Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä 2023. Mitä reissuja ja lomamatkoja olette jo suunnitelleet?

Vierailija
05.02.2023 |

Kotimaassa vai ulkomaille?

Kommentit (282)

Vierailija
161/282 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 päivää Italiassa heinäkuun lopulla, syksyllä Ateenaan ja joulukuussa New Yorkiin. 

Arki muuten tylsää, joten haetaan värikkyys elämään matkailulla?

Meillä arki ei pääse tylsyydellä yllättämään kun jatkuvaa selviytymistaistelua ja itsensä voittamista että saa rahat riittämään seuraavaan palkkapäivään.

Vierailija
162/282 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaduuneja ja sesonkitöitä teen myös, mutta kyllä joka vuosi rahat riittävät yhteen 4-5 viikon Välimeren lomaan ja yhteen pidempään kaupunkilomaan. Muita kalliita harrastuksia ei ole. Pitkillä reissuilla päiväbudjetti pyörii 50-100 euron välissä, eli kalleimmillaan 5 viikon reissuun menee n. 3500€ viime syksynä Italiassa alle tuon, vaikka ei tullut kitsasteltua.

Ja sitten syömättä taas ensi kesään että pääsee matkailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/282 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mitään. Aloitin uudessa työpaikassa, eikä lomapäiviä ehdi kertyä kuin muutama.

Vierailija
164/282 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa viikoksi Kreikkaan, heinäkuussa lomaillaan kotimaassa.

Vierailija
165/282 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä Suomessa, mökkeilyä, puutarhan hoitoa, festareita, luontoretkiä, päiväreissuja lähikaupunkeihin.. Ja vaikka sataisi niin täällä on ihanaa touko-syyskuun ajan. Talvemmalla voi sitten reissailla jos on jotain rahaa saanut jäämään säästöön.

Vierailija
166/282 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen lähipuistoissa ja syön evääni puiston penkillä, varjossa. Katselen muita ihmisiä kaiholla.

Vierailija
167/282 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme keski-euroopassa ja lomaa vietetään ihan kotosalla - jos on kuuma ajetaan alpeille jossa on 10 astetta viileämpää, muutoin pyöräillään, suppaillaan, uidaan, käydään leffassa, ravintoloissa ja brunssilla.

Vierailija
168/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskaduuneja ja sesonkitöitä teen myös, mutta kyllä joka vuosi rahat riittävät yhteen 4-5 viikon Välimeren lomaan ja yhteen pidempään kaupunkilomaan. Muita kalliita harrastuksia ei ole. Pitkillä reissuilla päiväbudjetti pyörii 50-100 euron välissä, eli kalleimmillaan 5 viikon reissuun menee n. 3500€ viime syksynä Italiassa alle tuon, vaikka ei tullut kitsasteltua.

Ruoasta ei tarvitse säästää tai tinkiä jos osaa laittaa ruokaa ja ostaa tuotteita satokauden mukaan. Suurimmat säästöt tulee kun ei osta mitään turhaa (eli käytännössä ei juuri mitään), ei ole osamaksusopimuksia tai kallista lainaa, ostaa vain laatua, korjauttaa ja käyttää loppuun tuotteet.

Vierailija
169/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Fuerteventuralla. Varasin eilen ensi talven matkat - marraskuussa kolme viikkoa Puerto del Carmeniin ja tammi-helmikuussa neljä viikkoa Puerto de la Cruziin.

Kesällä ei matkusteta mihinkään, ollaan vapusta lokakuun puoleenväliin suurimman osan aikaa mökillä. Välillä käydään kotona pesemässä pyykit.

Vierailija
170/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaanmatkat Iisalmeen ja Jyväskylään.  Joulun alla ehkä johonkin Keski-Euroopan kaupunkiin.  Ja muutaman kerran Tallinnaan.

171/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen huvipuistoon melkein joka päivä 🎢🎡🎠😎

Vierailija
172/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riihimäellä olisi kiva käydä.

Vierailija
173/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä Suomessa. Ainakin Kuusamossa käymme heti loman aluksi. Muuta ei ole vielä suunniteltu.

Vierailija
174/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi matkaa välimerelle kesän alussa ja lopussa yhteensä 18 päivää. Jouluna viikoksi Italiaan.

Lennot ja hotellit kahdelta n. 2500€ kyllä tuon vuodessa kaksi ihmistä kevyesti säästää ilman, että tarttee olla syömättä.

Vierailija
175/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä mielelläni elän vaatimattomampaa arkea, jotta on varaa reissata lomalla.

Valintojahan nämä on

Vierailija
176/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon liian ummikko lähtemään ulkomaille.

Rockfest ja mökki Tampereen yläpuolella ovat ainaskin osa mun kesää. Frisbeegolfia on myös otollista harrastaa kesällä ja toivottavasti pääsisi uusille radoille toisiin paikkakuntiin.

Kesäänkin on vielä aikaa niin ei sitä tiedä miten asiat menee. Voihan tulla suunnitelman muutoksiakin.

Asuin muutaman vuoden pienellä paikkakunnalla.

Siellä oli tosi aktiivinen harrastustoimikunta.

Kylän keskellä on monitoimitalo, siellä on mm posti, matkahuolto, loton voi jättää, pieni kahvila ja pieni kirppis.

Mä vein sinne paljon lahjoituksia.

Niillä rahoilla, kirppiksen tuotoilla siis, ostettiin mm fresbegolfin ne korit.

Oli kyllä hauskaa.

Mäkin lähdin tosi usein töiden jälkeen kävelemään ja heittämään. Aina oli joku myös siellä.

Sain töitä samalta paikkakunnalta, missä muu perhe asuu, myös vuokra-asunto myytiin ja kylällä oli pari nuorta työtöntä. Oli helppo lähteä ja antaa työpaikka eteenpäin.

Halusin vaan kertoa on hieno laji

Vierailija
177/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki varattu Suomesta. Muu suunnittelu vielä vaiheessa.

Vierailija
178/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi alkaa valehtelemaan, olen aivan hiton kateellinen monelle tähänkin ketjuun kirjoittaneelle. En mitään muuta haluaisi niin paljon kuin matkustella, koskaan en ole lentokoneella mihinkään vielä mennyt. Omalla opiskelijabudjetilla ei kauheasti matkustella ja koko kesä menee töissä. Ehkä vielä joskus! 

Nykyään saa niin halvalla matkoja että sinullakin olisi varmasti siihen varaa. Esimerkiksi Puolaan saa edullisesti lentoja, lennot parikymmentä euroa, menet edulliseen hotelliin (alkaen 20 €/yö) tai hostelliin vuodepaikalle. Liikkuminen, syöminen, nähtävyydet on paljon edullisempia kuin Suomessa.

Vierailija
179/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas. Itse vasta keräilen itseäni siitä, että joulu todellakin meni jo ja taas on vuosi edessä. Kesään on ikuisuus aikaa ja ketjua kuulostellen alkaa samantien yököttää toi kesän ruuhka-aika, siis ihmisten päissä. Kaikki juoksevat hädissään kuin jouluruuhkassa että varmasti saavat kesästä "kaiken irti". En syytä reissujen varailijoita, hyvähän se on varmistaa joku suunnitelma mikäli se varausta vaatii, mutta olen vain niin kyllästynyt siihen kujanjuoksuun ympärillä. Itse tykkään chillata ja katsoa minne tekee mieli. Ja olla ihan rauhassa. Joku reissu varmaan lyödään lukkoon lasten loman kannalta, ehkä ainakin mökille. He pitävät siitä. Yleensä odotan että varsinkin loppukesä menisi nopeasti. En vaan jaksa sitä maanisuutta ja rauhattomuutta ympärillä. Tai liiallista kuumuutta.

Vierailija
180/282 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla?

Meidän perheen nettotulot n.4500-5000€/kk ja silti ei mitään jää esim.matkusteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi