Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pientä tarjottavaa "kaikettomalle"? Onko jotain vegaanista-gluteenitonta?

Vierailija
05.02.2023 |

Haluaisin joskus viedä työporukalle jotain pientä tarjottavaa (makeaa) kahvin kanssa. Muille voi viedä "tavallista" tarjottavaa. Työkavereista yhdelle pitäisi kuitenkin tehdä/hankkia tarjottavat erikseen, sillä hänellä on paljon allergioita (maidoton, munaton, gluteeniton, viljaton). Löytyykö kaupan valmiista tuotteista tuolla logiikalla mitään, esimerkiksi vegaanista-gluteenitonta?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Eikä ole millään muotoa itsekään vaikea tehdä. 

Vierailija
2/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniset karkit/suklaa sopivat ainakin tuolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain jäätelöä, kinuskikastiketta ja marjoja? Voit ostaa vegaanista jäätelöä näille muutamalle.

Vierailija
4/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia hedelmiä nyt ainakin

Vierailija
5/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain jäätelöä, kinuskikastiketta ja marjoja? Voit ostaa vegaanista jäätelöä näille muutamalle.

Jäätelö on hauska tarjottava erityisesti, kun suurimmalla osalla työpaikkoja ei ole pakastimia :D

Vierailija
6/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kysymään vinkkejä henkilöltä itseltään. Moniallergiselle kaikkein kiusallisin tilanne on nimittäin se, kun joku on ihan varta vasten hankkinut henkilökohtaiset herkut, joita sitten ei pystykään syömään.

Vierailija
7/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit itse "kaiketon", niin pahastuisitko jos sinulle olisi jotain vegaanista karkkia ja muille vaikka leivonnaista?

Ap

Vierailija
8/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään laiton glut. Vegaanisen mokkapalapiirakkaohjeen tänne, mutten nyt löydä sitä enkä jaksa uudestaan laittaa.

Vierailija
9/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista pöytään. Saa olla syömättä mutta hanki kutsuu jos alkaa räyhätä.

Vierailija
10/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin kysymään vinkkejä henkilöltä itseltään. Moniallergiselle kaikkein kiusallisin tilanne on nimittäin se, kun joku on ihan varta vasten hankkinut henkilökohtaiset herkut, joita sitten ei pystykään syömään.

Tämä! Siinä kun viet jotain vegaanista suklaata ja todetaankin, että on kaakaolle allerginen tms. on kiusallisuus puolin ja toisin maksimaalinen.

Vierailija
11/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit itse "kaiketon", niin pahastuisitko jos sinulle olisi jotain vegaanista karkkia ja muille vaikka leivonnaista?

Ap

Olen normaaliälyinen aikuinen, joten miksi ihmeessä tuollaisesta pahastuisin? En tietenkään oleta työkaverin tuovan minulle yhtään mitään. 

Vierailija
12/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole kaiketon, mutta söisin tuhat kertaa mieluummin suklaata kuin leivonnaisia. 

Vierailija
13/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisin tosi onnellinen siitä, että minut on otettu huomioon.

Vierailija
14/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariannekarkit on vegaaniset ja laktoosittomat ynnä gluteenittomat

Vierailija
15/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin varustelluissa ruokakaupoissa on nykyään hyvä valikoima tällaisia leivonnaisia.

Vierailija
16/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Moniallergiset ovat tottuneet usein jo pikkulapsesta saakka siihen, että saavat eri tarjottavat kuin muut. Eivät todellakaan pahastu, vaan ovat iloisia, kun on vähintäänkin yritetty huomioida kaikki allergiat. Tiedostavat itsekin, että se ei ole allergiattomalle helppoa. 

Vierailija
17/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi semperin piruet keksit ovat hyviä ja löytyy joka marketista. Samoin semperin kolakeksit on ihan ok. Muutenkin löytyy monia vastaavia.

Minusta erityisruokavaliolla olevana en todellakaan odottaisi että minulle on samaa kuin muille. Jos minulle olisi jotain sopivaa niin se kelpaisi ja ilahduttaisi tosi paljon.

Toki kannattaisi kysyä ihmiseltä itseltään tarkennuksia että tuote varmasti sopii. Esim piruet keksissä vadelmaa ja jos se ei sovikkaan niin kumpaakin harmittaisi.

Vierailija
18/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos pitää olla viljatonkin niin on haaste. Perunajauho yms kyllä käy jos haluaa jotain leipoa.

Vierailija
19/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin etsimään gluteenittomien keksien hyllystä. Ovat usein myös munattomia ja maidottomia. Toki se pitäisi selvittää, mitä tuo viljaton kokonaisuudessaan tarkoittaa. Että mitkä kaikki viljat siihen kuuluvat. Äärimmäisen harvinaista kuitenkin, että yhtään mikään vilja (riisihän on myös vilja) ei kävisi. 

Vierailija
20/56 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se allerginen on varmaan allerginen myös monille tuoreille hedelmille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi