Kuinka nopeasti lihakset surkastuvat, kun lopettaa liikunnan?
Eli kuinka nopeasti alkaa näkyä ulkonäössä, ettei enää tee lihastreeniä?
Kommentit (15)
24 tunnin jälkeen ei lihaksia enää ole.
Kyl se aika nopeaa näkyy, muutamassa kuukaudessa on jo varmaan yli puolet hävinny. Toki itse sen alkaa "huomaamaan" jo parin viikon kohdalla :D Sen takia mä arvostan hyvässä hapessa olevia ihmisiä koska se tarkoittaa itsekuria ja sitä että ihminen ylläpitää jatkuvasti sitä kuntoa, ei se pysy itsestään päällä
Kuukausia, vuosia. Lihastonus häviää äkkiä,mutta vaikka liha ruskastuu niin ainakin minulla lihasten muoto säilyi jossain määrin vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kyl se aika nopeaa näkyy, muutamassa kuukaudessa on jo varmaan yli puolet hävinny. Toki itse sen alkaa "huomaamaan" jo parin viikon kohdalla :D Sen takia mä arvostan hyvässä hapessa olevia ihmisiä koska se tarkoittaa itsekuria ja sitä että ihminen ylläpitää jatkuvasti sitä kuntoa, ei se pysy itsestään päällä
Ja tähän on vielä pakko sanoa se että tottakai se vaikuttaa siihen myös että mitä tekee arkisin, jos esim tekee raskasta fyysistä työtä niiin ei se treenaamisen lopettaminen ihan heti näy koska se itse arki ylläpitää niitä lihaksia, mutta jos ei tee mitään fyysistä niin ne häviää todella nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Lopetin 25 vuotta sitten eikä ole vielä surkastuneet.
Makaat sängyssä 24/7?
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa on jo pitkä aika.
Itse huomaan päivissä. Ulkonäkökin muuttuu.
Pian. vähintään pitää kävelläkin päivittäin jos kulkee usein autolla
Vierailija kirjoitti:
Kestävyysurheilijoilla on pienet lihakset.
Kuukausi sairaalassa, niin 50 metrin kävely oli kova homma.
Joku 3-4 kuukautta. Lopetin kans punttiien nostamisen kun nostin 100 kg penkistä. 4 kk päästä en jaksanut nostaa enää kun 70 kg.
Lihakset tulee ja menee. Läski pysyy.
Ei kait ne rusinaksi muutu, kait proteiinia syöt.
Kyllä ne alkaa surkastumaan jo kahden viikon jälkeen
Lopetin 25 vuotta sitten eikä ole vielä surkastuneet.