Onko bonusäidillä oikeus hermostua keskusteluaiheista?
Bonusäitiasetelma on jo lähtökohdiltaan vaikea, kuluttava jne.
No. Onko teillä mennyt hermot kun vieraat esim puhuu kumppanin eksästä tarpeettomia samalla kun sinä kaadat heille lisää kahvia?
Mulla usea iloinen ilta kääntynyt tuollaisista. Ja sen jälkeen loppuillan olen purkanut alaspainettua ketutusta yleisellä mielipiteiden voimakkuudella ja muilla kärsimättömillä tavallista kärkkäämmillä mielipiteillä.
Tulee olo etten jaksa esittää. Ja silloin tulen sanoneeksi ääneen rehellisiä mielipiteitä, kuten vihaan koiria, joita muuten en sanoisi.
Kun kestitsen parhaani mukaan vieraita, niin olisi kohtuullista että he antaisivat kerrankin tuntea arvostusta että ovat tulleet katsomaan myös minua, eikä pelkkää uusioperhettä, jossa on se lisänaikkonen.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Olen sinut sen kanssa, että miehelläni on ollut elämä ennen minua ja se elämä ei ole uhka minulle.
Juu selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Kuten itsekin sanoit, olet bonus. Bonusvanhemmuus vaatii vielä enemmän itsetuntoa kuin vanhemmuus. Älä ota itseesi, jos et ole muiden elämän keskipiste. Heillä on omat motiivinsa siihen omaan elämäänsä. Sinä olet vain yksi muiden joukossa.
Kumppanina täysivaltainen ja sellaisena kohdeltava, lapsille yksi turvallinen aikuinen lisää - ei vanhempi.
Tuossahan aikuiset perseilevät.
Ap voi vaikka kaataa kahvia suoraan vieraan päälle ja sitten pyydellä vuolaasti anteeksi, kun keskittyi vallan kuuntelemaan tarinoita [eksän] ihmeteoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut että mulkerot kohtelee itseä juuri niin mulkerosti kuin heidän sallii. Sano siis ensi kerralla suoraan tai paremminkin jotenkin vittumaiseen tyyliin asiasta, niin että vieraat nolostuu omasta käyttäytymisestään. Nythän he EI arvosta sinua eikä arvostusta saa vaatimalla.
Ehdota jotain hyviä kommentteja, suoria vittumaisia sanoja??
Mä mietin et reagoisin heti puhumalla omasta eksästäni vähän liian positiivia lauseita, niin et muut hämmentyy. Vittuilua heittäytymällä muka tyhmäksi.
Tai kysymällä lausujalta suoraan, millainen muuten oli sun eksä. Kaikki ihmettelee typerää teemaa. Ja fiksuimmat tajuaa kuka aloitti.
Onko tällaisia ihmisiä oikeesti olemassa? Onpa lapsellista ja pimahtanutta. Luulin ensin sarkasmiksi. Ehkä onkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten itsekin sanoit, olet bonus. Bonusvanhemmuus vaatii vielä enemmän itsetuntoa kuin vanhemmuus. Älä ota itseesi, jos et ole muiden elämän keskipiste. Heillä on omat motiivinsa siihen omaan elämäänsä. Sinä olet vain yksi muiden joukossa.
Kumppanina täysivaltainen ja sellaisena kohdeltava, lapsille yksi turvallinen aikuinen lisää - ei vanhempi.
Ap voi vaikka kaataa kahvia suoraan vieraan päälle ja sitten pyydellä vuolaasti anteeksi, kun keskittyi vallan kuuntelemaan tarinoita [eksän] ihmeteoista!
Ihan skitsoa porukkaa täällä. Sairaita olette. Hakekaa apua.
Ja missä sanottiin, et kyse on aikuisista?
Vierailija kirjoitti:
Kun kestitän parhaani mukaan vieraita? Puolisosi vain hengailee vieraiden kanssa? Kannattaisi ehkä miettiä vähän laajemminkin mikä on se sinun roolisi hänen elämässä. Eli kukas ne teillä hoitaa lapset, kotityöt, jne.
Me ollaan jotenkin ajauduttu siihen tilanteeseen, että kun on ns minun vieraita mies ottaa sen vähän sivussa olevan rooliin hoitamalla kahvit, jne ja antaa minulle tilaan olla sen oman porukkani kanssa ja sitten taas toisin päin kun on ns miehen vieraita. Se menee jotenkin luonnostaan näin eikä olla väkisin lähdetty luomaan mitään yhtä suurta perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostavatko nämä sinusta lapsivierailta?
Aloituksesta:
*Onko teillä mennyt hermot kun vieraat esim puhuu kumppanin eksästä tarpeettomia samalla kun sinä kaadat heille lisää kahvia?*
Se tosiaan riippuu siitä miten puhutaan. Meillä oli pitkään tilanne, että miehen exää (joka petti miestäni ja lähti toisen matkaan, jätti lapset miehelle) alettiin kehua kuulteni. Mies kertoi ettei exästä ole suku ikinä puhunut aiemmin noin kauniisti mitä nyt kun minä tulin kuvioihin.
Otin tyhmäksi tekeytymisen strategian ja osallistuin innokkaasti keskusteluun. Kyselin tarkasti, tyyliin "Ai jaa, oliko tuo siis ennen vai jälkeen sen, kun Maija oli ekan kerran tavannut töissä sen Jonnen ja jätti ekan kerran lapset hakematta päiväkodista?" Ja kun kehuivat Maijan vaikka kokkaustaitoja, ihastelin mukana, oi vauuu, ai hän teki hyvää lasagnea. Kyselin myös Maijan uuden miehen Jonnen asioista yhtä tarkasti. Mitäs se silloin tekikään työkseen kun je tapasivat, jaajaaa, niin olikin, sehän oli tosiaan meribiologiaseminaari missä he tapasivat, niinniin
Kyllä se sitten aikanaan loppui. Lapset onneksi pitävät minusta.
Minkälainen tilanne ap:lla varsinaisesti on: keskustelevatko toiset koko illan eksästä positiiviseen sävyyn, vai mainitaanko se samalla lailla kuin joku muu vieraiden yhteinen tuttava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta:
*Onko teillä mennyt hermot kun vieraat esim puhuu kumppanin eksästä tarpeettomia samalla kun sinä kaadat heille lisää kahvia?*
Tuo kuvaus voi olla kenestä vaan ja tarkoittaa mitä vaan. Et voi tuon perusteella tehdä mitään oletuksia.
Sinä et tiedä, vaikka kaikki syy olisi ap:ssa. Et tiedä mitään keskustelun sisällöstä, osapuolista tai olosuhteista. Ja kehotat häntä pahoinpitelyyn. Hyvin sä vedät.
Vierailija kirjoitti:
En menisi kylään sellaiseen paikkaan, missä pitäisi varoa mainitsemasta jotain henkilöä, ettei emäntä kilahda.
Teillä onkin vähän pölyä kertynyt. Mirjaliisa se aina pyyhki listatkin!
Jaa punaiset verhot - Mirjaliisa ei voinut sietää punaista.
Mirjaliisa aloitti muuten karatezumban, hän se pysyy aina niin linjakkaana! Oletkos sinä vaihtanut vaatekokoa isompaan? Ai et? Kuvittelin vain.
Kyllä vieraskin voi käyttää sosiaalisia taitojaan ja olla kiva myös uudelle kumppanille. Ja kaikkea ei omassa kodissa tarvitse tosiaankaan kuunnella.
Ei tämä välttämättä edes bonusäitiyteen liity. Miehelläni (50v) on kaveriporukassa tyyppejä, joille ilmeisesti kaikki merkittävät asiat tapahtuivat 20-30 vuotta sitten, ja illanistujaisissa heidän juttunsa yleensä kääntyvät mökkireissuihin, tapahtumiin ja hetkiin, joissa mieheni on ollut mukana ex-vaimonsa kanssa.
En ole mustasukkainen, mutta minusta on vaan huonoa käytöstä kääntää keskustelu aina aiheisiin, joihin kaikki läsnäolijat eivät voi osallistua. Toisekseen tulee mieleen, että mahtaa elämä olla tylsää, jos ei ole mitään muuta tekemistä kuin muistella vanhoja. Tunnen vanhuuseläkeläisiäkin jotka ovat virkumpia ja kiinnostuneempia ajankohtaisista asioista.
Tuolla tavalla et ainakaan paranna osakkeitasi vieraiden silmissä, päinvastoin. Mutta ehkä tarkoituksesi onkin vieraannuttaa puolisosi kavereista, jotka ovat tunteneet eksän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta:
Nuoret voi juoda kahvia. Ja tuskin jokaikiselle vieraalle kahvia kaadetaan, ei kaikki aikuisetkaan juo kahvia. Eli joillekin vieraista ainakin kaadetaan kahvia. Muut voivat osallistua keskusteluun silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta:
Tuo kuvaus voi olla kenestä vaan ja tarkoittaa mitä vaan. Et voi tuon perusteella tehdä mitään oletuksia.
Sinä et tiedä, vaikka kaikki syy olisi ap:ssa. Et tiedä mitään keskustelun sisällöstä, osapuolista tai olosuhteista. Ja kehotat häntä pahoinpitelyyn. Hyvin sä vedät.
Kahvitahra puseroita ei ole pahoinpitely :D
Vierailija kirjoitti:
Se tosiaan riippuu siitä miten puhutaan. Meillä oli pitkään tilanne, että miehen exää (joka petti miestäni ja lähti toisen matkaan, jätti lapset miehelle) alettiin kehua kuulteni. Mies kertoi ettei exästä ole suku ikinä puhunut aiemmin noin kauniisti mitä nyt kun minä tulin kuvioihin.
Otin tyhmäksi tekeytymisen strategian ja osallistuin innokkaasti keskusteluun. Kyselin tarkasti, tyyliin "Ai jaa, oliko tuo siis ennen vai jälkeen sen, kun Maija oli ekan kerran tavannut töissä sen Jonnen ja jätti ekan kerran lapset hakematta päiväkodista?" Ja kun kehuivat Maijan vaikka kokkaustaitoja, ihastelin mukana, oi vauuu, ai hän teki hyvää lasagnea. Kyselin myös Maijan uuden miehen Jonnen asioista yhtä tarkasti. Mitäs se silloin tekikään työkseen kun je tapasivat, jaajaaa, niin olikin, sehän oli tosiaan meribiologiaseminaari missä he tapasivat, niinniin
Kyllä se sitten aikanaan loppui. Lapset onneksi pitävät minusta.
Tämä tosiaan varmaan toimii kun exä ollut vittumainen ihminen. Kuitenkin aina näin ei ole vaan se ex on vain normaali ihminen joka nyt on vaan sattunut olemaan suhteessa sinun nykyiseen mieheesi.
Älä kestitse. Mä oon aina ihmetellyt naisia, jotka kestitse ihmisiä, jotka kohtelee häntä huonosti.
Mikä hiton bonusäiti? Mulla on vain biologinen äiti ja isä, kaikki muut on tuntemattomia tunkeilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta:
Ei ole mennyt. Se mikä on minusta tarpeetonta ei ole tarpeetonta sille joka siitä eksästä puhuu. Aika heikolla kantimilla on aikuisen ihmisen itsetunto, jos tuosta rikki menee. Sata varmasti miehen suvusta löytyy ihminen jos toinenkin joka on sitä mieltä että se ex on joka tavalla parempi miehelleni kuin minä. Se on heidän ongelmansa ei minun.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä välttämättä edes bonusäitiyteen liity. Miehelläni (50v) on kaveriporukassa tyyppejä, joille ilmeisesti kaikki merkittävät asiat tapahtuivat 20-30 vuotta sitten, ja illanistujaisissa heidän juttunsa yleensä kääntyvät mökkireissuihin, tapahtumiin ja hetkiin, joissa mieheni on ollut mukana ex-vaimonsa kanssa.
En ole mustasukkainen, mutta minusta on vaan huonoa käytöstä kääntää keskustelu aina aiheisiin, joihin kaikki läsnäolijat eivät voi osallistua. Toisekseen tulee mieleen, että mahtaa elämä olla tylsää, jos ei ole mitään muuta tekemistä kuin muistella vanhoja. Tunnen vanhuuseläkeläisiäkin jotka ovat virkumpia ja kiinnostuneempia ajankohtaisista asioista.
Varmasti niillä on muutakin tekemistä. Harmi, vaikutti niin positiiviselta tuo kommenttisi alkuun. Harvinaisen tervehenkiseltä, mutta toki sekin sävy muuttui lopuksi.
Totta kai sitä muistellaan niiden kanssa yhteisiä merkityksellisiä hetkiä. Niin sinäkin teet. Ja minä. Jos ei ole ollut enää aikaa luoda uusia muistoja kaiken perhearjen keskellä, niin niillä mennään. Eikä siinä ole mitään pahaa.
En menisi kylään sellaiseen paikkaan, missä pitäisi varoa mainitsemasta jotain henkilöä, ettei emäntä kilahda.