Kun teette lapsia muistakaa myös semmoisia kavereita ne kenellä ei ole lapsia
Huomasin että perheelliset kaverit usein jotain tekee, mutta minut jätetään usein pois. Nyt kun lapset lentää pesästä niin taas maistuisi kaveruus.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Niillä perheellisillä on kädet täynnä työtä. Ei ne ehdi vaalia aikuisen ihmisen tunteita. Grow up!
Miten se työmäärä lisääntyy siitä jos muun, perheellisen kaveriporukan lisäksi kutsuu myös sen sinkkukaverin mukaan tapaamisiin? -Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä perheellisillä on kädet täynnä työtä. Ei ne ehdi vaalia aikuisen ihmisen tunteita. Grow up!
Miten se työmäärä lisääntyy siitä jos muun, perheellisen kaveriporukan lisäksi kutsuu myös sen sinkkukaverin mukaan tapaamisiin? -Eri
Minä en ainakaan jaksa lapsettomia kavereita sinne mukaan koska
- neuvotaan päättömiä suut silmät täyteen
- ei ymmärretä lapsiperheiden tilanteita ollenkaan
- maristaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- maristaan
Te perheelliset olette pahimpia marisijoita.
Voin kertoa että olet onnellisessa asemassa kun et joudu mukaan. Mikään ei ole puuduttavampaa seuraa kuin ryhmä ilmapäämammoja puhumassa vain ja ainoastaan lapsistaan koko tapaamisen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- maristaanTe perheelliset olette pahimpia marisijoita.
No mut miksi sitten haluat edes mukaan.
Nyt jo raskaana ollessa on itsellä orpo olo siinä kavereiden keskellä, kun ainoat asiat joista puhutaan on baareilu ja miesten pokaaminen.
Olen vanhus, mutta koko ikäni olen karttanut joitakin lapsettomia ns ystäviä.
Heillä on parhaa lastenkasvatusvinkit ja myös hoitoneuvot. Nyt myös parhaat mummona olemisen ohjeet.
Suutari pysyköön lestissään, sanoo vanha sananlasku.
Muista sinä perheetön, että perheellisten elämä pyörii pääasiassa pikkumukuloiden ympärillä. Sinusta ei saa vertaistukea toisin kuin muista samassa tilanteessa olevilta/olleilta. Kun sosiaalinen energia on rajallinen niin sen käyttää mieluummin näiden kanssa.
Lapsettomien kanssa on liki mahdotonta sopia mitään, kun heille kaikki on aina niin helv3 tin vaikeaa. Elämänhallinta lapsettomilla tuntuu olevan ihan lastenkengissä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo raskaana ollessa on itsellä orpo olo siinä kavereiden keskellä, kun ainoat asiat joista puhutaan on baareilu ja miesten pokaaminen.
Suosittelen parempia kavereita. Miksi tuollaisten kanssa kaveeraat? Olet ilmeisesti itse samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että olet onnellisessa asemassa kun et joudu mukaan. Mikään ei ole puuduttavampaa seuraa kuin ryhmä ilmapäämammoja puhumassa vain ja ainoastaan lapsistaan koko tapaamisen ajan.
Ehkäpä aloittajan kaverit eivät ole ilmapäämammoja, vaan hän pitää ystävinään sellaisia ihmisiä joiden seurassa aidosti viihtyy. Se on aika yleistä ystävyyssuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien kanssa on liki mahdotonta sopia mitään, kun heille kaikki on aina niin helv3 tin vaikeaa. Elämänhallinta lapsettomilla tuntuu olevan ihan lastenkengissä.
Ennemmin toisin päin. Olen yrittänyt sopia tapaamista kahden perheellisen kaverini kanssa, ensimmäinen heille sopiva aika on kesäkuussa.
No tulipa tästä tosiaan semmonen olo et lisää näitä vastuukammosia mies ja naislapsia meidän elämään, omien muksujen itsekkäässä ja lapsellisessa elämään opettelussa ei ole tarpeeksi kaitsemista niin se on kiva päästä katteleen aikuisilta "kavereilta" samaa ja saada vielä haukut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä aloittajan kaverit eivät ole ilmapäämammoja, vaan hän pitää ystävinään sellaisia ihmisiä joiden seurassa aidosti viihtyy. Se on aika yleistä ystävyyssuhteissa.
85% naisista muuttuu ilmapäämammoiksi heti synnärillä. Ja ne 15% jotka pysyvät täyspäisinä näyttävät merkkejä ilmapäämammaudesta muiden mammojen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen parempia kavereita. Miksi tuollaisten kanssa kaveeraat? Olet ilmeisesti itse samanlainen.
Ei sitä yksinkään viitsi olla näin parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin toisin päin. Olen yrittänyt sopia tapaamista kahden perheellisen kaverini kanssa, ensimmäinen heille sopiva aika on kesäkuussa.
Ja se peruuntuu viime tinkaan koska lapsella on kuume/ripuli/adhd-epäily tai kiukkukohtaus.
Noilta ajoilta muistuu mieleen, että perheettömillä oli vaikeaa ymmärtää, että kaikenlainen ex tempore -touhuilu oli kutakuinkin mahdotonta, kun lapsen hoito rajasi aikataulut. Juuri mikään aika ei kavereille sopinut, ja ylipäätään se, että pitäisi jotain ennalta sopia katsottiin epämiellyttäväksi saneluksi, nipottamiseksi ja toisen ylenkatsomiseksi.
Eipä sellainen huvita, kun sitä "omaa aikaa" on muutenkin siinä vaiheessa tosi vähän. Eli jos haluat hengata lapsellisten kanssa, niin ole joustava aikojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Muista sinä perheetön, että perheellisten elämä pyörii pääasiassa pikkumukuloiden ympärillä. Sinusta ei saa vertaistukea toisin kuin muista samassa tilanteessa olevilta/olleilta. Kun sosiaalinen energia on rajallinen niin sen käyttää mieluummin näiden kanssa.
Muista sinä perheellinen, että sitä vertaistukea ei sitten myöskään välttämättä heru siltä sinkulta enää siinä vaiheessa kun mies jättää sinut ja kaipaisit baariseuraa.