinä mitään vaikka kaljuuntuisikin.)

Vierailija
57/59 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsi siinä määrin että ero tuli. Mies siis lakkasi pesemästä hampaitaan, alkoi käyttää nuuskaa, alkoi kasvattaa jäätävää risupartaa ja pensseleitä (ei mitenkään siistinyt niitä), päällä aina jotkut kulahtaneet collegehousut, p*skaset lenkkarit ja lippis päässä. Söi huonosti, makasi vaan kotona sohvalla ja alkoi muutokset näkymään kropassa.

Kun tavattiin oltiin 18v ja mies oli komea, siisti, hyvässä kunnossa. 12 vuotta oltiin yhdessä.

Ehkä minun rakkaus on sitten pinnallista, mutta minulta lähti kaikki halut miestä kohtaan ja ärsytti vaan koko hyyppä lopulta. Ja hävetti mennä sen kanssa minnekään, esim lasten vanhempainiltaan kun toinen oli kuin ois metästä repästy. 🙄

Tuossa tekstissä merkittävin asia oli "hävetti mennä sen kanssa minnekään".

Säälittävää jos stressaa siitä mitä mieltä toiset ovat omasta puolista

Vierailija
58/59 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mieheni vanhentunut mutta ei haittaa yhtään. Masuakin vähän on mutta se on vaan suloista.

Vierailija
59/59 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kasvanut kaljamaha häiritsee. Oikeasti käy hermoille! Eihän se mikään kaunis ole mutta eniten häiritsee se mitä se edustaa, mistä se muistuttaa. Elikkä mies juo liian usein alkoholia, syö mitä tahansa jne. Terveyshän sillä menee, on jo osittain mennytkin. Verenpainelääkkeet käytössä ja sydämessä on ollut häiriöitä. Diabeteksen tulee saamaan, arvot jo nousseet. Tulehduksia on nivelissä ja kipuja. Ketuttaa tuollainen kun ei pidä itsestään huolta! Ei edes 50 vuotta ole lasissa ja vaivoja riittää.