Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos raskaana olevalle tulee bilekutsu, josta ei voi kieltäytyä, miten salata raskaus?

Vierailija
03.02.2023 |

Tuli tuosta raskaanaolevan juhlaketjusta mieleen, missä pohdittiin miten salata onnistuneesti raskaus. Juhlissa tarjotaan ehkä tuorejuustoa ja sitten se 1 alkudrinkki. Että miten selviää ettei kukaan tajua.

Luulisi sen olevan helppoa, mutta mites jos tulee kutsu kunnon bileisiin, ja sellaisiin joihin on pakko mennä, tyyliin hyvän kaverin kolmekymppiset? Joissa viini virtaa ja laulu raikaa, ja ennen olet ollut kovimmasta päästä bilehile? Ei mene läpi jotkut tipattomat helmikuut/heinäkuut.

Pitääkö näytellä huppeloista?

Mitä jos kaveri tulee baaritiskille samaan aikaan ja sanoo että voi tarjota vaikka siiderit, miten tästä selvitä? Ei sitä siideriä voi kaataa oikein mekkonsakan sisään, ja kaveri vielä tarjonnut?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heität ensin että olet raskaana ja sitten naurat sen vitsinä. Sen jälkeen voit sanoa melkein mitä vain ja kukaan ei epäile.

Vierailija
62/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se raskaus pitää salata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä on ok juoda alkoholitonta.

Aloitin sen 2.n raskauden aikana, on jatkunut kohta 15 v.

Vierailija
64/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sanonut että on maha kipeä. Se on riittänyt.

Vierailija
65/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana on muodikasta sönkätä englantia joka väliin. Pukeudu hipsterityyliin ja kerro olevasi sober curious mongertaen muutenkin kummallista sekakieltä. Höpise jotain henkisyydestä ja matkasta sieluusi jne. Kukaan ei halua kysyä enempää.

Vierailija
66/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaan Suomessa on ongelma, jos joku ei juo alkoholia. Tulkaa katsomaan Espanjaan, jossa on ihan tavallista tilata vettä tai cokista illallisellakin ravintolassa, niin viinimaa kuin onkin. Ja bileissä on aina tarjolla useampikin alkoholiton vaihtoehto.

Sano vaikka että kiitos en juo, minulla on alkoholiongelma. Sata useammankin hölmistyneen katseen!

Vierailija
67/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se raskaus pitää salata?

Minä salaisin raskauden hyvinkin pitkälle, sillä tiedän esimerkiksi äidilläni olleen lukuisia keskenmenoja. En halua olla avoin haavoittuvainen kirja jokaiselle vastaantulijalle.

Vierailija
68/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet flunssassa, etkä pääse paikalle.

Otat omat "juomat" mukaan. Siideripulloihin limsaa 😌

Baariin omat juomat?

Baarista tietenkin voit tilata ihan mitä itse haluaa. Siellä on juomia ilman alkoholia.

No Sherlock.

Eli ap:lla on ongelma, jota ei oikeasti ole.

Vierailija
69/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo mainittu antibioottikuuri? Se oli mun syyni ja siihen ei kukaan voi urputtaa :)

Vierailija
70/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo mainittu antibioottikuuri? Se oli mun syyni ja siihen ei kukaan voi urputtaa :)

Paitsi että jokainen vähänkin lukenut tietää, että yleisimmin käytetyt antibiootit eivät estä alkoholin käyttöä. Väite perustuu vain siihen, että toiset eivät osaa hillitä juomistaan ja juovat niin paljon, että unohtavat ottaa antibioottinsa.

Vierailija
71/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös pahimman luokan bilehile ennen kuin tulin raskaaksi. Yksissä bileissä join alkoholitonta juomaa ja muut huomasivat sen mutta eivät kiinnittäneet asiaan mitään huomiota. Juteltiinkin että kävin sieltä ja sieltä tämän ostamassa. Jälkeenpäin kun kysyin niin kenellekään ei ollut tullut mieleenkään että olisin voinut olla raskaana. Toisissa bileissä eri porukan kanssa join myös alkoholittomia mutta enemmän salassa, eikä kukaan huomannut mitään. En kylläkään jaksanut olla kovin myöhään, tätä hieman ihmeteltiin mutta varmaan ajattelivat että minulla on huono olo tms. Olen myös ollut juomatta ihan ilman syytä (en ollut raskaana) eikä kukaan kysellyt sen kummempaa että miksi. Totesin vain että en juo. Yksi vaihtoehto on myös tietenkin että olet kipeänä. Vatsatauti on varmasti sellainen, että kukaan ei halua sinua eded nähdä.

Vierailija
72/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä bileistä voi/saa kieltäytyä.

Maailmassa löytyy myös oikeita ongelmia.

Vierailija
73/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottikuuriin voi vaina vedota, jos kerran et voi olla kipeänä ja bilepaikalle on pakko päästä. 

Vierailija
74/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt on ihan pakko mennä niin sanot, ettet voi juoda, koska sinulla on tällä hetkellä juomisen estävä lääkitys. Myöhemmin kerrot sitten ystävällesi asian oikean laidan. Hänhän tulee tajuamaan tilanteen joka tapauksessa. Voitte nauraa sitten yhdessä 'valkoiselle valheellesi'.

Vierailija
75/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... Mä en ymmärrä, miten voi olla hyvän ystävän bileet, joihin on pakko mennä. Mitään tällaista juhlaa ei voi olla. Aina voi olla jokin este osallistua. Edes työpaikan tilaisuudet eivät ole pakollisia, sairausloma on keksitty.

Toki, jos on ilmoittanut osallistuvansa ja sitten huomaakin seuraavana päivänä olevansa raskaana, niin joutuu ilmoittamaan, että en valitettavasti pääsekään. Silloinkaan ei tarvitse olla mitään syytä.

M48

Vierailija
76/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana on muodikasta sönkätä englantia joka väliin. Pukeudu hipsterityyliin ja kerro olevasi sober curious mongertaen muutenkin kummallista sekakieltä. Höpise jotain henkisyydestä ja matkasta sieluusi jne. Kukaan ei halua kysyä enempää.

:DDD hauska koska toimisi oikeasti

Vierailija
77/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö... Mä en ymmärrä, miten voi olla hyvän ystävän bileet, joihin on pakko mennä. Mitään tällaista juhlaa ei voi olla. Aina voi olla jokin este osallistua. Edes työpaikan tilaisuudet eivät ole pakollisia, sairausloma on keksitty.

Toki, jos on ilmoittanut osallistuvansa ja sitten huomaakin seuraavana päivänä olevansa raskaana, niin joutuu ilmoittamaan, että en valitettavasti pääsekään. Silloinkaan ei tarvitse olla mitään syytä.

M48

Öööhh.. ajattelitko että nainen lukittautuu neljän seinän sisälle yhdeksäksi kuukaudeksi??

Vierailija
78/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M48

Öööhh.. ajattelitko että nainen lukittautuu neljän seinän sisälle yhdeksäksi kuukaudeksi??

Ihan sama mulle lukittautuuko vai ei. Pakollisista juhlista oli kyse. Sellaisia ei ole. Aikuiset ihmiset kyllä ymmärtää tämän. Tuskin kukaan jättää kaikkia menoja väliin raskauden vuoksi.

Jos ei pysty olemaan osallistumatta ryyppäämiseen, kun menee juhliin, niin raskaana on tietysti viisasta jäädä kotiin. Jos se, että joku ei juo on jollekin ongelma, hänen kannattaa miettiä suhdettaan alkoholiin, oli raskaana tai ei.

Vierailija
79/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävää, että niin moni ehdottaa, että et vaan mee.

Kyllä minua harmittaisi, jos läheiset jättäisivät tulematta juhliini, koska eivät halua/voi juoda viinaa. Ja toisaalta en siis itsekään haluaisi jättää läheisen juhliin sen takia, että en juo.

Tähän mennessä kukaan ei ole kysellyt mitään, vaikka olen ennen juonut aika reippaasti. Voi olla, että arvelevat minun olevan raskaana, mutta omapa on mokansa; en edes ole.

Vierailija
80/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummia ongelmia kuningas alkoholi aiheuttaakin. Ihme tuttavia ja juhlia, jos ei voi juomatta olla. "Ei kiitos" on riittävä vastaus. Jos joku muuta tivaa, käy "ei huvita".