Mua ihmetyttää asenteen vanhustenhoitajia kohtaan
Jokaisesta meistäkin tulee joskus vanha ja saatamme tarvita hoitoa/apua. Minä ainakin olen ylpeä, että saan tehdä vanhustyötä, uskomattomia elämäntaarinoita olen kuullut ja arvostan näitä ihmisiä todella. Heidän elämä on ollut monin kerroin rankempaa kun meidän nykyaikana. Silti ainut mistä vanhustyössä puhutaan on vappojen vaihtaminen ja peseminen, sitten ihmetellään kun ei saada tarpeeksi hoitajia...
Kommentit (9)
Alkaa jo pikku hiljaa vituttamaan toi arvostuksen itkeminen.
T. kyllästynyt lähihoitaja
Moni hoitaja luulee, että kun pesee ja vaihtaa vaipat niin hyvä on. Todellisuudessa nää vanhukset itse kaipaa enemmän jotain muuta.
Kunnon tervehtimistä huoneeseen mennessä, sitä ettei hoitajat juttele vain keskenään.
Suihkupäivinä voisi tehdä jotenkin muuten kuin sanoa, että nyt mennään suihkuun ja samalla rupeaa kampeemaan vanhusta sängystä. Ei ihme, jos etenkin dementoitunut pistää hanttiin.
Pientä inhimillisyyttä, kiitos!
T. Itsekin 6v. hoitoalalla ja nyt onneksi muualla
Vedotaan kiireeseen, ettei ehdi jutella vanhusten kanssa ja sitten istutaan toimistossa tuntikaupalla. Ja arvostusta en kyllä hakenut, en ihan niin epätoivoinen ole. Halusin vain jakaa mielipiteeni kun vanhusten hoitotyötä on täälläkin monesti arvosteltu ja väheksytty. ap
tuntikausia, hyvä jos ruokiksen. Kyse oli pikemminkin siitä, miten normaalilla ihmisen kunioittamisella ja huomioimisella olisi pystytty tekemää hoitotyö laadukkaammaksi ja inhimilliseksi, vaikka kiire olikin.
Monilla osastoilla vallitsee kyyninen ilmapiiri, jota ei enää osata tai haluta kyseenalaistaa. Kuka meistä haluaisi herätä niin, että räppästään valot päälle, kiskaistaan peitto pois päältä ja aletaan ronskein ottein vaihtamaan asentoa eikä kukaan huomioi ilmeitä, eleitä; miten kipeää se tekee?
Tämä oli yksi tärkeimmistä syistä miksi vaihdoin alaa huonon palkan ja raskaan työn lisäksi. En halunnut katsella touhua enää yhtään pidempään.
T.5
eikö voisi ajatella niin että itse tekee hyvää työtä ja ilahduttaa vanhuksia, ehkä joku muukin voisi oppia sinun työstäsi?
ei vain hoitajia. Esimerkiksi palomiesten työ todella rankkaa, mutta pieni palkka. Turha av-palstalla säälillä hakea arvostusta, kyllä se muulla tavalla on hankittava. Itse olen sairaanhoitaja ja saan arvostusta joka päivä työssäni.
kun tekevät niin tärkeää työtä. Hoitajie taas ei!
Eli hoitotyö heidän tekemänään on surkeaa. Toivottavasti omaisiani tulee hoitamaan sunkaltaisesi hoitaja.