Jos lapsia kinuaa lemmikkiä ei kannata ikinä ottaa koiraa. Kissa on parempi, kun lapsen mielenkiinto lopahtaa on hiekkalaatikon siistiminen pienempi paha kuin pakkoulkoilu räntäsateessa
"Kyllä mä sitä lenkitän" on ikivanha ansa johon ei pidä langeta.
Kommentit (32)
Kannattaa olla omakotitalo jos ottaa koiran. Voi tarvittaessa päästää vaan pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ihan viimeisenä mun kotiini, saati sitten sen haiseva hiekkalaatikko. Ei auta selittää ettei se muka haisisi, kun sen huolehtii kunnolla. Kyllä haisee. Ihan sama mitä pellettejä tai hiekkaa käyttää, se haisee. Enkä todellakaan halua kotiini elukkaa, joka ravaa ja leikkii yöt, kiipeilee pöydillä, varsinkin keittiössä, niillä käpälillään, joilla on just ollut siellä hiekkalaatikollaan yms. Tuhat kertaa mielummin ulkoilutan koiraa, vaikka satais ämmiä ja äkeitä taivaalta tai olis 30 astetta pakkasta.
Mua taas ällöttää kun koira nuuskii ja pahimmillaan syö toisten koirien jätöksiä.
Mun lapsella on poni. Minähän sen pääasiassa hoidan, ja silloinkin kun lapsi harjailee ja ratsastaa, turvallisuussyistä olen vähintään näköetäisyydellä koko ajan. Silti mielestäni poni on kivempi kuin koira, koska se ei sotke ja haise ja metelöi meillä talossa sisällä. Poni on myös kauniimpi katsella, kuin koira, ja kivempi lenkkikaveri kun ei pysähdy haistelemaan. Ja sillä voi myös ajaa kärryillä aikuinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi kinuaa lemmikkiä jos joku on ihan pakko sille ostaa niin ei todellakaan kissaakaan koska se on niin pitkäikäinen. Paras vaihtoehto tuolloin on vaikkapa hamsteri koska kun/jos lapsen mielenkiinto loppuu ei aikuisten tarvitse siitä monta vuotta huolehtia.
Jep. Hamsteri on ihan ehdoton vaihtoehto. Meillä oli kaksi. Ensimmäinen eli vain noin 1,5 vuotta. Sairastui ja ei noita kannata hoitaa. Toinen eli yli kolme vuotta. Tytär oli menettänyt mielenkiintonsa jo aikaisemmin ja vain iloinen kun se kuoli.
En ymmärrä ajattelutapaa ap että ottaa kissan jollei jaksa hoitaa koiraa. Jollei jaksa ottaa koiraa, ei kissa ole mikään vaihtoehto.
Joku marsu, hamsteri tai pupu. Ovat lyhytikäisempiä kuin koirat tai kissst. Tai hei akvaario
Kissan voi aina viedä kiinalaiseen ravintolaan, pistävät pieniksi paloiksi kevätrullien täytteeksi.
Tänä vuona kelpaavat myös jänikset
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ajattelutapaa ap että ottaa kissan jollei jaksa hoitaa koiraa. Jollei jaksa ottaa koiraa, ei kissa ole mikään vaihtoehto.
Joo tuolla tavalla saa semmoisia ongelmakissoja jotka terrorisoi koko perhettä, kun ei jakseta hoitaa kunnolla, aktivoida, leikittää, opettaa tavoille. Kissat tarvitsee paljon virikkeitä, monet pienissä asunnoissa asuvat sisäkissat on oikeasti tosi rasittavia, varsinkin nuorina. Koirasta toki tulee myös ongelmakoira jos ei jaksa nähdä vaivaa. Kumpaakaan ei oteta jos perheen aikuiset ei oikeasti sitä halua. Hamsteri on sopiva lemmikki lapselle, tosin aikuisen pitää silloinkin olla valmis ottamaan päävastuu sen hoidosta, vähän toki lapsen iästäkin riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Joku marsu, hamsteri tai pupu. Ovat lyhytikäisempiä kuin koirat tai kissst. Tai hei akvaario
Ei lasten käsiin missään nimessä pupuja eikä oikeastaan marsujakaan. Hamsterikin huono jos lapset käsittelee. Pitää olla jo iso lapsi joka osaa olla hiljaa ja rauhassa saaliseläinten kanssa ja ettei pudota niitä. Puput ja marsut eivät ole häkkieläimiä.
Akvaario, etenkin pieni, vaatii paljon hoitoa jotta se pysyy kunnossa.
Älkää ottako mitään eläimiä hetken mielijohteesta tai perehtymättä lajin hoitoon ja tarpeisiin.
Olen ottanut koiran nimenomaan lenkkikaveriksi ja toivottavasti kukaan ei ota sitä lasten viehätykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka saa iloa häkissä olevasta marsusta tai hamsterista tai jopa pupusta, joiden pitäisi saada myös juosta vapaana, mutta kuinka moni on vain häkin vankina.
Nekö Ukrainaan hyökkäsivät ja saastuttavat luonnon tehtaillaan? En nyt kutsuisi tuota naapurimaan presidenttiä lemmikiksi.