Kesä 2023. Mitä reissuja ja lomamatkoja olette jo suunnitelleet?
Kommentit (282)
huhtikuussa metsään, ja takaisin sitten kun tuloo pakkaset. ihana puolivuotta, kun ei tarvitse muita ihmisiä katsella ja etenkään kuunnella. viime reissulla törmättiin alle kymmenen kertaa ihmisiin metsässä. onhan kaupassa välillä pakko käydä, mutta niitä ei lasketa. ukko olisi jo valmis lähtemään, mutta valmistelu vie vielä hetken aikaa.
Kesällä laivalla Ruotsiin, sieltä hotelli ja muutama päivä sukulaisia tavatessa ja kaupunkia tutkiessa. Tämän jälkeen muutamaksi päiväksi Tukholmaan. Kouluikäiset lapset mukana. Suomessa tarkoitus retkeillä luonnossa eri paikoissa, käydä Helsingissä ja Itä-Suomessa.
Heinäkuussa viikoksi Suomeen. Muuten loma kotona pihatöitä, remonttia ja päiväretkiä ympäristöön tehden.
Tuska 2023.
Metallia ja viinaa.
Savonlinnan ja Rodoksen hotellit on varattu jo, Lappiin varmaan jossain vaiheessa ajellaan.
Harkinnassa vielä mahd. toinen Kreikanreissu ja kaupunkiloma Saksassa.
Kesäkuun alussa etelä-Eurooppaan patikoimaan.
Syyskuussa Lappiin.
Me ei ikinä suunnitella matkoja kuukausia etukäteen, vaan varaamme lennot/junan/laivan n. 2 vkon varoitusajalla - sinne mistä sillä hetkellä löytyy eniten rahoille vastinetta esim. sää, hotellin, aktiviteettien osalta. Tämän takia yövymmekin usein 5 tähden hotelleissa tai hienommissa vuokramökeissä äkkilähtöhinnalla. :)
Hintojen nostaminen halvaannuttaa kaiken. Keväämmällä voisi käydä Möysästä Ahtialassa.
0n lisäksi asumiskulujen nostamispommi räjähtämättä. Minä olen oikeastaan käynyt vain parturissa.
Yleensä olen kesälomalla tehnyt yhden ulkomaanmatkan, lokakuussa viistoräntää ja pimeyttä vastaan toisen. Nyt tulossa on jalkaleikkaus kesäkuussa, hope so, jos yleisen puolen aikataulutukset pitävät luvatulla tavalla. Siksi olen suunnitellut että sairausloman jälkeen jatkan vuosilomalla, tavoitteena olla koko putki omalla mökillä. Hyvin rennosti, ilman suunnitelmia koska en tiedä mitä leikatut jalat sallivat. Extempore jotakin pieniä juttuja jos siltä tuntuu, taidenäyttely, shoppailu tai joku hyvä ruokaravintola.
Nyt jo fiilistelen. Ei lentoja, ei pakkaamisia, ei lemmikkien hoitopaikkojen järjestelyjä, ei kukkien kastelijoita kaupunkiin ja maalle......! Ihanaa. Tähän on tultu.
Sitten lokakuussa perinteinen matka hyvässä porukassa.
Odotan innolla pyöräilylenkkejä. Muutin lapsuuteni maisemien lähelle. Koitan tutkia kaikki paikat 30 km säteellä.
Myös uimarannan reissuja teen.
Eli rahaa en näihin paljoa käytä.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Hintojen nostaminen halvaannuttaa kaiken. Keväämmällä voisi käydä Möysästä Ahtialassa.
0n lisäksi asumiskulujen nostamispommi räjähtämättä. Minä olen oikeastaan käynyt vain parturissa.
Lahti tutuksi 😄. Et ole ajatellut pidemmälle lähteä, vaikkapa Hollolaan? Paikallisbussilla pääsisi kätevästi. Matkailuhan avartaa. Hyviä reissuja!
Pyöräreissu Oolantiin taitaa mahtua juuri ja juuri budjettiin
Ryyppy reissu laivalle parhaiden kottaraisten kanssa!
Seilin saari. Elokuussa pariksi viikoksi Lappiin.
Huhtikuussa hiihtämään pohjois-Norjaan reiluksi viikoksi ja Huippuvuorilla oon kesällä vaeltamassa pari viikkoa. Muut lomasuunnitelmat ovat vielä auki, todennäköisesti pidän muut lomat vasta syksyllä.
Toukokuussa ehkä Nizzaan, kesä töissä ja syksyllä sit Italiaan ja Tunisiaan. Just tulin Lähi-idästä. Oltiin Jordaniassa, Israelissa ja Palestiinassa.
Teen jo huhtikuussa roadtripin Euroopassa. Kesälomalle on suunnitteilla lähinnä kotimaanmatkailua. Ei mitään suurempaa, mutta käyn ainakin kaverin luona 500 km. päässä ja vietän muutaman päivän maaseudulla vanhempieni luona. Varmaan joku viikonloppu vuokramökillä. Muuten paljon ulkoilua ja oleilua. Tuolle kevään matkalle on suunniteltu tiivis aikataulu ja paljon nähtävää ja koettavaa, joten voi olla ettei kesällä edes tee mieli lähteä kauemmas.
Oo Las Palmas, Oo Las Palmas! Heinäkuussa 2vk.
Lennot Nykkiin. Asunnonvaihto tuttavien kanssa.
Lentoliput 5.lle, on siinäkin maksamista.
Myöskin heidän jälkeen vesimaksut ovat hyvin korkeat.
Toukokuu: Chicago
Elokuu: Bulgaria
Syyskuu: Joku halpa etelän reissu, esim Kreikka