Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eduskuntavaalit.Äänestätkö?

Vierailija
05.02.2023 |

Nyt tulee eduskntavaalit.Miten on?Äänestätkö?

Eduskuntavaalit.Äänestätkö?

Vaihtoehdot

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä enkä ole koskaan äänestänyt.

Tämä lumedemokratia on sellainen keksintö että suurin osa ihmisistä elää uskossa että ovat vapaita, elävät vapaassa maassa jossa sanavapaus yms.

Kun taas Venäjän, Kiinan ja Pohjois-Korean kaltaiset maat ovat rehellisiä siitä mitä ovat. Länsimaat pitävät illuusiota vapaudesta yllä kun todellisuudessa yksikään ihminen ei omista mitään, vaikka niin moni uskoo. Valtio voi halutessaan pakkolunastaa kaiken itselleen itse määrittämillään ehdoillaan.

Sitten itse aiheeseen eli puoluejärjestelmään: monipuoluejärjestelmä on oikein luotu irvikuvaksi oikealla demokratialle. Koko systeemi perustuu ettei mitään tapahdu koskaan. Pelkkää väittelyä, tappelua, kompromisseja, korruptioo yms.

Tulen äänestämään kun Suomessa vaalit voittanut puolue saa neljäksi vuodeksi kaiken vallan eli eduskunta on täysin kyseisen puolueen hallinnassa. Jos kyseessä asiat, eipä ole enää jatkossa päättämässä. Jos asiat menee hyvin, on myös jatkossa vallassa. Voin lyödä vetoa että äänestysprosentti on lähempänä 100% kuin 50% kun äänestämisellä voi oikeasti vaikuttaa. Siihen päälle suorademokratia niin sitten Suomi on demokratia.

Mietipä hetki tuota lihavoitua kohtaa kirjoittamassasi kommentissa. Oletko nyt ihan varma siitä? P-Koreakin on viralliselta nimeltään Korean demokraattinen kansantasavalta. Onko siellä demokratia ja kuuluuko valta siellä sun mielestä kansalle?

Vierailija
82/98 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki vauva.fi mammat äänestämään.Ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden, joita asia ei kiinnosta, soisi elävän Valko-Venäjän kaltaisessa maassa jonkin aikaa.

Vierailija
84/98 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
85/98 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä, koska minulla ei ole voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta, ja sen hankkiminen maksaisi vähintään 70 euroa. En pidä äänestämistä sen arvoisena, mieluummin ostan sillä rahalla vaikka kaurahiutaleita ja vessapaperia.

Äänestämistä varten saa väliaikaisen henkilöllisyystodistuksen ilmaiseksi.

Vierailija
86/98 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äänestänyt joka vaaleissa missä minulla on ollut äänioikeus.

Nyt minun on vaikea löytää ehdokasta, sillä lähes kaikki puolueet äänestivät huonon translain puolesta, enkä halua näille enää ääntäni antaa. Ja jos vaihtoehtona on ps tai kristilliset, niin aina huonompaa.

Löytyykö yhtään täysjärkistä, tolkun puoluetta tai edes yksittäistä ihmistä ehdokkaana?

Pitää varmaan kirjoittaa äänestyslippuun Roope Ankka tai piirtää kirkkovene. Tulee vaan paha olo edustuksellisen demokratian puolesta.

Keskustassa osa taisi äänestää translakia vastaan.

Vierailija
87/98 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankka 1 ääni täältä.

Vierailija
88/98 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
89/98 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit: "Olen kuvitellut, että sdp ja vas olisivat työssäkäyvien, eläkeläisten ja vähäosaisten puolella, mutta nyky päätökset kertovat valitettavasti muuta. Nyt poistettiin esim Työttömyyseläke, Kelan osuudet esim. fysikaalisesta hoidosta, lääkekorvausten osalta korvauksia vähennettiin merkittävästi, yksityislääkärin palkkioista poistettiin korvaus...jne"

Luuletko tosissasi, että kokoomus olisi eläkeläisten ja vähäosaisten puolella? Muistelepa niitä leikkauksia, joita kokoomus oli Sipilän hallituksessa toteuttamassa.

Vierailija
90/98 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän RKP:tä. Siinä puolue, joka oikeasti ajattelee koko kansaa.

Vierailija
91/98 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän RKP:tä. Siinä puolue, joka oikeasti ajattelee koko kansaa.

Mitä mitä ???

Vierailija
92/98 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vaaleissa äänestän - vain tyhmä jättää äänestämättä.

Vierailija
93/98 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?Vain 63% äänestää.

Vierailija
94/98 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo eilen äänestämässä muutosta tähän touhuun. Vaali-iltaa odotellessa 👍

Vierailija
95/98 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän mutta EN kokoomusta,kaiken se vie Äänestäjiltä vaikka lupaavat ties mitä,mutta eivät PIDÄ lupauksiaan edes OPISKELIJOILLE !!!!!!!

Vierailija
96/98 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä sdp

Vierailija
97/98 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä. Ihan jokainen siellä lupailee kaikkea. Vanhusten hoitoa parannetaan. Missään ei vieläkään näy. Nuoria autetaan ja saavat apua. Mielenterveys asioihin on pitkään luvattu parannusta. Rahaa mennyt muualle. En halua , että maahanmuutto vaan lisääntyy. 

Vierailija
98/98 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvat 1 ääni täältä.