Mitä pientä tarjottavaa "kaikettomalle"? Onko jotain vegaanista-gluteenitonta?
Haluaisin joskus viedä työporukalle jotain pientä tarjottavaa (makeaa) kahvin kanssa. Muille voi viedä "tavallista" tarjottavaa. Työkavereista yhdelle pitäisi kuitenkin tehdä/hankkia tarjottavat erikseen, sillä hänellä on paljon allergioita (maidoton, munaton, gluteeniton, viljaton). Löytyykö kaupan valmiista tuotteista tuolla logiikalla mitään, esimerkiksi vegaanista-gluteenitonta?
Kommentit (56)
Ainakin gluteenittomat muffarit on hyviä ja niitä löytyy ruokakaupoista, samoin keksejä löytyy monenlaisia. Itse keliaakikkona ottaisin mieluummin kaupan valmistuotteen kuin itse tehdyn kontaminaatioriskin takia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin gluteenittomat muffarit on hyviä ja niitä löytyy ruokakaupoista, samoin keksejä löytyy monenlaisia. Itse keliaakikkona ottaisin mieluummin kaupan valmistuotteen kuin itse tehdyn kontaminaatioriskin takia.
Noissa ongelmana se, että sisältävät viljoja nimeltä tattari, kaura (gluteenittomana) jne. Eivät siis käy viljattomalle.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy. Eikä ole millään muotoa itsekään vaikea tehdä.
Jos pitää olla gluteenitonta keliakian takia niin en suosittele tekemään itse. Harva ymmärtää miten tarkka täytyy olla ettei kontaminoi vahingossa esimerkiksi leivontavälineitä.
Pirkka gluteeniton vaniljatäytekeksi
Herkullisen mureita gluteenittomia kaakaokeksejä bourbonvaniljalla maustetulla täytteellä. Tuote on gluteeniton, laktoositon, maidoton, kananmunaton ja vegaaninen. Sopivat kahvipöytään, jälkiruokiin, leivontaan tai herkutteluhetkeen ihan sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotain jäätelöä, kinuskikastiketta ja marjoja? Voit ostaa vegaanista jäätelöä näille muutamalle.
Ei ainakaan vegaanista jäätelöä - ennemmin sorbetti.
t. keliaakikko
Yhdistelmä gluteeniton-viljaton kuulostaa oudolta, koska viljatonhan on automaattisesti myös gluteeniton. En siis näe pointtia, miksi gluteenittomuus pitää mainita.
Vierailija kirjoitti:
Herkullisen mureita gluteenittomia kaakaokeksejä bourbonvaniljalla maustetulla täytteellä. Tuote on gluteeniton, laktoositon, maidoton, kananmunaton ja vegaaninen. Sopivat kahvipöytään, jälkiruokiin, leivontaan tai herkutteluhetkeen ihan sellaisenaan.
Sisältävät riisiä ja maissia, jotka voivat olla viljattomalle ongelma. Kun viljattomuus on erikseen tuotu esiin silloin ei riitä pelkkä gluteenittomuus.
Niin raskasta porukkaa, ettäenpä vaivautuisi,
Ja tälläsille sitte aina lopuksi yhtäkkiä kelpaaki kaikki ku näyttää niin hyvälle..
Viljattoman kohdalla pitää huomioida, että tattari, riisi, maissi ja hirssi ynnä muut gluteenittomat viljat eivät välttämättä sovi. Siksi lähes mikään gluteeniton leivonnainen ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit itse "kaiketon", niin pahastuisitko jos sinulle olisi jotain vegaanista karkkia ja muille vaikka leivonnaista?
Ap
Useimmista ruokakaupoista saa kaikettomia leivonnaisia vähintäänkin pakasteena.
Jos on liian vaikeaa, osta vaikka Marianneja.
Vierailija kirjoitti:
Ja tälläsille sitte aina lopuksi yhtäkkiä kelpaaki kaikki ku näyttää niin hyvälle..
Miksi tätä samaa pitää jauhaa, kun ei voi missään nimessä syödä, vaikka näyttäisi miltä? Itselläni on pahoja imeytymisvaikeuksia keliakian takia, ei tulisi mieleenikään maistaa, edes silloin, jos pelkään kontaminaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkullisen mureita gluteenittomia kaakaokeksejä bourbonvaniljalla maustetulla täytteellä. Tuote on gluteeniton, laktoositon, maidoton, kananmunaton ja vegaaninen. Sopivat kahvipöytään, jälkiruokiin, leivontaan tai herkutteluhetkeen ihan sellaisenaan.Sisältävät riisiä ja maissia, jotka voivat olla viljattomalle ongelma. Kun viljattomuus on erikseen tuotu esiin silloin ei riitä pelkkä gluteenittomuus.
Miksi joku alapeukutta faktoja? Viljaton on tosiaan eri asia kuin gluteeniton ja maissi ja riisi ovat viljoja. Googlatkaa ja oppikaa.
Sahanpurua. Maustakoot prinsessa sitten itse sen sillä mikä hälle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa ongelmana se, että sisältävät viljoja nimeltä tattari, kaura (gluteenittomana) jne. Eivät siis käy viljattomalle.
Kaura on vilja. Nuo muut eivät.
Viljaton on niin epäselvä termi, että kysyisin ihmiseltä itseltään. Joku tarkoittaa vain luontaisesti gluteenitonta, toinen on ketokarppaaja.
Mantelit ja tumma suklaa voisi sopia.
Vaikka pussi taateleita? Hyvin huonosti löytyy noin rajoittuneesti syövälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaura on vilja. Nuo muut eivät.
Viljaton on niin epäselvä termi, että kysyisin ihmiseltä itseltään. Joku tarkoittaa vain luontaisesti gluteenitonta, toinen on ketokarppaaja.
Mantelit ja tumma suklaa voisi sopia.
Mitkä muut? Kyllä riisi ja maissikin ovat viljakasveja. Tattari ei suoraan, mutta sopii harvoin vilja-allergiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pussi taateleita? Hyvin huonosti löytyy noin rajoittuneesti syövälle.
Taatelit lakritsijauheella kuorrutettuina (saa valmiina kaupasta) ovat herkkua. Lakritsijauhekaan tuskin allergisoi.
Niinpä. Ja pähkinät ja mantelitkin voivat kuulua listaan.