Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos raskaana olevalle tulee bilekutsu, josta ei voi kieltäytyä, miten salata raskaus?

Vierailija
03.02.2023 |

Tuli tuosta raskaanaolevan juhlaketjusta mieleen, missä pohdittiin miten salata onnistuneesti raskaus. Juhlissa tarjotaan ehkä tuorejuustoa ja sitten se 1 alkudrinkki. Että miten selviää ettei kukaan tajua.

Luulisi sen olevan helppoa, mutta mites jos tulee kutsu kunnon bileisiin, ja sellaisiin joihin on pakko mennä, tyyliin hyvän kaverin kolmekymppiset? Joissa viini virtaa ja laulu raikaa, ja ennen olet ollut kovimmasta päästä bilehile? Ei mene läpi jotkut tipattomat helmikuut/heinäkuut.

Pitääkö näytellä huppeloista?

Mitä jos kaveri tulee baaritiskille samaan aikaan ja sanoo että voi tarjota vaikka siiderit, miten tästä selvitä? Ei sitä siideriä voi kaataa oikein mekkonsakan sisään, ja kaveri vielä tarjonnut?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut raskaana parissakin bileissä, joissa oli opm.

Ostin kierrekorkillisia siidereitä, jotka puoliso joi kotona. Täytin pullot sitten alkoholittomilla juomilla. Meni heittämällä läpi.

Alkumaljasta voi juoda kielellisen ja käydä sen sitten sopivassa tilanteessa kaatamassa pois tai juottaa puolisolle.

Voi myös sanoa olevansa autolla bileissä syystä x. Nykyään ei pitäisi olla epätavallista, jos joku ei juo alkoholia bileissä.

Ei ole epätavallista olla selvistäpäin juhlissa, mutta ap:n esimerkissä kyseessä olisi tunnettu bilehile, joka ei vichyn voimalla bailaa. 

Tuo kierrekorkki-idis on hyvä.

Mites muuten sitten kun lapsi aikanaan syntyy, jos ihmiset ihmettelee miksi olit muutamaa kuukautta ennen syntymää kännäämässä, mites tähän reagoidaan? 

Kyllä se raskaus näkyy pari muutamaa kuukautta ennen syntymää. Yleensä tuota kertomattomuutta harrastetaan ihan raskauden alussa, kun se on riskialttein aika, että meneekin kesken, eikä haluta kaikille sitten selitellä, ettei sitä vauvaa tulekaan. Puhumattakaan, että jossain ensimmäisissä ultrissa löytyy jotain pahempaa häikkää, minkä jälkeen tekee raskaudenkeskeytyksen.

Vierailija
42/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisina aikoina vetoaisin flunssaan, vatsatautiin tms ja jäisin pois. Joo, tulee juhlien järjestäjälle "tappiota", mutta ainahan näitä sairastumisia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet flunssassa, etkä pääse paikalle.

Otat omat "juomat" mukaan. Siideripulloihin limsaa 😌

Baariin omat juomat?

Baarista tietenkin voit tilata ihan mitä itse haluaa. Siellä on juomia ilman alkoholia.

Vierailija
44/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ite raskaana ollessani kaverin kolmekymppisillä. Alkumaljan otin ja olin juoviani sitä. Juoma kosketti huulia ,ei muuta. Kun muiden silmä vältti, jätin lasin jonnekin sivupöydälle.

Kävin tilaamassa alkoholitonta valkkaria sivutiskiltä huomaamattomasti. Luulivat että juon tavan viiniä. Hyvin meni läpi.

En kyllä ole ikinä muutenkaan kännissä niin ei tarvinnut esittää humalaista.

Vierailija
45/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kierrekorkillisia siidereitä, jotka puoliso joi kotona. Täytin pullot sitten alkoholittomilla juomilla. Meni heittämällä läpi.

Alkumaljasta voi juoda kielellisen ja käydä sen sitten sopivassa tilanteessa kaatamassa pois tai juottaa puolisolle.

Voi myös sanoa olevansa autolla bileissä syystä x. Nykyään ei pitäisi olla epätavallista, jos joku ei juo alkoholia bileissä.

Ei ole epätavallista olla selvistäpäin juhlissa, mutta ap:n esimerkissä kyseessä olisi tunnettu bilehile, joka ei vichyn voimalla bailaa. 

Mites muuten sitten kun lapsi aikanaan syntyy, jos ihmiset ihmettelee miksi olit muutamaa kuukautta ennen syntymää kännäämässä, mites tähän reagoidaan? 

Ketään ei kiinnosta muiden juominen jos ei itse tee asiasta numeroa. Baarissa voi juoda alkoholittomia oluita. Olen itse ollut kotibileissä selvinpäin ja juonut koko illan alkoholitonta kuohuviiniä. Kukaan ei käynnyt ratsaamassa pulloa ja olettivat minun humaltuvan samaa tahtia muiden kanssa. Jos raskauden kanssa kaikki menee hyvin, voihan sen sitten myöhemmin paljastaa. Mutta uskoisin, että kovin moni jaksaa muistella vanhoja bileitä ja muiden humalatiloja.

Vierailija
46/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun lapsi syntyy niin juhlavieraat laskee 1+1 ja kauhistelevat kun joit raskausaikana

Niin, tai sitten he tajuavat että kyseessä on ollut esittäminen.

Tuo käy vain 1. lapsen kohdalla. Kun kolmen vuoden päästä ollaan uudelleen raskaana ja taas "juodaan" niin joku kaiffari voi tuoda ihan kunnon liköörit että nyt muuten otat tästä ja lopetat sen kusetuksen.  Voisi olla entinen kaveri jos ei tuon vertaa voi toiselle kertoa elämästään. 

Vierailija
47/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se raskaus näkyy pari muutamaa kuukautta ennen syntymää. Yleensä tuota kertomattomuutta harrastetaan ihan raskauden alussa, kun se on riskialttein aika, että meneekin kesken, eikä haluta kaikille sitten selitellä, ettei sitä vauvaa tulekaan. Puhumattakaan, että jossain ensimmäisissä ultrissa löytyy jotain pahempaa häikkää, minkä jälkeen tekee raskaudenkeskeytyksen.

Raskaus ja keskenmenot ja abortti tollasessa tilanteessa on asioita, joita ei kyllä joudu selittelemään mitenkään. En ole koskaan ymmärtänyt tota raskauden salailua.

Vierailija
48/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä mielenkiintoisia "bileystäviä", jos pitää alkaa keksiä satuja, miksei halua juoda viinaa. Miten itse suhtaudut sellaiseen, joka ei halua juoda sun bileissä?

Hauskaa voi pitää myös selvinpäin, jos olet jo teini-iästä kasvanut ohi.

Peiliinkatsomisen paikka.

Fakta se nyt vaan on, että jos yleensä viina maistuu ja yhtäkkiä ei maistu, monet arvaavat mistä on kyse. Ei se siitä miksikään muutu että mussutetaan miten alkoholittomuus on muotia, ei ole pakko juoda ja hauskaa voi pitää ilman viinaakin.

Vierailija
49/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini narahti raskaudestaan heti mentyään sukujuhliin. Hänelle oli tarjottu alkumalja käteen ja oli epäröinyt ihan pienen hetken asiaa. Heti oli sukulainen kysynyt, onko kaverini raskaana ja ilmeensä paljasti asian.

Kaveri sai myöhemmin keskenmenon, joten joutui kertomaan asiasta suvullekin. Ei ollut mikään kiva tilanne.

Vierailija
50/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet flunssassa, etkä pääse paikalle.

Otat omat "juomat" mukaan. Siideripulloihin limsaa 😌

Baariin omat juomat?

Baarista tietenkin voit tilata ihan mitä itse haluaa. Siellä on juomia ilman alkoholia.

No Sherlock.

Vierailija
51/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt auta ap:n tilanteessa ja tietynlaisessa kaveripiirissä, mutta itse teen juhlien järjestäjänä seuraavasti:

Esillä on holillisten juomien lisäksi monenlaista holitonta, kahvia, teetä, vissyä, limua jne. Esittelen vaihtoehdot vieraalle ja kysyn, mitä hän haluaa. Ei pistä kenelläkään silmään, jos joku sanoo ottavansa limua tai juo jotain muuta kuin holillista. Tämä tosin selittyy osittain myös omalla kaveripiirillä eli meillä juodaan juhlissa muutakin kuin alkoholia.

Vierailija
52/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä mielenkiintoisia "bileystäviä", jos pitää alkaa keksiä satuja, miksei halua juoda viinaa. Miten itse suhtaudut sellaiseen, joka ei halua juoda sun bileissä?

Niinpä se kai meneekin normaaleilla ihmisillä, että ymmärretään eroavaisuudet. Mutta olen ollut kutsuttuna tilaisuudessa selvistä päin, ja kutsujen järjestäjätaho loukkaantui kun join vain alkoholitonta. En korostanut erikseen asiaa, mutta se pantiin merkille ja alkoi tenttaaminen. Raskaudesta ei ollut kyse, vaan siitä että kyseiseen tilaisuuteen oli pakko tulla omalla autolla, koska muualla asuvana en olisi mitenkään päässyt pois sieltä yöllä. Ei, heidän mielestään minun olisi pitänyt dokata ja ottaa kallis hotelli sen takia, sekin matkojen päästä jonne olisi pitänyt mennä taksilla yksin. Minulle ei ole ongelma olla selvinpäin, juttelin ja juhlin myöhään yöhön, mutta tästä suututtiin.

Ja tämä on tositapaus, ei ole pakko uskoa mutta totta on. 

Kyllä mä olisin voinut ottaa tuolla mutta kuten todettua: juhlapaikan sijainti oli ongelma. Samahan se on monissakin esim. häissä, ei sinne peräseudun työväentalolle pääse millään muulla kuin omalla autolla. Ja yöllä pois. Matkaa voi olla kotiin paljonkin, 150 kilsaa joten en todellakaan mitään hotelleita ja takseja ala ottamaan. On tässä rahalle muutakin käyttöä asuntovelkaisena ja pienipalkkaisena yksinhuoltajana. Lisäksi monesti ovat aika tylsiä nuo häät, sori vaan. Juhlin sitten muualla kavereideni kanssa, ottaen sitä alkoholiakin. 

Jos sijainti on hankala, monasti kiitän kutsusta ja ilmoitan etten pääse. Ohareita en tee milloinkaan, se on alhaista juhlien järjestäjää kohtaan. Viime kesänä olisi ollut tällaiset häät, kieltäydyin kutsusta. Eivät he suuttuneet. 

Toive juhlien järjestäjille: satsatkaa juhlapaikan keskeiseen sijaintiin ja jättäkää vaikka jotkut koristeet pois, niin kaikki pääsevät paikalle. Tai karsikaa osallistujalistaa. 

Vierailija
53/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta se nyt vaan on, että jos yleensä viina maistuu ja yhtäkkiä ei maistu, monet arvaavat mistä on kyse. Ei se siitä miksikään muutu että mussutetaan miten alkoholittomuus on muotia, ei ole pakko juoda ja hauskaa voi pitää ilman viinaakin.

Juuri niin, kolmekymppinen nainen, jolla on mies, eikö vielä lapsia tai yksi lapsi ja ei juo juhlissa, jossa aina ennen on juonut, nähdään kyllä raskaana olevana sanoi mitä tahansa. Paras vaan sanoa, että ehkä on raskaana. Jos jotain tulee, niin se ehkä on ei ja jos menee hyvin se on joo.

Vierailija
54/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kaverini narahti raskaudestaan heti mentyään sukujuhliin. Hänelle oli tarjottu alkumalja käteen ja oli epäröinyt ihan pienen hetken asiaa. Heti oli sukulainen kysynyt, onko kaverini raskaana ja ilmeensä paljasti asian.

Kaveri sai myöhemmin keskenmenon, joten joutui kertomaan asiasta suvullekin. Ei ollut mikään kiva tilanne.

Olisi hänkin vaan sanonut, ehkä olen, ehkä en. Fifty sixty mahikset, mutta en halua ottaa riskiä.

Vierailija
55/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hänkin vaan sanonut, ehkä olen, ehkä en. Fifty sixty mahikset, mutta en halua ottaa riskiä.

Minusta nuo ehkä olen, ehkä en tai yritämme saada lasta -selitykset eivät ole toimivia, jos kyse on siitä ettei henkilö x halua huomiota omaan raskautensa tiimoilta. Samat kysymykset ja mahdollisesti onnittelutkin sieltä tulee jos sanoo että yrittää tai ehkä on raskaana. Ja jatkossa ihmiset tietenkin olettavat että olet raskaana, tai jos et vielä, niin ihan näillä näppäimillä.

Vierailija
56/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sille kutsuja-hyvällekaverille voi soittaa ja kertoa, ja muille voit sit vaikka valehdella paikan päällä (tai mitä nyt ikinä päätätkään menemisen suhteen). 

Vierailija
57/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se nyt sentään koko suvulle sitä kailottanut? Kyllä keskenmenosta usein kerrotaan joka tapauksessa.

Vierailija
58/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdittomille kyselijöille vastakysymys, että miksi haluat tietää? Ja intensiivinen ilmeetön tuijotus päälle. 

Vierailija
59/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko raskaana kaverisi miehelle?

Vierailija
60/106 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sitä salaamaan?  Jos menee kesken se menee. Ei kaikesta tarvitse tehdä numeroa.