Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pientä tarjottavaa "kaikettomalle"? Onko jotain vegaanista-gluteenitonta?

Vierailija
05.02.2023 |

Haluaisin joskus viedä työporukalle jotain pientä tarjottavaa (makeaa) kahvin kanssa. Muille voi viedä "tavallista" tarjottavaa. Työkavereista yhdelle pitäisi kuitenkin tehdä/hankkia tarjottavat erikseen, sillä hänellä on paljon allergioita (maidoton, munaton, gluteeniton, viljaton). Löytyykö kaupan valmiista tuotteista tuolla logiikalla mitään, esimerkiksi vegaanista-gluteenitonta?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki se allerginen on varmaan allerginen myös monille tuoreille hedelmille...

Niinpä. Ja pähkinät ja mantelitkin voivat kuulua listaan. 

Vierailija
22/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin gluteenittomat muffarit on hyviä ja niitä löytyy ruokakaupoista, samoin keksejä löytyy monenlaisia. Itse keliaakikkona ottaisin mieluummin kaupan valmistuotteen kuin itse tehdyn kontaminaatioriskin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin gluteenittomat muffarit on hyviä ja niitä löytyy ruokakaupoista, samoin keksejä löytyy monenlaisia. Itse keliaakikkona ottaisin mieluummin kaupan valmistuotteen kuin itse tehdyn kontaminaatioriskin takia.

Noissa ongelmana se, että sisältävät viljoja nimeltä tattari, kaura (gluteenittomana) jne. Eivät siis käy viljattomalle. 

Vierailija
24/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy. Eikä ole millään muotoa itsekään vaikea tehdä. 

Jos pitää olla gluteenitonta keliakian takia niin en suosittele tekemään itse. Harva ymmärtää miten tarkka täytyy olla ettei kontaminoi vahingossa esimerkiksi leivontavälineitä.

Vierailija
25/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka gluteeniton vaniljatäytekeksi

Herkullisen mureita gluteenittomia kaakaokeksejä bourbonvaniljalla maustetulla täytteellä. Tuote on gluteeniton, laktoositon, maidoton, kananmunaton ja vegaaninen. Sopivat kahvipöytään, jälkiruokiin, leivontaan tai herkutteluhetkeen ihan sellaisenaan.

Vierailija
26/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain jäätelöä, kinuskikastiketta ja marjoja? Voit ostaa vegaanista jäätelöä näille muutamalle.

Ei ainakaan vegaanista jäätelöä - ennemmin sorbetti.

t. keliaakikko

Vierailija
27/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmä gluteeniton-viljaton kuulostaa oudolta, koska viljatonhan on automaattisesti myös gluteeniton. En siis näe pointtia, miksi gluteenittomuus pitää mainita. 

Vierailija
28/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkullisen mureita gluteenittomia kaakaokeksejä bourbonvaniljalla maustetulla täytteellä. Tuote on gluteeniton, laktoositon, maidoton, kananmunaton ja vegaaninen. Sopivat kahvipöytään, jälkiruokiin, leivontaan tai herkutteluhetkeen ihan sellaisenaan.

Sisältävät riisiä ja maissia, jotka voivat olla viljattomalle ongelma. Kun viljattomuus on erikseen tuotu esiin silloin ei riitä pelkkä gluteenittomuus. 

Vierailija
29/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin raskasta porukkaa, ettäenpä vaivautuisi,

Vierailija
30/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälläsille sitte aina lopuksi yhtäkkiä kelpaaki kaikki ku näyttää niin hyvälle..

Vierailija
31/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljattoman kohdalla pitää huomioida, että tattari, riisi, maissi ja hirssi ynnä muut gluteenittomat viljat eivät välttämättä sovi. Siksi lähes mikään gluteeniton leivonnainen ei käy. 

Vierailija
32/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä?

Vierailija
33/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit itse "kaiketon", niin pahastuisitko jos sinulle olisi jotain vegaanista karkkia ja muille vaikka leivonnaista?

Ap

Useimmista ruokakaupoista saa kaikettomia leivonnaisia vähintäänkin pakasteena.

Jos on liian vaikeaa, osta vaikka Marianneja.

Vierailija
34/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tälläsille sitte aina lopuksi yhtäkkiä kelpaaki kaikki ku näyttää niin hyvälle..

Miksi tätä samaa pitää jauhaa, kun ei voi missään nimessä syödä, vaikka näyttäisi miltä? Itselläni on pahoja imeytymisvaikeuksia keliakian takia, ei tulisi mieleenikään maistaa, edes silloin, jos pelkään kontaminaatiota.

Vierailija
35/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältävät riisiä ja maissia, jotka voivat olla viljattomalle ongelma. Kun viljattomuus on erikseen tuotu esiin silloin ei riitä pelkkä gluteenittomuus. 

Miksi joku alapeukutta faktoja? Viljaton on tosiaan eri asia kuin gluteeniton ja maissi ja riisi ovat viljoja. Googlatkaa ja oppikaa.

Vierailija
36/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahanpurua. Maustakoot prinsessa sitten itse sen sillä mikä hälle sopii.

Vierailija
37/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa ongelmana se, että sisältävät viljoja nimeltä tattari, kaura (gluteenittomana) jne. Eivät siis käy viljattomalle. 

Kaura on vilja. Nuo muut eivät.

Viljaton on niin epäselvä termi, että kysyisin ihmiseltä itseltään. Joku tarkoittaa vain luontaisesti gluteenitonta, toinen on ketokarppaaja.

Mantelit ja tumma suklaa voisi sopia.

Vierailija
38/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pussi taateleita? Hyvin huonosti löytyy noin rajoittuneesti syövälle.

Vierailija
39/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaura on vilja. Nuo muut eivät.

Viljaton on niin epäselvä termi, että kysyisin ihmiseltä itseltään. Joku tarkoittaa vain luontaisesti gluteenitonta, toinen on ketokarppaaja.

Mantelit ja tumma suklaa voisi sopia.

Mitkä muut? Kyllä riisi ja maissikin ovat viljakasveja. Tattari ei suoraan, mutta sopii harvoin vilja-allergiselle. 

Vierailija
40/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka pussi taateleita? Hyvin huonosti löytyy noin rajoittuneesti syövälle.

Taatelit lakritsijauheella kuorrutettuina (saa valmiina kaupasta) ovat herkkua. Lakritsijauhekaan tuskin allergisoi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme