Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun on huolissaan nuoresta

Vierailija
03.02.2023 |

Olen siis yksityinen soitonopettaja, ja näen viikottain samoja nuoria. Nyt huomioni on kiinnittynyt yhteen tyttöön, joka vaikuttaa olevansa ihan omissa maailmoissaan. Tyttö on kovin hiljainen enkä saa häneen oikein minkäänlaista kontaktia. Vielä noin vuosi sitten hän oli puhelias ja jotenkin räiskyvä persoona. Kertoi koulussa tapahtuneita hauskoja asioita jne.

Olen huomannut myös, että hänellä on nykyään aina hiukset ihan todella takussa, eikä hän hirveästi suihkussakaan taida käydä. Mitä tällaisessa tilanteessa kuuluisi tehdä? En haluaisi vain katsoa vierestä... mutta kun en tiedä mistä on kyse. Onko tytölle sattunut jotain? Ja jos on, niin eihän sekään varsinaisesti minulle kuulu... Niin, ja tyttö on yläasteella, eli ei mikään pikkulapsi enää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy: miten voit? Onko kaikki hyvin?

Ehkä avautuu sinulle.

Vierailija
2/8 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko yrittää ihan yksinkertaisesti kysyä häneltä, mitä hänelle kuuluu? Voi olla ihan ratkaisevan tärkeää, että joku aikuinen välittää ja kysyy, onko kaikki hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
4/8 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo varmaan, että taistelee Putleria vastaan koko perhe.

Ei ruokaa, lämpöä eikä suihkuja.

Vierailija
5/8 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko yrittää ihan yksinkertaisesti kysyä häneltä, mitä hänelle kuuluu? Voi olla ihan ratkaisevan tärkeää, että joku aikuinen välittää ja kysyy, onko kaikki hyvin.

Olen usemman kerran yrittänyt kysyä, mutta saan vastaukseksi aina, että "ihan hyvää". Jos kysyn tarkentavia kysymyksiä, esim että miten koulussa menee, niin vastaus on "ihan hyvin". Siitä on hankala lähteä jatkamaan keskustelua...

Vierailija
6/8 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sen vanhemmille.

Vierailija
7/8 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen usemman kerran yrittänyt kysyä, mutta saan vastaukseksi aina, että "ihan hyvää". Jos kysyn tarkentavia kysymyksiä, esim että miten koulussa menee, niin vastaus on "ihan hyvin". Siitä on hankala lähteä jatkamaan keskustelua...

Mikset voi kertoa, mitä aloituksessa kerroit? Että olet huolissasi tästä muutoksesta.

Vierailija
8/8 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy uudestaan. Sano että nyt kerro, näen , että jotain on vialla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan