Lapsiperheet, tervetuloa Oodiin syömään!
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009359204.html
Miten meni haastattelu noin omasta mielestä, ravintolapäällikkö?
Kommentit (693)
Vierailija kirjoitti:
Olihan negatiivinen artikkeli.
Oikein korostettiin miten vauvoja on aivan liikaa ja niistä lähtee hirveä meteli ja lisäksi ne tukkivat vaunullaan kaiket paikat ja jättävät jälkeensä hirveän sotkun. Ja tämä häiritsee muita ihmisiä ja karkoittaa toiset asiakkaat pois.
Että katsokaa miten ällöttäviä on lapsiperheet. Tosi tervetullut olo kyllä tulee tuosta varmaan noille äideille..
Eipä ole tosiaan Suomi kovin lapsiystävällinen maa. Ja sitten ihmetellään miksi syntyvyys laskee, eikä enää haluta lapsia.
Piiloviesti tässäkin jutussa on, että äidit pysykää kotona neljän seinän sisässä ällöttävine vauvoinenne.
Olisivat nyt iloisia, että vihdoin koronan jälkeen sinne tulee porukkaa ja asiakkaita paikalle. Mutta ei, vääränlaisia asiakkaita.
Täällä ruikutetaan, kuinka vauva ja lapsi vie kaiken ajan ettei vessaan pääse. Ukutetaan kuinka kauan lasta oikein pitää hoitaa, että pääsee itseään toteuttamaan. Lapsia syntyy vähemmän kuin koiria se on totta, mutta jättäkää lapset tekemättä jos ette osaa, älyä ja viitsi heita hoitaa.
Terveen naisen ja miehen vaisto sanoo, kuinka jälkeläistä tulee hoitaa ja hoivata, tuntea vastuu.
Meidän suvussa lähipiirissä ei ole ikinä ollut mitään lapsivihamielisyyttä päinvastoin. Joku osa kansasta rääkyy joka käänteessä lapsivihaa jostakin kumman syystä. Jos meidän suvussa joku nostaisi vauvan ruokapöydälle vaihtaakseen vaipan, isoisä sanoisi että ulos ovesta tapoja oppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että tuo on yrittäjän elinkeino eikä pelkällä purkkien lämmittelyllä elä. On omituista juinka mammat vuodesta toiseen kuvittelevat, että se heidän vauvansa "ihmetekoineen" (itku - potku - raivari -ruualla sotkeminen ...) on jotenkin kaikkien ihailun kohteena. Mutta joo oodi voisi miettiä esim. paunuparkkia, ettei tarttistukkuia ruokalan kulkureittejä maksavilta lounasruokailijoilta vaunuilla. Toisaalta piruako niiden muksujen kanssa pitää mennä sinne ruokalaan juuri kiireisimpään lounasaikaan.
Kommenttisi loppuosaan viitaten totean: Siitä syystä, että näkyvyys ja tilan haltuunotto on taattu.
Ja tottakai kaikki ihailevat näitä naaraan perustehtävän tuotoksia.
Olen vaihtanut vaipan aina pöydässä ruokailun jälkeen. Menee helpsti siinä samalla. Jos siellä on erillinen tila sitä varten, voisin sitäkin kyllä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihtanut vaipan aina pöydässä ruokailun jälkeen. Menee helpsti siinä samalla. Jos siellä on erillinen tila sitä varten, voisin sitäkin kyllä kokeilla.
Voi oksennus.
Vierailija kirjoitti:
On, sitä kutsutaan WC:ksi. Se sama paikka jossa muutkin ihmiset hoitaa eritteisiinsä liittyvät asiat, miksi siis ei lapsi?
Kyllä nuo pikku paskiaiset pitäisi saada pois työtätekevien jaloista sotkemasta. Nuo töissäkäyvät kun kuitenkin heidän ylöspitonsa kustantavat veroillaan. Puhun siis lasten äideistä, lapsethan on viattomia.
Voisko laskuttaa tuolista tai ajasta per tuoli, juomat ja syötävät siihen päälle. Sitten se on kyllä ihmeellistä että motorinen tarkkuus riittää sen syötävän osumaan suuhun, ja kaikkeen muuhun, mutta roskat ei osu roskiksiin millään. Ylimääräistä aikaa vaivaa sekin lisää ravintolalle.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Esittelen vaipan sisältöä ylpeänä naapuripöytiinkin. Otan kuvan instaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, sitä kutsutaan WC:ksi. Se sama paikka jossa muutkin ihmiset hoitaa eritteisiinsä liittyvät asiat, miksi siis ei lapsi?
Ei pienet vauvat saa vielä käydä pytyllä.
Useimpiin kirjastoihin ei saa eikä kannata perustaa kahvilaa. Oodi on poikkeus ja kahvilanpitäjä valittaa.
Sinä lapseton veronmaksaja kustannat tämänkin sikailun. Onnittelut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pienet vauvat saa vielä käydä pytyllä.
Siellä vessoissa on vaipanvaihtohuone.
Ensin Oodi oli päivisin täynnä siellä aikaa viettäviä ja pyykkejään peseviä romanikerjäläisiä ja nyt romanien lähdettyä se on täynnä lapsiperheitä. Ei todellakaan tee mieli mennä tuollaiseen härdelliin, kerran olen käynyt ja se riitti. Tuo paikka ei ole kirjastoa nähnytkään eikä tuollaisessa kaaoksessa pysty mitään lukemaan ja siihen kirjaan/lehteen keskittymään. Olen siirtynyt äänikirjapalveluiden käyttäjäksi, satunnaisesti käyn vielä Pasilan kirjastossa - siellä on sentään rauhallisempaa. On ikävää kun kansalaisten verorahoilla tuotetut palvelut ja tilat näytetään kohdistetun vain yhdelle ryhmälle muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Useimpiin kirjastoihin ei saa eikä kannata perustaa kahvilaa. Oodi on poikkeus ja kahvilanpitäjä valittaa.
Mikä kahvila se sellainen on, että iso osa "asiakkaista" ei osta mitään ja henkilökunta joutuu tätä sakkia palvelemaan ja siivoamaan heidän sotkuja? Ei kuulosta kovin kannattavalta konseptilta.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kotonaan saa tehdä kuinka haluaa, mutta jos pöytä kotona on täynnä jätteitä, pitää siivoja eikä lähteä muiden pöytiä sotkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Olihan negatiivinen artikkeli.
Oikein korostettiin miten vauvoja on aivan liikaa ja niistä lähtee hirveä meteli ja lisäksi ne tukkivat vaunullaan kaiket paikat ja jättävät jälkeensä hirveän sotkun. Ja tämä häiritsee muita ihmisiä ja karkoittaa toiset asiakkaat pois.
Että katsokaa miten ällöttäviä on lapsiperheet. Tosi tervetullut olo kyllä tulee tuosta varmaan noille äideille..
Eipä ole tosiaan Suomi kovin lapsiystävällinen maa. Ja sitten ihmetellään miksi syntyvyys laskee, eikä enää haluta lapsia.
Piiloviesti tässäkin jutussa on, että äidit pysykää kotona neljän seinän sisässä ällöttävine vauvoinenne.
Olisivat nyt iloisia, että vihdoin koronan jälkeen sinne tulee porukkaa ja asiakkaita paikalle. Mutta ei, vääränlaisia asiakkaita.
Mutta eihän ne ole asiakkaita jos ne ei tilaa mitään syötävää itselleen!
Vierailija kirjoitti:
Sormiruokaijoiden äidit jättävät sotkunsa henkilökunnan sii kirjoitti:
Sormiruokaijoiden äidit jättävät sotkunsa henkilökunnan siivottavaksi. Voi jumalauta 🙄
Äidit? Siis äidit? Jumalauta on siellä isiäkin! Olen todella kyllästynyt tähän naisvihaan.
No eipä tuossa Oodin "ravintolassa", anteeksi siis vauvojen sormiruokailuoppoimiskeskuksessa isiä näyttänyt olevan kuvan mukaan vaan hyvin kulahtaneen näköisiä mammoja lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ruokahalua muille vaan, ihanaa haistella sun ällöttävän vauvasi paskan hajua.
Ja tällaiseen "koko kansan olohuoneeseen" valuu veronmaksajien rahat. Nistejä, kerjäläisiä ja mammoja muksuineen lorvimassa, nämä ryhmät ei tuo oodille rahaa senttiäkään, maksukykyiset asiakkaat eivät tuonne halua mennä. Täysi fiasko koko Oodi.
Siksi, että johdossa on vihervassariwoke, kaikki vapaan kasvatuksen ja päivän trendien kannattajat tervetuloa Oodiin. Viis siitä, että jotkut meistä luuli, että miljoonia maksanut kulttuurilaitos olisi kirjasto. Ehei, nyt on vanhanaikaista puhuakaan kirjoista. Eihän kenelläkään ole enää edes kirjahyllyä, vai miten se meni.