Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä puoluetta aiot äänestää kevään eduskuntavaaleissa ja miksi?

Vierailija
05.02.2023 |

Kertokaa!

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta tai perussuomalaisia, koska isäni oli yksityisyrittäjä ja niin olen minäkin.

Vierailija
22/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakot ja persut ovat poissuljettu jo ehdokaslistoitani. Jäljelle jäävistä harkitsen vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en persuja ainakaan. Suomen maine.

Vierailija
24/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS Uudellamaalla.on hyvä meininki, nuorta voimaa änkyräpersujen sijaan.

Vierailija
25/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä päättänyt, vihreitä tai demareita.

Olen tavallinen duunari ja ilmastonmuutos on suurin huolenaiheeni ja koen suurta ilmastoahdistusta.

Samaan aikaan pienituloisena olen huolissani omasta taioudellisesta pärjäämisestäni eikä mikään oikeistopuolue tule kysymykseenkään.

Kyllä se sote-palveluiden ja kokonaisuudessaan murenevan hyvinvointivaltion kriisi niitä Suomen suurimpia huolenaiheita on. Kunnon sote-palveluiden järjestämiseen löytyisi kyllä rahaa karsimalla oikeasti turhasta, jos siis näin haluttaisiin tehdä.

Vierailija
26/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja varmaan. Jos olis joku oikeistolaisempi ympäristöpuolue niin äänestäisin sitä

Vierailija
27/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vielä. Äänestän kyllä. Tarkoituksenani on myös mennä johonkin vaalitilaisuuteen. Äänestän mielelläni jotakin sellaista, joka lupaa siis ihan oikeasti parantaa työttömien asemaa. Kyse ei ole pelkästä tukien nostamisesta, vaan yhtä lailla myös orjatöiden, siis näiden hommien, joihin pakotetaan 9 euron päiväkorvauksella karenssin uhalla kieltämisestä. Oikeastihan perustuslaki kieltää jo nämä, mutta siitä ei välitetä.

Vasemmistoliitto ja Vihreät kannattavat perustuloa.

Vierailija
28/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmh minä en ole koskaan äänestänyt missään vaaleissa koska sellaista puoluetta ei ole olemassakaan joka olisi hyvä puolue ja ihan turha äänestää jotain marginaalipuolueita.

M32

Käytännössä äänestät sitten riistäjä-Kokoomusta. Kokoomuksen kannattajat äänestävät aina.

Vierailija
29/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni äänestäisin jotakin itsekin työtöntä, mutta työttömiä tai edes sen todellisuuden kokeneita taitaa olla hyvin vähän ehdolla.

Irma Hirsjärvi (työttömien yhdistyksen puheenjohtaja) taotaa olla ehdolla Keski-Suomessa. Vasemmistoliiton ehdokas. Mikä on vaalipiirisi?

Vierailija
30/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni äänestäisin jotakin itsekin työtöntä, mutta työttömiä tai edes sen todellisuuden kokeneita taitaa olla hyvin vähän ehdolla.

Irma Hirsjärvi (työttömien yhdistyksen puheenjohtaja) taotaa olla ehdolla Keski-Suomessa. Vasemmistoliiton ehdokas. Mikä on vaalipiirisi?

Tuo ei ole vaalipiirini, mutta hienoa jos tuollainen lähtee ehdokkaaksi. Omassa vaalipiirissäni oli joissakin vaaleissa ehdolla joku sosiaalityöntekijä tai vastaava SDP:n ehdokkaana ja puhuikin köyhien puolesta, mutta jotakin tuossa oli, miksi tuota ei voinut äänestää. Taisi jopa kannattaa näitä työttömien orjatöitä! Ajoi siis yleisesti köyhien asiaa, ei niinkään työttömien. Menneinä aikoina oli myös Köyhien asialla-pienpuolue, joka tosin oli täyttä huuhaata, eivätkä köyhät tätä äänestäneet ja puolueen äänimäärä jäi olemattomaksi.

Vierailija
31/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sdp:tä. äänestän.

Vierailija
32/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Vasemmistoliitolla on ehdokkaana sosiaalityöntekijä Petra Malin, jos Helsinki osuisi ja sosiaalityöntekijä kelpaa.

33/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän PS.

Vierailija
34/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KD. Inhimillinen ja maalaisjärkinen vaaliohjelma. Realistinen ote. Sopivasti oikealla mulle.

Vierailija
35/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogalentäjiä voisin äänestää

Vierailija
36/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio äänestää. Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja yritän kaikin mahdollisin keinoin päästä pois nykyisestä työstäni. Mikään puolue/kukaan henkilö ei ole halukas laittamaan rahaa varhaiskasvatusalan rakenteellisten ongelmien korjaamiseen, palkkojen nostamiseen tai työolojen parantamiseen. Itse asiassa ketään muuta ei nämä asiat kiinnosta, kuin meitä varhaiskasvatuksessa työskenteleviä. Asiat eivät äänestämällä tai muutenkaan tule muuttumaan. Tai jos tulee muutosta, niin aina vaan huonompaan suuntaan.

Vierailija
37/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio äänestää. Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja yritän kaikin mahdollisin keinoin päästä pois nykyisestä työstäni. Mikään puolue/kukaan henkilö ei ole halukas laittamaan rahaa varhaiskasvatusalan rakenteellisten ongelmien korjaamiseen, palkkojen nostamiseen tai työolojen parantamiseen. Itse asiassa ketään muuta ei nämä asiat kiinnosta, kuin meitä varhaiskasvatuksessa työskenteleviä. Asiat eivät äänestämällä tai muutenkaan tule muuttumaan. Tai jos tulee muutosta, niin aina vaan huonompaan suuntaan.

Helsingissä käsittääkseni ainakin varhaiskasvattajien palkkoja on tarkoitus nostaa.

Vierailija
38/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vihreitä, niin kuin ennenkin. Tosin kaikkeen heidän politiikassaan en ole tyytyväinen, mutta ei ole parempaakaan vaihtoehtoa.

Vierailija
39/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KD. Uskossa olen ollut kaksi vuotta, joten ensimmäiset vaalit uskovaisena.

Uskon Raamatun Sanaan. Se ei ole muutettavissa/muokattavissa.

- Avioliitto on miehen ja naisen välinen.

- Sukupuoli ei ole muutettavissa.

- Abortti on murha, elämä alkaa hedelmöityksestä.

Ääneni saa eräs miesehdokas. Paikkakunta Helsinki.

T. N 52v

Vierailija
40/91 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset tai persut, koska ainoat puolueet jotka äänesti ei translaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi