Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto pyysi että tarvitsen lääkärin lausunnon mitä se tarkoittaa?

Vierailija
05.02.2023 |

Työkyvystäni yms. Tekeekö lääkäri siis jonkun paperin minulle?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimisto on kova vaatimaa kaikenmoisia lääkärintodistuksia jotka ei vaikuta mihinkään kyykyttävät vain vähäosaisia!

Meilläpäin terveyskeskus muuten veloittaa 50€ kpl joka jää tyttömän maksettavaksi pienestä työttömyyskorvausta.

Vierailija
2/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat yhteyttä lääkäriin ja pyydät todistusta työkyvystäsi te-toimistoa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta onko se siis sairasloma paperi vai joku muu??

Vierailija
4/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi hankalaa tietää, että mihin ovat pyytäneet sinulta lääkärintodistusta.

Vierailija
5/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Lääkäri tekee oman arvionsa työkyvystäsi ja/tai kuntoutustarpeesta ja mahdollisesti ohjaa eteenpäin tarkempaan työkyvyn arviointiin. Tähän tarvitsee B-lausunnon. 

Jos lääkäri on sitä mieltä, että et ole työkykyinen niin silloin tietenkin kirjoittaa sairauslomatodistuksen. 

Vierailija
7/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlettamalla työttömän terveystarkastus tämäkin asia olisi selvinnyt nopeasti

Vierailija
8/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Lääkäri tekee oman arvionsa työkyvystäsi ja/tai kuntoutustarpeesta ja mahdollisesti ohjaa eteenpäin tarkempaan työkyvyn arviointiin. Tähän tarvitsee B-lausunnon. 

Jos lääkäri on sitä mieltä, että et ole työkykyinen niin silloin tietenkin kirjoittaa sairauslomatodistuksen. 

Ja siis te-toimisto voi tottakai pyytää ns mustaa valkoisella, jos olet kertonut sinne ettet voi syystä x tehdä y-tyyppisiä tehtäviä jne. Itse olen diabeetikko ja odottelen lääkärintarkistusta työkykyyn liittyen. Se, että mulle on joskus lääkäri sanonut, ettei vuorotyötä suositella on ihan diipadaapaa te-toimiston silmissä kun siitä ei ole virallista todistusta. 

Vierailija
9/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok eli B lausunto. Kiitos.

Vierailija
10/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea vastata ilman taustatietoja. Jokaisen ihmisen elämäntilanne on erilainen.

Oletko siis ollut sairaslomalla, vajaakuntoinen tms.

Vai ihan normaalisti työtön työnhakija. Onko kyseessä rutiininomainen terveystarkastus vai jonkun sairauden vuoksi tarvittava lääkärinlausunto? Sairausloman jatkuminen tai nyt ilmennyt tarve siihen?

Oletko ollut ennen tätä pyyntöä työkykyinen?

Jne.

Vierailija
11/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko kertonut te toimistolle olevasi ikuisesti työkyvytön vai sairasloman tarpeessa?

Vierailija
12/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea vastata ilman taustatietoja. Jokaisen ihmisen elämäntilanne on erilainen.

Vai ihan normaalisti työtön työnhakija. Onko kyseessä rutiininomainen terveystarkastus vai jonkun sairauden vuoksi tarvittava lääkärinlausunto? Sairausloman jatkuminen tai nyt ilmennyt tarve siihen?

Jne.

Minun piti mennä te-toimiston määräämään juttuun mutta en koennut oloani työkykyiseksi. Olen menossa lääkäriin ja te toimisto pyytää selvitystä työkyvystäni

Vierailija
13/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää mennä terveystarkastukseen. Et saa muuten lääkäriltä sitä lausuntoa. Minutkin pakotettiin siihen, työkkäri epäilee ettet ole työkykyinen jos olet pitkään ollut työtön. Niin minulle sanottiin. Jouduin itse maksamaan terveystarkastuksen joka maksoi 300 euroa. Sinun pitää ottaa myös verokokeet koska ne lluultavasti epäilee että juot paljon alkoholia. Ne ei anna lausuntoa kelaan jotta saisit työttömyysrahaa joten tarviit sen todistuksen. Työkkäris virkailija sanoi minulle suoraan että olen juoppo ja sen takia työkyvytön. Hain lääkärin lausunnon ja haastoin työkkärin virkailijan oikeuteen. Sain 2500 euroa korvauksia. Ne kiristää työttömiä kuntouttaviin niillä lääkärin todistuksilla jo olet vähänkin työkyvytön.

Vierailija
14/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin pitää todeta sinut työkykyiseksi ja terveeksi. Sairaalle ei makseta työttömyysrahaa koska et olisi työkykyinen joten et olisi työmarkkinoiden käytettävissä. Sen takia työkkäri voi niitä lääkärin todistuksia pyytää.

Vierailija
15/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne.

Minun piti mennä te-toimiston määräämään juttuun mutta en koennut oloani työkykyiseksi. Olen menossa lääkäriin ja te toimisto pyytää selvitystä työkyvystäni

Työkkärin määräämä, eli olet omassa suunnitelmassasi suostunut menemään jollekin kurssille tms. Se lääkärin todistus pitää olla ennen sen jutun alkamista niin että voit sen avulla muuttaa suunnitelmaasi mennä sinne juttuun. Et sinä voi vaan itse sanoa että en ole työkykyinen, jos se kävisi niin ilman lääkärin todistusta, niin kaikki tekisivät niin. Pitäähän töihinkin olla lääkärin todistus kun pyytää työnantajalta sairaslomaa.

Työttömille kuuluu terveystarkastus lain mukaan.

Vierailija
16/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Sinun pitää mennä terveystarkastukseen. Et saa muuten lääkäriltä sitä lausuntoa. Minutkin pakotettiin siihen, työkkäri epäilee ettet ole työkykyinen jos olet pitkään ollut työtön. Niin minulle sanottiin. Jouduin itse maksamaan terveystarkastuksen joka maksoi 300 euroa. Sinun pitää ottaa myös verokokeet koska ne lluultavasti epäilee että juot paljon alkoholia. Ne ei anna lausuntoa kelaan jotta saisit työttömyysrahaa joten tarviit sen todistuksen. Työkkäris virkailija sanoi minulle suoraan että olen juoppo ja sen takia työkyvytön. Hain lääkärin lausunnon ja haastoin työkkärin virkailijan oikeuteen. Sain 2500 euroa korvauksia. Ne kiristää työttömiä kuntouttaviin niillä lääkärin todistuksilla jo olet vähänkin työkyvytön.

Kyllä nyt tuli valheita. Työttömillä on ollut lain mukainen oikeus maksuttomaan terveystarkastukseen jo vuosia.

Vierailija
17/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain johonkin työkkärin koulutuksren ja tarvitsisin kuulemma myös B-todistuksen. En aio hakea, koska en halua levitellä terveystietojani. Ihan riittää, että ne ovat jo ties kuinka monessa tietokannassa.

Vierailija
18/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies 47 kirjoitti:

Kyllä nyt tuli valheita. Työttömillä on ollut lain mukainen oikeus maksuttomaan terveystarkastukseen jo vuosia.

Mitä kautta sellaiseen pääsee? Voiko vaan soittaa terveyskeskukseen ja pyytää päästä vai?

Vierailija
19/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien työterveystarkastuksessa labrakokeineen kävin 2 kk sitten. Sain lähetteen fysioterapiaan selkäni takia missä kävin ja jatkossakin käyn, kas kun se on ilmaista.

Vierailija
20/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sut on diagnosoinut työkyvyttömäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän