Käytin ehkäisypillereitä 35 vuotta ja kun lopetin ne nyt oli ihan mieletön muutos
Aloitin cerazetten 15-vuotiaana kun aloin seurustella. Siitä lähtien syönyt niitä, nyt olen 50v. Toki tauot kun lapset syntyivät, mutta muuten käytössä. Ei ole koskaan ollut seksihaluja, miesten huomio ei voinut vähempää kiinnostaa (olen aina ollut ns. kaunis nainen).
Kesän alussa jätin nuo pillerit pois, ja voi jestas mikä muutos. Ensinnäkin onnistuin laihduttamaan, toiseksi seksihalut ilmaantuivat, kolmanneksi tunsin itseni naiseksi!
Nyt on sellainen olo, että olenko pilannut elämästäni noiden hormonien vuoksi 35 vuotta???
Kommentit (141)
Olenkin miettinyt että pitäisikö laihdutusprojekti tehdä ENNEN kuin aloittaa pillerit (tällä hetkellä en niitä tarvitse mihinkään). Jos ne nimittäin estävät sen tai hidastavat sitä laihtumista.
Ei kai kukaan ole niin tyhmä että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen..
Vain a hoe käyttää läpi elämänsä seksipillereitä. Mä en ole käyttänyt koskaan, koska järki löytyi päästä alaikäisenä.
Minä käytin pillereitä 16-24-vuotiaana, ja en todellakaan tajunnut, että jokapäiväinen itkeminen ja raivoaminen johtui niistä saatanan myrkkynapeista. Onneksi mulle vinkkasi yksi keski-ikäinen pariskunta, että kannattaa jättää pillerit pois, että ne on ihan myrkkyä omalle hormonitoiminnalle. Mä muutuin takas omaksi itsekseni joka lapsena olin saman tien kun jätin pillerit pois.
Nyt yli nelikymppisenä mulla todettiin endometrioosi, ja lääkäri suostutteli kokeilemaan hormonikierukkaa, että sillä vois vuodot loppua kokonaan, ehkäisyyn ei tarvinnut kun mies on käynyt vasektomiassa jo toista kymmentä vuotta sitten. Puoli vuotta kärvistelin sen kierukan kanssa, ja se oli järkytys tosiaankin, että seksihalut katosi täysin, alapää oli kuin tunnoton, ja olin kuin pms oireissa aina. Ja vuoto paheni. Kierukka otettiin pois, se oli valunut liian alas, jolla selitettiin lisääntynyt vuoto, mutta en todellakaan ottanut enää uudestaan sitä kun halusin pitää haluni niin että saan nautintoni silloin harvoin kun mies haluaa seksiä. Silloin nuorena pillerit eivät vieneet seksihaluja, teki vaan täysin hermoheikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytit 35 vuotta?
Kuulemma moni mies ei halua käyttää kondomia. Jos ei halua lapsia niin mitä muutakaan voi tehdä. Itse vaatisin kondomia jos kiinnostaisi seurustella miehen kanssa.
Kuparikierukka ei sotke omaa kehoa. Suosittelen..
Tietenkin. Kuka nyt jotain pillereitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kuparikierukka ei sotke omaa kehoa. Suosittelen..
Sattuuko/tuntuuko miltään yhdynnässä?
Voiko laittaa naiselle, joka ei ole synnyttänyt? Sattuuko laittaminen? Saako puudutteen? Miten vaikuttaa kuukautisiin?
Minulle on pillerit sopineet hyvin. N. 20 vuotta olen käyttänyt.
Meillä ollut kohta pari vuotta käytössä Caya-pessaari +spermisidi ja sen päälle vielä keskeytetty yhdyntä.. Mennään ihan varman päälle, eikä tarvii hormoneita. Ennen Cayaa oli pitkään kondomi.
Harmi kun pitää käyttää vaihdevuosioireisiin estrogeenia ja sen vastapainoksi myös kierukkaa. Pahinta on jatkuva turvotus jaloissa ja kasvoissa ja keskivartalossa/ ummetus ja tiputteluvuoto. Halutkin se vie samalla lailla kuin ehkäisypillerit, se vaan ei niin enää haittaa, koska on haluton mies. Muuten varmaan kärsisin siitä enemmän.
Olisi ihanaa voida olla ilman hormoneja
Minäki käyttäny pillereitä 20 vuotta. Mdma ja tramalia sekä oxycontinia päivittäin
Ja höpö höpö. En huomannut mitään muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen ei tosiaan tajua, että hormonaalinen ehkäisy sekoittaa pään, mielialan, tunteet, kropan, ihan kaiken. Moni valitsee ihan väärän miehenkin, ja sitten jos/kun lopettaa pillerit, oma mies alkaakin tuntua ällöttävältä ja ärsyttävältä.
Tiesin tuon jo teininä. Ei pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Minäki käyttäny pillereitä 20 vuotta. Mdma ja tramalia sekä oxycontinia päivittäin
Huomasitko naisellisuutesi kun lopetit?
Ihmetyttää tosiaan nämä naisille määrättävät hormonit. Hormonitoiminta vaikuttaa koko elämään ja silti ennen pillerien määräämistä ei testata mitään hormoonitasoja jotta voidaan taata mahdollisimman turvallinen lääke. Sillä lääkehän hormoni on eikä kyseessä ole mikään pikkujuttu. Tähän pitäisi saada muutos. Ehkäisy ei ole pelkästään naisten asia.
Mä lopetin syötyäni kymmenen vuotta enkä huomannut mitään eroa oikeastaan mihinkään :(
En kyllä huomannut olotilassani mitään eroa e-pillereiden käytön lopettamisen jälkeen. En lihonut pillereiden aikana enkä laihtunut niiden lopettamisen jälkeen. Seksihalut pysyivät samoina.
Kuparikierukka oli kamala. Vuodot olivat jotain sellaista, että patja olisi pitänyt pikkareihin laittaa. Sitten se vekotin aiheutti vielä jonkun tulehduksen ja läksi irtoamaan.
Se on kyllä sääli, miten moni pilaa seksihalunsa hormoneilla. Hyvin on kutkutellut ja kutkuttaa näin yli nelikymppisenäkin vielä. Pillereitä syöty muutama kuukausi parikymppisenä.