Sietämätön tilanne.
Olen joutunut tilanteeseen johon en koskaan olisi kuvitellut ajautuvani. Olen siis eronnut kahden lapsen äiti ja elänyt uudessa suhteessa reilun vuoden. Olimme kumpikin naimisissa tavatessamme ja hyvin pian muutimme erillemme silloisista kumppaneistamme. Elämä on asettunut hyvin uomiinsa ja olemme onnellisia yhdessä. Nyt minua on kuitenkin alkanut painamaan suuresti se, ettei mies ole vieläkään saanut esim haettua avioeroa tai laitettua entistä asuntoaan myyntiin. Heillä on ex-vaimonsa kanssa menneisyydessä tapahtunut asioita joiden vuoksi ymmärrän tietynlaisen solidaarisuuden ja huolenpidon ihan hyvin. Nyt tilanne on se, että me teemme hulluna ekstratöitä ja tingimme omasta vapaa-ajastamme jotta riittäisi rahaa elämiseen. Maksamme yhteensä vuokraa ja kahta asuntolainaa n.1800euroa/kk. Olen kestänyt tiloanteen tähän saakka ihan hyvin, mutta nyt olen alkanut ajattelemaan, että mehän lähinnä kustannamme toisen ihmisen elämää ja hänen tuloihinsa nähden liian kallista asuntoa ja siinä sivussa olemme myyneet omia unelmiamme ja haaveitamme. Asioiden piti olla selviä viimeistään vuoden loppuun mennessä, mutta nyt mies antoi exälle lisäaikaa asioidensa järjestämiseen toukokuun loppuun saakka. Tämä oli minulle iso isku, sillä olin selvästi ilmoittanut kantani ja voimavarojeni vähyyden. Mitä mieltä te olette tilanteesta? Korostan vielä, että minulla ei ole mitään kaunoja exäänsä kohtaan, jos olisin rikas minä vaikka maksaisin sen asunnon hänelle -hän on hyvä ihminen. Kuitenkin koen nyt, että oma jaksamiseni on lasten ja töiden ohella aika lopussa ja tahtoisin että voisin (ja voisimme) alkaa jo elämään omaa elämäämme.
Kommentit (53)
joka on ihan toisen kanssa naimisissa??
avioero on tapahtunut, riitaisa koti on mennyttä elämää, muuttoa ei ole tapahtunut vaan olen ostanut meidän kodin itselleni, uusi isäpuoli on kyllä ja itse en ole tolkuttomassa tilassa käsittääkseni.
Vierailija:
kun et edes tajua mitään?Sinulla on pienet lapset, jotka on jo kokeneet riitaisan kodin, avioeron, muuton, uuden isäpuolen ja nyt sinä olet selvästi ihan tolkuttomassa kunnossa. Jos eroat, tulee uusi muutos. Jne.
Että mitenkö kärsivät, haloo!!!!
epämääräisestä tilanteesta. Onko isäpuolta vai eikö ole. Ja jos joudut tekemään paljon töitä juuri nyt, sekin on huono asia. Saati sitten se, että isäpuolella on kokonaan selvittämätön varsinainen elämä ja ongelmavyyhti muualla.
ja poikaystävän vaimo. Hieman epätavallinen perhekuvio minusta.
Töitä teen, mutta vähemmän kuin jos olisin vakityössä ja lapset tarhassa (siis hoitovapaa ja teen keikkahommia). Isäpuolella asiat on selvittämättä, mutta tavaallan selviä, eli ongelmat ovat minun päässäni kai lähinnä. Tämä isäpuoli on ihan järjissään ja varsin tasapainoinen ihminen =), ei ongelmia edes exänsä kanssa. Summa summarum: Ongelmat ovat minussa ja minun kyvyttömyydessä kestää puoli vuotta miehen pakkosuhdetta exäänsä ja sen aiheuttamaa tilannetta meille. Eli haluaisin ihan tavallisia asioita: Aikaa, elämää ilman kahta asuntolainaa ja kolmea asuntoa, sitä että voisimme tehdä asioita yhdessä ja erikseen ilman että kaikki " vapaa-aika" menee töihin tai pakollisen yhteisen ajan viettämiseen. Edellisellä tarkoitan sitä, että kun aikaa on vähän ja halu olla yhdessä on suuri, kasautuvat myös paineet suuriksi ja kummatkaan eivät tapaa omia ystäviään tai harrasta omia juttujaan.
ja jos olisin provo, niin olisin varmasti vähän raflaavampi tapaus. nykyisessäkin tilanteessa olisi kerrottavissa asioita joita olen jättänyt mainitsematta juuri sen vuoksi ettei kukaan uskoisi tilannetta todeksi jos vielä ne kertoisin.
Vierailija:
epämääräisestä tilanteesta. Onko isäpuolta vai eikö ole. Ja jos joudut tekemään paljon töitä juuri nyt, sekin on huono asia. Saati sitten se, että isäpuolella on kokonaan selvittämätön varsinainen elämä ja ongelmavyyhti muualla.
ja se ei edes ole eronnut, niin turhahan siinä on mitään normaaliarkea rakennella.
Minä en olisi muuttanut yhteen ollenkaan, vaan rauhoittanut ensin oman pääni ja lasteni tilanteen ja sen teidän uuden 3-henkisen tilanteen (siis sinun ja lasten).
Sitten mies olisi saanut ottaa eron, jos sellaisen haluaa?? ja setviä omat erosotkunsa erikseen ja rauhoittaa oman päänsä ja tilanteensa.
Sitten olisin lanseerannut lapsille uutta isäehdokasta. Jos tämä olisi vielä maisemissa.
Minusta tuo tyylisi osoittaa jo, ettet itsekään usko hänen olevan tosissaan.
Vierailija:
Maksamme yhteensä vuokraa ja kahta asuntolainaa n.1800euroa/kk.
KAHTA asuntolainaa? Miksi pakotat tämän uuden miehesi myymään oman talonsa jos sinulla kerran on myös edelleen omasi? Myy ensin omasi pois ja vasta sen jälkeen pyydä uutta miestäsi tekemään samoin!
Mutta yrittääkö hän lisäksi peitellä sitä että on kanssasi koska ei luovu asunnostaan? Siis peitellä muiltakin kuin vaimoltaan?
63:lle: Mies ilmeisesti maksaa asuntolainaa entisestä asunnostaan (jossa ex asuu).
Vaikea tilanne ap:llä, helpotusta en osaa antaa. Sen sijaan ihmettelen lukutaidottomien ja ilkeiden ihmisten kommentteja...
mulla oli samantapainen tilanne. yritimme aikamme ymmärtää ja olla joustavia miehen exää kohtaan, mutta nyt loppui voimat siihen hommaan. mies teki selväksi exälle että hänen pitää löytää joku toinen olkapää ja kuuntelija ongelmilleen.
se edellinen perhe vie ihan niin ison osan energiasta, tilasta, ja rahoista, kuin mitä sinä sallit. Miehen syyllisyydentunne on niin kova. pidä puolesi.
soittaisivat. Jos mies on ulkomaalainen " entinen" casanova, joka valttamatta haluaa pitaa oman asunnon ja huolehtii exasta. No noin ihanaa miesta kannattaa odottaa.
Sanoiko sun expuoliso etta haluaa repia sun paan irti, kun sai tietaa tasta suhteesta? Pettaminen on siita janna asia etta satojen vuosien ajan se on ajanut ihmiset kiehumis pisteeseen.
Koita jaksaa, kylla joku asia sielta kristallisoituu.
Ei tarvitakaan, vaan he tapansa mukaan hoitavat asiat nätisti ja se on minulle ok. Ihan sama tilanne minullakin, en halua painostaa tai vastuuttaa liikaa juuri siksi, että en kaataisi suhdetta siihen. Mies kyllä ottaa vastuuta , huolehtii meistä jne, mutta se tietynlainen vanhassa elämässä roikkuminen rasittaa minua. Lisämauste on myös se, että mies on aiemmassa/aiemmissa suhteessaan ollut aina uskoton ja on ollut oikea casanova. Nyt hän on uskollinen perheenisän perikuva joka on luopunut aiemmasta elämäntyylistään täysin. Jotenkin sekin pitää minua kiinni tässä suhteessa, muuten olisin jo varmaan lopettanut kaiken. Kuitenkin se antautuminen, omasta design-elämästä, ulkomaankeikoista (työsellaisista), matkustamisesta ja omasta vapaudesta luopuminen on vakuuttanut minut rakkaudesta, eli en halua pilata tätä sillä säntäilemisellä.
Vierailija: