Vanhemmat! Uskotteko äidin/isän vaistoon?
Pari kertaa on ollut sellainen tilanne, että selittämättä tulee sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa ja oikeastikin jotakin kurjaa on sattunut. Viimeksi eilen mulle kävi näin. Tuli selittämättä olo, että lapselle on sattunut jotain ja pian soi puhelin, että lapsen silmäkulma on auennut treeneissä.
Onko teille koskaan käynyt näin?
Kommentit (9)
Uskon jollain tasolla. Toki paljon on kyse sattumastakin. Lisäksi oman lapsen oppii tuntemaan ja vilkkaampien lasten puolesta alkaa murehtimaan eniten.
En ole kokenut tuota vaistoa oikeastaan mistään muusta, mutta sen tiedän, milloin lapsi on tulossa kipeäksi.
Usein annan lapsen jäädä kotiin jo päivää ennen kuin mitään isompia oireita ilmenee, koska aavistan, että ne ovat vain ajan kysymys (ja on siis tyhmää mennä tartuttamaan muita ja uuvuttamaan itseään). Yhtään kertaa tämä ei ole mennyt pieleen, vaan aina lapsi on tullut oikeasti kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Toi on aika creepyä.
Millä tavalla? Mun mielestä se ei ole mitenkään pelottavaa tai luonnotonta. Erikoista kylläkin. Ap
Ei mitään tuollaista, mutta näen kyllä jälkikasvusta edelleenkin tosi herkästi kun ovat tulossa kipeäksi tai joku asia on mielen päällä vaikka esittävät, että kaikki hyvin. Ovat siis nuoria aikuisia jo.
Mutta ei mulla mitään parapsykologisia kykyjä ole koskaan ollut. Kun lapsi oli pienenä mummulassa ja putosi keinusta niin, että luita murtui, olin minä juhlimassa hyvällä mielellä eikä mikään mittari värähtänyt eivätkä ihokarvat nousseet pystyyn.
Uskon! Viime kesänä oltiin mökillä ja yhtäkkiä tuli turhan hiljaista. Tuli tunne että pitää mennä katsomaan rantaan. 2v oli lähtenyt omin luvin ulos ja käveli kohti rantaa.
Uskon vaistoon, myös muiden kohdalla. Tämä ei ole mitenkään yliluonnollista; aivot muodostavat nopeasti kytköksiä esim. aikaisemmin tapahtuneista asioista verrattuna nykytilanteeseen, vertailun tulos on se 'vaistoni sanoo, että Xxxx:lle on tapahtunut jotain'. Tätähän tapahtuu jatkuvasti, me vain emme itse tiedosta sitä.
Oliko treeneissä mennyt tavallista kauemmin tai oliko tilanteessa jotain muuta outoa?
Vierailija kirjoitti:
Oliko treeneissä mennyt tavallista kauemmin tai oliko tilanteessa jotain muuta outoa?
Ei ollut. Treenit olisi jatkuneet vielä noin 15 minuuttia. Ap
Toi on aika creepyä.