Eduskuntavaalit.Äänestätkö?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Muun muassa edellä mainituista syistä puolueemme vakaa tarkoitus on poistaa rikoslaista kohdat “kiihotus kansanryhmää kohtaan”
Vaarallinen asia. Tämän pykälän tehtävä on juuri estää ettei Aatun kaltaiset pääse Suomessa valtaan.
Äänestän. Kun vaan tietäisi ketä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ehdottomasti, muuta vaihtoehtoa ei ole, jos Suomi halutaan nostaa tästä Marinin johtamasta suosta.
Tuossa Kokoomuksessakin on se riski, että ottaa demarit hallitukseen ja taas sama velkaantuva meno jatkuu. Marin huutaa Orpon päälle jo vaalitenteissä, ja luoja meitä varjele, jos Marin olisi hallituksessa valtiovarainministeri! Pahin painajainen!
On vaikea valita, mitä puoluetta äänestää. Tämän hallituksen (sdp+vas+vihreät+kesk+rkp) aikaansaannos on jäätävät lainat valtiontalouteen! Olen kuvitellut, että sdp ja vas olisivat työssäkäyvien, eläkeläisten ja vähäosaisten puolella, mutta nyky päätökset kertovat valitettavasti muuta. Nyt poistettiin esim Työttömyyseläke, Kelan osuudet esim. fysikaalisesta hoidosta, lääkekorvausten osalta korvauksia vähennettiin merkittävästi, yksityislääkärin palkkioista poistettiin korvaus...jne
Olisin kuvitellut, että ne kymmenet miljardit eurot olisi käytetty huono-osaisiin Suomessa. Mutta ei, 8 miljardia Marin pisti EUhun (meidän lainoittamana)extraa jaettavaksi Kreikkaan, Italiaan...noista miljardeista suomalaisille jäi vain maksajan rooli.
Yhtään hallituspuoluetta en voi palkita antamalla ääneni. Äänestämättä jättäminen on huonoin vaihtoehto tässä. Jäähän vaihtoehdoista vielä oppositiopuolueet: perussuomalaiset, Kristillisdemokraatit, Liike Nyt ja ehkä Kokoomus. Niistä pitää lukea puolueohjelmat ja sen mukaan sitten ehdokas. Vaikeaa on, mutta äänestämättä jättäminen ei ole kuitenkaan oikea vaihtoehto, vaikka miten tylsältä tuntuu...voi meitä poloisia suomalaisia!
Kyllä. Vasemman suuntaisesti, koska en halua edistää vanhempien ja sitä kautta heidän lastensa pahoinvoinnin lisääntymistä.
Juu, ja luulisin että vasemmalle päin, vaikkakin roadmanit toivoisin oman maansa roadeille mieluummin. Mutta pertsojen ahdasmielistä oikeistokonservatiivistä suomea en toivo- vaikka (puheissaan) olisivatkin ...no, enpä sano, koska palstan mode ei ymmärrä sananvapaudesta mitään. Se on ilmoja pielly?
En äänestä, koska minulla ei ole voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta, ja sen hankkiminen maksaisi vähintään 70 euroa. En pidä äänestämistä sen arvoisena, mieluummin ostan sillä rahalla vaikka kaurahiutaleita ja vessapaperia.
En äänestä enkä ole koskaan äänestänyt.
Tämä lumedemokratia on sellainen keksintö että suurin osa ihmisistä elää uskossa että ovat vapaita, elävät vapaassa maassa jossa sanavapaus yms.
Kun taas Venäjän, Kiinan ja Pohjois-Korean kaltaiset maat ovat rehellisiä siitä mitä ovat. Länsimaat pitävät illuusiota vapaudesta yllä kun todellisuudessa yksikään ihminen ei omista mitään, vaikka niin moni uskoo. Valtio voi halutessaan pakkolunastaa kaiken itselleen itse määrittämillään ehdoillaan.
Sitten itse aiheeseen eli puoluejärjestelmään: monipuoluejärjestelmä on oikein luotu irvikuvaksi oikealla demokratialle. Koko systeemi perustuu ettei mitään tapahdu koskaan. Pelkkää väittelyä, tappelua, kompromisseja, korruptioo yms.
Tulen äänestämään kun Suomessa vaalit voittanut puolue saa neljäksi vuodeksi kaiken vallan eli eduskunta on täysin kyseisen puolueen hallinnassa. Jos kyseessä asiat, eipä ole enää jatkossa päättämässä. Jos asiat menee hyvin, on myös jatkossa vallassa. Voin lyödä vetoa että äänestysprosentti on lähempänä 100% kuin 50% kun äänestämisellä voi oikeasti vaikuttaa. Siihen päälle suorademokratia niin sitten Suomi on demokratia.
Olen äänestänyt joka vaaleissa missä minulla on ollut äänioikeus.
Nyt minun on vaikea löytää ehdokasta, sillä lähes kaikki puolueet äänestivät huonon translain puolesta, enkä halua näille enää ääntäni antaa. Ja jos vaihtoehtona on ps tai kristilliset, niin aina huonompaa.
Löytyykö yhtään täysjärkistä, tolkun puoluetta tai edes yksittäistä ihmistä ehdokkaana?
Pitää varmaan kirjoittaa äänestyslippuun Roope Ankka tai piirtää kirkkovene. Tulee vaan paha olo edustuksellisen demokratian puolesta.
Tiedän monta suomalaista jotka eivät äänestä ja haluavat Suomeen diktatuurin tai yksipuoluejärjestelmän. Ovat saaneet tarpeekseen tästä pelleilystä. Ja osa on mukana eri puolueiden toiminnassa.
Ehkä vallankaappaus on aiheellista jos ei ala kansantahto toteutumaan?
Vierailija kirjoitti:
Äänestyspakko saatava Suomeen.
Melkein samaa mieltä mutta pakot toimivat huonosti. Kannatan sitä että netin kautta voisi äänestää. Sitä kautta hoidetaan kaikki muutkin asiat niin miksi äänestämisen pitää olla poikkeus? Kokoomus tietenkin vastustaa koska niitä palvelee matala äänestysprosentti.
Aika helkutin huolestuttavaa että osa haluaa diktatuuria Suomeen ja ovat tosissaan ehdottamassa puolueelle yksinvaltiutta.
Ettekö te ole lukeneet historiaa? Nat$i-Saksa...tarviiko muuta sanoa?
Ennemmin pitäisi tehdä vaikeammaksi ettei edes 4 puoluetta riittäisi hallituksen saamiseksi jolloin pitää ottaa huomioon kaikki kansalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, äänestän Vasemmistoliittoa. Se on köyhien puolella!
Yrittää saada koko Suomen ja suomalaiset tasaisen köyhäksi.
Uusille puolueille menee ääni, nää korruptio sdp, kok, kepu, PS, RKP ja vihreet elää jossain utopiassa
Kaikki puolueet täytyisi poistaa ja päätökset tehtäisiin äänestämällä ilman puoluekähmintää.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän. Kun vaan tietäisi ketä äänestää.
Mikä vaalipiiri?
Vierailija kirjoitti:
En äänestä, koska minulla ei ole voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta, ja sen hankkiminen maksaisi vähintään 70 euroa. En pidä äänestämistä sen arvoisena, mieluummin ostan sillä rahalla vaikka kaurahiutaleita ja vessapaperia.[/quot
Äänestystä varten taitaa saada väliaikaisen henkkarin ilmaiseksi.
Äänestäminen oli minulle EVVVK kunnes Halla-aho nousi puheenjohtajaksi ja muutti Perussuomalaisten suuntaan. Siitä lähtien aion äänestää heitä niin pitkään kun on mahdollista.
ÄÄNESTÄN KYLLÄ,MUTTA KOKOOMUSTA EN KOSKA AINA VAAN PUHUU PASKAA JA ON KEPITTÄMÄSSÄ VÄHÄVARAISIA,KÄVIS MIELENTILATUTKIMUKSESSA ETTÄ MISSÄ SEN PÄÄSSÄ ON VIKAA..