Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto pyysi että tarvitsen lääkärin lausunnon mitä se tarkoittaa?

Vierailija
05.02.2023 |

Työkyvystäni yms. Tekeekö lääkäri siis jonkun paperin minulle?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin diabetes. Työkkäri vaati siitä lääkärintodistuksen. Soitin tk:hon ja sairaanhoitaja taivasteli siinä aikansa, että semmoistako ne vaatii. Mitä ihmettelemistä siinä on? Kyllä oli asiaton sairaanhoitaja. Sain sitten postissa lääkärintodistuksen, jonka toimitin työkkäriin. Nyt minulle ei tarjota vuorotyötä, eikä muutakaan raskasta työtä. On siitä ollut hyötyä.

Vierailija
42/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärihän kiristää työttömiä niihin terveystarkastuksiin koska luulevat että työttömät on juoppoja. Sitten ne yrittää pakottaa työttömiä kuntouttaviin johonkin pajalle kunnan sakkomaksujen takia. Kunta joutuu maksamaan sakkoa työttömistä jos työtön ollut pitkään työtön.  Ne on isoja rahoja ne sakot kunnalle jopa miljoona euroa vuodessa. Työttömän pitää olla terve ja työkykyinen jotta saa työttömyysrahaa jotta voit olla työmarkkinoiden käytettävissä. Sairaan rahat katkaistaan heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollista että kun käyt lääkärissä, niin lausuntoon laitetaan diaknoosikoodit jotka voivat vaikuttaa työllistymiseen.

Vierailija
44/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea vastata ilman taustatietoja. Jokaisen ihmisen elämäntilanne on erilainen.

Oletko siis ollut sairaslomalla, vajaakuntoinen tms.

Vai ihan normaalisti työtön työnhakija. Onko kyseessä rutiininomainen terveystarkastus vai jonkun sairauden vuoksi tarvittava lääkärinlausunto? Sairausloman jatkuminen tai nyt ilmennyt tarve siihen?

Oletko ollut ennen tätä pyyntöä työkykyinen?

Jne.

Minun piti mennä te-toimiston määräämään juttuun mutta en koennut oloani työkykyiseksi. Olen menossa lääkäriin ja te toimisto pyytää selvitystä työkyvystäni

Ihanko itse vaan ilmoitit työkkäriin, että nyt ei pysty lähtemään mihinkään, niinkö? Ei mitään lääkärinlausuntoa asiasta, et ole sairaslomalla ja saa sairaspöivärahaa?

Et voi nyt kyllä saada työttömyyskorvausta, kun tosiaankin kieltäydyit menemästä mihinkään koska et ole työkunnossa.

Korvaukset on poikki jo ja nyt vaan sun tehtävä on saada lääkäriltä semmoinen todistus, jossa sun olematon työkunto todetaan.

Sitten siirryt kelan sairaspäivörahalle, koska olet selvästi jotenkin sairas. Hommaa itsellesi hoitoa sairauteen ja kun olet työkunnossa, niin töihin taikka takas työkkäriin.

Vierailija
45/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla todettiin diabetes. Työkkäri vaati siitä lääkärintodistuksen. Soitin tk:hon ja sairaanhoitaja taivasteli siinä aikansa, että semmoistako ne vaatii. Mitä ihmettelemistä siinä on? Kyllä oli asiaton sairaanhoitaja. Sain sitten postissa lääkärintodistuksen, jonka toimitin työkkäriin. Nyt minulle ei tarjota vuorotyötä, eikä muutakaan raskasta työtä. On siitä ollut hyötyä.

Ykkös- vai kakkostyyppi? Minäkin ihmettelen, miten se alun totuttelun jälkeen vaatii erikoislupia. Ymmärrän vuorotyön hankaluuden hoitotasapainon saavuttamisessa, mutta raskas työ? 

Olen itse ollut 1-tyypin diabeetikko nyt 10 vuotta eikä kukaan ole korvaansa loksauttanut raskaastakaan työstä (maatilan työt). Tiedän useita diabeetikoita jotka pärjäävät oikein hyvin monenlaisissa eri töissä, myös siellä vuorotyössä esim hoitajina.

Nyt on tosin tullut kremppaa jos jonkinlaista, joka vaikeuttaa joitakin töitä. Polyneuropatia vie jaloista välilä tunnon ja särky valvottaa öisin jne. Tilannetta kartoitetaan parhaillaan terveyskeskuksen työryhmän kanssa. 

Vierailija
46/48 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä terveystarkastus tehdään näemmä itse itselleen omaolossa eli netissä? Onko vaikea päästä verikokeeseen?

Vierailija
47/48 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain työkkäristä paperin että sain B-lausunno ilmaiseksi 

Vierailija
48/48 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei ole pakko hankkia sitä, vain halutessasi. Joku voi käyttää sitä myös verukkeena että "oletpas kuntoutettava". Koska ne vaativat niitä usein, eikä niitä kaikki saa koko ajan. Kerran pari toki voi saada. Ne maksavatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi