*** Jouluntähtien viikko 35 ***
Tässä pinossa kirjoittelevat joulukuun tähtöset, joilla laskettu aika on joulukuussa 2008 tai niillä main!
[b]30.11.[/b] fatmama * Länsi-Uusimaa *
minihattis * PHKS *
[b]1.12.[/b] Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *
Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *
pikku-puhi *
vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *
[b]2.12.[/b] Antonin_äiti Helsinki, KOS *
-nappi * - *
soffio *
elizabetha *
Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *
[b]3.12.[/b] ..titta.. * Tampere, TAYS *
Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *
-Hanne- * Helsinki, KOS *
ninnu-81 * Helsinki, KOS *
[b]4.12.[/b] Ineli * Tampere, TAYS *
Eriskummallinen * Helsinki, NKL *
lintu-75 * Satakunta, SATKS *
[b]5.12.[/b] Juuso Petteri * Lahti, PHKS *
tirpunen * Satakunta, SATKS *
Lokavaavi *
[b]6.12.[/b] petite-te * Turun seutu, TYKS *
Pennyx * KSKS *
Kapa * Etelä-Savo, MKS *
pikkupiru * Tampere, TAYS *
-hilleri- *
Heissu * Helsinki, KOS *
010308 * Kempele, OYS *
[b]7.12.[/b] tyhjäsyli * pk-seutu *
[b]8.12.[/b] Mamoska * Helsinki, KOS *
marssilainen * Espoo, JS *
Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *
Lanttu08 * Oulu, OYS *
Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *
s@s@ * Helsinki, NKL *
Birtzu75 *
[b]9.12.[/b] siisa * Päijät-Häme, PHKS *
karoliima * Kokkola, K-PKS *
[b]10.12.[/b] Pulmu79 * HYS *
Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *
taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *
[b]11.12.[/b] Anemos * ULKOMAILLA *
-höyhen- * - *
[b]12.12.[/b] mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *
ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *
Rintin * Suomussalmi, KAKS *
[b]13.12.[/b] jet-haikara * Länsi-Uusimaa *
eppuliini_ * Oulu, OYS *
jepuli * Tampere, TAYS *
Mauste * Tampere, TAYS *
[b]14.12.[/b] Pyykkivuori * K-SKS *
4.x * pk-seutu, JS *
-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *
[b]15.12.[/b] Sahpa * Lahti, PHKS *
Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *
tiar84 *
[b]16.12.[/b] Ylläripylläri * pk-seutu *
[b]17.12.[/b] Laskiaispulla * Tampere, TAYS *
Werde * pk-seutu, KOS *
-Kivi- * - *
[b]18.12.[/b] kiviir * Oulu, OYS *
Empsku88 * Vammala, VAS *
tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *
haa2 * Pirkanmaa, TAYS *
[b]20.12.[/b] siise * Etelä-Suomi, HYS *
Myrre * Espoo, JS *
joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
.:Naranja:. * Lieto, TYKS *
[b]21.12.[/b] armi *
[b]22.12.[/b] Myrtti- * Hyvinkää, HYS *
Miilukka * Tampere, TAYS *
[b]23.12.[/b] Gnatte * Helsinki, NKL *
Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *
Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
[b]24.12.[/b] angorainen * Laukaa, K-SKS *
HaHa78 * Tampere, TAYS *
lilla79 * Orimattila, PHKS *
Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *
[b]25.12.[/b] Stiin@ * Pohjanmaa *
Leppis_78 * Satakunta, SATKS *
Katanen * Seinäjoki, SeKs *
Säteilijä *
[b]26.12.[/b] Canttarelli *
3mami * Turku, TYKS *
Kranttu83 * Etelä-Suomi *
Katinka83 *
[b]27.12.[/b] Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *
Lorindol * pk-seutu, NKL *
Karssuli * Vantaa, KOS/H *
Zebra * Helsinki, KOS *
[b]29.12.[/b] karits@ * TYKS *
Rusina80 * Vaasa, VKS *
[b]30.12.[/b] Riemu * Pirkanmaa, TAYS *
[b]9.1.[/b] Nudivas * TAYS *
Kommentit (25)
GNATTE: Hyvä että istukka on kunnossa, muakin jäi vaivaamaan ja oon odotellu jo että tuut kertomaan, mitä se oli...Mutta hyvä siis että kaikki kunnossa.
NARANJA: Mulla varmaan kotona samanmoinen avokki kun sulla, ei haluaisi juuri mitään ostaa, en oo saanu sitä edes vaunukaupoille (siis edes koeajamaan) vieläkään, joten ei oo sitte meillekään tullu hankittua mitään muuta kun pinnasänky, kun se sattu oleen juuri oikeenlainen ja lähellä meidän asuinpaikkaa. Senkin huusin (huuto.netistä), maksoin ja hain itse yksikseni. Toisaalta vähän masentavaa, kun toinen on tollanen, itse haluais nauttia tästä ajasta ja tavaroiden haalimisesta eikä jättää kaikkee ihan viime tippaan. Mun yksi tuttu sano kerran, että hän hankkii nykyään heti rv 20 jälkeen mitä luulee alussa tarvitsevansa, kun toinen lapsi heillä synty sen verran etuajassa, että kaikki oli kesken ja mies oli Prismassa kun tuore äiti koitti selittää mikä on Always:in imukykyisin yöside.......No mutta älä ihan hirveen tarkkaan kuuntele sitä kivirekeäsi (lue: rakasta puolisoasi) koska minäkin olen ajatellut jättää sen vähemmälle...=)
SIISA: Mulla ei raskausaikana kokemusta akupuntiosta, mutta lukioajoilta kyllä, kun oli niska niin jumissa, etten pystyny enää syömään, mulle autto kyllä. Vaikka oon vähän ennakkoluulonen, mutta siinä tilanteessa olisinkin kokeillut jo ihan mitä vaan. Kannattaa kuitenkin ehkä vielä neuvolasta kysyä mitä mieltä ne on siitä...Tai minä kysyisin ainakin. Toivottavsti löydät jonkun helpotuksen kipuihisi.
PIKKU-PUHI: "Loistavaa" että jollain muullakin on käyny yhtä "hyvä" tuuri neuvolantätien ammattitaidon suhteen, kun mulla.
Mun "parhaat" neuvolakokemukset:
- sanoin ohimennen neuvolantätille että oon menossa np-ultraan yksityiselle ja ne tarjoo sieltä seerumiseulaakin maksua vastaan, että taidanpa senkin ottaa, niin täti totesi, että "ai enkö minä muistanut sanoa sillon aikaisemmin, että se seerumiseula kuuluu tähän palveluun ja on ilmainen????" eli mulla olis jääny se ottamatta, kun sehän piti ottaa nimenomaan sillon tietyllä rv:lla.....
- kysyin neuvolassa joskus rv 14 paikkeilla, että koskahan niitä verikokeita pitikään ottaa, kun multa ei oltu vielä siihen mennessä otettu, niin kesäsijainen totesi että nehän piti ottaa 1. käynnillä, mutta otetaan nyt sitten viimeistään tällä käynnillä. Sitten koitti ottaa, no ei löytäny suonta. No totesi että sanopa seuraavalla kerralla kun menet sinne uuteen neuvolaan, että ottavat sitten siellä....
- viime käynnillä oli sitä sokeria pissassa, niin täti sano että "laitan koneelle lähetteen valmiiksi, viet vaan pissan labraan ja soitan sulle sitten tuloksesta, että tiedät tarvitseeko varata sokerirasitusta". Menin labraan ja sanoin että lähete on koneella, no ei tietenkään ollut, siellä oli vaan se vanha lähete verikokeista, joita ei saatu edes sillon edellisessä neuvolassa otettua. Käskin poistaa sen lähetteen ja labran täti teki itte uuden. Nyt pissan viemisestä on kulunu n.2,5vko, neuvolantäti ei ole vaivatunu soittamaan tuloksesta. Olen itse koittanu soittaa 4 peräkkäisenä päivänä, mutta koko puhelintuntina en ole päässyt läpi, joten päätin että kysyn sitten ens neuvolassa, joka on mulla ens viikolla, jos siellä olis töissä joku, joka osais tehdä työnsä neuvomatta.....
No se tästä vuodatuksesta, ottaa vaan niin päähän, kun ihan perusjutut jää nilltä hoitamatta. Kyllä ne parisuhteesta ja syömisestä jaksaa kysellä ja sitten tärkeät asiat on ihan retuperällä.
Nudivas + masukki 21+0
Huonosti nukuttu yö takana ja olo ihan naatti. Neiti nro2 piti hereillä yskien meidän välissä melkein koko yön. Hänellä on korvatulehdus, joka pitää kovaa yskää päällä. Toivottavasti lääkekuuri alkaa pian tehota, että saisi nukutuksi hyvin. Mullekin taitaa joku tauti olla tulossa kun aivastelen jatkuvasti ja pää tuntuu hiukan ontolta. Toivottavasti nyt menis ohi ennekuin pääsee iskemään kunnolla.
Sokerirasituksessa on taas käyty ja paastoarvo oli hitusen koholla, joten äippäpolille tulee lähete ja ruokavalio-hoidolla aloitetaan. Toivottavasti pysyy sokerit nyt sitten alhaalla, ettei tarvitsisi alkaa piikittää itseään. :/ Ainakin aiemmissa oon saanut ruokavaliolla sokerit pysymään aisoissa.
Pikkuisella on alkanut kehkeytyä ihan selvästi jo rytmiä elämään tuolla masussa. Aina klo:22 maissa alkaa "iltavillit" jolloin potkii vauhdikkaasti puolisen tuntia hiljentyen sitten yöksi. Tai ainakin luulen, että hiljentyy yöksi koska en ole heräillyt vaavin potkuihin yön aikana, eikä ole potkinut silloinkaan kun herään vessakäynnille kerran tai pari yössä. :) Neitoset on aivan innoissaan kun potkut tuntuu niin selvästi. Neiti nro2 eilen illalla makoili sohvalla vieressäni ja hänen jalkansa oli masuni päällä. Ei mennyt kauaakaan, niin pikkuinen alkoi potkiskella isosiskoaan masusta. :) Neiti nro1 taas saa usein vaavin painautumaan kunnolla masua vasten kun halaa joka ilta masua ja sanoo vaaville hyvää yötä. <3
Vaipoista oli keskustelua ja mun täytyy tunnustaa, että taidan täysin kertavaippoja käyttää. Tosin, nyt kun äitiyspakkauksessa on kestokin mukana, niin voisihan sitä innostua ainakin kokeilemaan. En ollut kyllä edes ajatellut, että ne mitä äitiyspakkauksessa on, ei varmaan riitä edes alkuun.. Joten saa nähdä tuleeko sitten kokeiltua.
Kummeistakin oli puhetta. Me ei olla vielä mietitty kummiasiaa ollenkaan. Nimiä oon itsekseni pyöritellyt, mutta miekkosen kans ei olla vielä yhdessä katseltu.
4.x: Minä laitoin oman pakkaukseni hakuun viikon alussa ja innolla jo odottelen milloin saan käydä hakemassa sen postista. Odottavan aika on pitkä.. :)
Naranja: Minulta ei ompelut onnistu juuri ollenkaan, valitettavasti. :( Äitini vielä eläessä ei tytöiltä puuttunut villasukkia, lapasia yms. äiti kun oli innokas ompelija. Nyt ihan hirvittää, että mistä ihmeestä sitä tälle vaaville villavaatteet saa. :/ Anoppi kyllä ompelee, mutta ei hän tee niin siistiä jälkeä kuin äiti(itsekin saisin samanmoisia töherryksiä tehtyä :D ) ja värimakukin on aika kumma... Pitänee etsiä netistä tai jostain käsintehtyjä. Hih, toivottavasti teidän naapuri ei ihan joka yö sänkyä paukuta, että saat nukuttuakin joskus. :D
Petite-te: Mullakin pikkuinen potkii usein rakkoon tai muuten vain ihan alamassuun. Epäilen myös että tuolla masussa istua napotetaan suurin osa ajasta. Tosin huomaan kyllä myös senkin toisinaan kun pikkuinen kääntyy poikittain. Kävely on yhtä tuskaaträllöin. :( Mutta onneksi vielä ehtii kääntyillä monen monituista kertaa ennen kuin asettuu sitten omaan asentoonsa(toivottavasti tällöin on sitten oikein päin). Teillähän alkaa pian olla siellä jännät ajat käsillä. Minkäs rotuisia koiravauvoja teille on tulossa?
karits@: Kylläpä on masuasukki sinut säikäyttänyt. Onneksi lääkäri tutki ettei mitään ole vialla. Varmasti on silti mielenpäällä, joten halauksia sinulle!
Nudivas: On sulla sattunut erikoisia kommelluksia neuvolassa. Ihmeellistä sähellystä..
Mutta nyt, valmistelemaan ruokaa neitosille nrot:1 ja 2 :)
010308 ja pikkuinen rv 26
Heippa!!
En vaan pääse tuonne yhteisöön millään!!! Herjaa, etten ole muka minkään yhteisön jäsen!
Noh, täytyy yritellä vaan ja ajattelin ilmoitella itsestäni sitten tänne.
Palasin Kreikasta ja rankka reissu oli. Makoilin vain altaalla, mutta helle oli kova ja turvotti jalkoja. Hiukankin käveli, niin alkoi supistelut. Ruokaa uskalsin syödä ihan hyvin ja jäätelöä ja fetaa... vatsatautia emme saaneet kukaan. Ihanaa palata turvalliseen kotisuomeen ja viileään syyssäähän.
Sokerirasituksessa kävin ennen matkaa ja kaikki oli normaalisti.
Onko muiden vauvoilla hikkaa??? Voiko sitä jo olla, kun tuntuu välillä tasaista hentoista nykimistä??
Sairaslomalla jatketaan koko syksy ja aloitan tarvikkeiden laiton jo nyt, että olisi tekemistä ;)
Istukkaa tarkastellaan vielä ultrassa 10.9 ja sitä odotellessa...
-fatmama rv 28-
Yöllä oli ollut kylmä, kun aamulla oli nurmikko ihan kuurassa ja asteitakaan ei ollut kuin +3,4 tuossa kahdeksan maissa. Hrr...sieltä se syksy kai tulee. Mutta kaunis syys-sunnuntai on tulossa, ainakin täällä pohjois-pohjanmaalla.
Fatmama: Tervetuloa takaisin koto-Suomeen. :) Tämä pikkuinen ei ainakaan vielä ole nikotellut. Molemmat neidit nikotteli ja paljon, mutta en kuollaksenikaan muista millä viikoilla aloittivat. Minullakin tekisi mieli jo alkaa laitella enemmänkin Pikkuisen tarvikkeita ja kalusteita esille, mutta ajattelin sinnitellä sinne asti, kun jään äitiyslomalle, niin on sitten jotain tekemistä. Sillä välin kaapit vain tyhjenee, kun kaivelen kaiken "turhan" pois joka nurkasta. Kaikki tuttavat saavat kylätellessään jotain mukaansa jos kelpuuttavat, kun tämä mamma on pesänrakennus-vimmassa eikä pääse purkamaan sitä vauvan tarvikkeisiin. :D
010308 ja pikkuinen rv 26+1
Jäin eilen sairaslomalle kahdeksi viikoksi ennenaikaisten supisteluiden vuoksi, kohdunkaulakin oli jo alkanut pehmenemään... =( Vauvalla silti kaikki hyvin, lääkäri ultras vanhalla koneella ja antoi painoarvioksi n. 850g, ihan kuulemma normi näillä viikoilla. Kaikki arvot oli kohillaan ja painoakin alusta alkaen tullut vasta 7kg, eli ihan hyvin oon senkin saanu pidettyä kurissa.
Nyt sitten yritän lepäillä parhaani mukaan, mitä nyt pitkä ajomatka pohjoisesta tänne rannikolle vähän vaivaa vielä, mutta pikkuhiljaa eteenpäin! Hirveesti polttelis alkaa järjesteleen jo paikkoja, kun toin pinnasängyn ynnä muuta vauvakamaa tullessani, mut ei kestä vielä. Työnantajalle kun ilmoitin jääväni (taas) saikulle, se käski hakea ennen tän saikun loppumista uuden sairaslomalapun, ettei heille tuu ylimääräsiä kustannuksia... Ja kaikki työkamppeet ja -puhelimen sain käskyn palauttaa kans samantein. Mietin vain tässä, että mitä jos lääkäri ei kirjotakaan mulle enää sairaslomaa, niin mitäs sitten? Kun en todellakaan tunne oloani tervetulleeksi töihin takasin. Eihän tuota ois kun 3 viikkoa enää töitä ennenku äippäloma alkaa, mut silti... se ajomatka mulla hirvittää. En haluais tuota väliä enää eestaas seilata.
Gnatte: Hyvä, ettei istukassa olleet "läiskät" ollu mitään sen kummosempaa! Tässä kun en oo reiluun viikkoon jaksanu koneelle, niin on mielessä pyörinyt aika-ajoin, mitähän ne mahtais olla...
Naranja: Ne kivuttomat supistukset on just niitä normaaleja harjotussuppareita, mitkä johtuu lähinnä kohdun rajusta kasvamisesta näillä viikoilla. Sit jos tekee kipeää, tunnet menkkamaista kipua ja alaselän jomotusta samaan aikaan, painon tunnetta alavatsassa, veristä vuotoa tai kipeet supparit tulee tiheään, suosittelen menemään lääkäriin.
Kantrimaria rv 26 +4