Lihavuusleikkausprosesdi on kestänyt sairaanhoidossa jo 2,5 vuotta
Olen laihduttanut tarvittavat 10% painosta ja pitänyt sen. Vieläkään ei ole tehty lähetettä HUSiin, vaikka siitä on puhuttu alusta alkaen. En ymmärtä mikä tässä maksaa?! Ei tämä perussairaus tästä ainakaan parane odottamalla. Ilmeisesti taktiikka on se että ihmiset halutaan tappaa hoitojonoihin.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Olen niin onnellinen, että maksoin 3,5 vuotta sitten leikkauksen itse, vaikka hinta hirvitti ja jouduin maksamaan osan pankkilainalla. Kaikki lääkitykset on pois ja 60kg painoa. Tuttavamies aloitti laihduttamisen samaan aikaan ja on edelleen jonossa.
Tämä tilanne leikkausjonoissa on järkyttävä. Kovasti Tsemppiä sinne!
Kiitos. Minä en ole vielä edes jonossa.
Ap
laihduta vielä toinen 10 kiloa, kun olet sen nyt oppinut ja onnistunut jo, niin tiedät miten se tehdään.
Sairaalajonoissa ovat monet odottaneet vuosikausia, ja ehkä laihdutusleikkaukset eivät ole ensimmäisenä kiireellisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
laihduta vielä toinen 10 kiloa, kun olet sen nyt oppinut ja onnistunut jo, niin tiedät miten se tehdään.
Sairaalajonoissa ovat monet odottaneet vuosikausia, ja ehkä laihdutusleikkaukset eivät ole ensimmäisenä kiireellisyydessä.
Eivät tunnu olevan kun neljäsosa vuosikymmenestä hujahtaa eikä pääse edes jonoon.
Lihavuus ei ole perussairaus. Ei yhteiskunnan kuulu maksaa lihavien leikkauksia. Laihduta tai maksa itse.
Kaikkea olen kuullut tekosyynä lihavuudelle, mutta että perussairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa. Ja venäjällä.
Kerro ihmeessä, missä maissa pääsee nopeammin yhteiskunnan maksamaan lihavuusleikkaukseen.
Vai halusitko vain taas päästä haukkumaan Suomea ihan millä keinolla tahansa.
No jatka laihduttamista kerta se on tähänkin mennessä onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus ei ole perussairaus. Ei yhteiskunnan kuulu maksaa lihavien leikkauksia. Laihduta tai maksa itse.
Lihavuus aiheuttaa mm. sellaisia perussairauksia kuin verenpainetauti, diabetes ja korkea kolesteroli, myös nivelrikkoa voi tulla. Näiden hoitamiseen tarvittavista Kela-korvattavista lääkkeistä aika ison osan voi yleensä jättää pois lihavuusleikkauksen jälkeen melko pian, koska laihtuminen on nopeampaa ja varmempaa, samalla oppii pysyvämmän, terveellisemmän ruokavalion kuin mitä yleensä omilla laihdutuskuureilla.
Eli leikkauksen kulut yhteiskunnalle kompensoituvat ennen pitkää Kela-korvausten pienenemisenä tai jopa loppumisena.
Kai jatkoit hyvn alkanutta laihdutusta?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea olen kuullut tekosyynä lihavuudelle, mutta että perussairaus.
Luulen, että se perussairaus on joku muu, mutta leikkaus auttaisi siihen.
Minut laitettiin hammaslääkärin tarkastusjonoon syyskuun alussa ja silloin sanottiin, että aika tulee olemaan joko tammikuussa tai helmikuussa. En ole vieläkään saanut kutsukirjettä. Kysyin myös, että voinko saada palvelusetelin yksityiselle, mutta sitä ei kuulemma saa.
Ap, oletko kysynyt muista sairaanhoitopiireistä olisiko mahdollista päästä leikkaukseen pikemmin? Facebookissa on LILE:n tukiryhmät niin leikkausta odottaville kuin jo leikatuille, mm. sieltä saa infoa kaikesta leikkaukseen liittyvästä.
Ja odottaessa ap voit hyvin jatkaa pudotusta. Miksi jättää 10% ja odottaa. Ja kyllä, pudotan itsekin painoa enkä vaan ihmettele muutenvain.
Christiiina kirjoitti:
Minut laitettiin hammaslääkärin tarkastusjonoon syyskuun alussa ja silloin sanottiin, että aika tulee olemaan joko tammikuussa tai helmikuussa. En ole vieläkään saanut kutsukirjettä. Kysyin myös, että voinko saada palvelusetelin yksityiselle, mutta sitä ei kuulemma saa.
Täällä siirryttiin niihin kun ei muuten pysty käsittelemään hyvinvointialueen katastrofia. Eipä silti , ei ois vara setelilläkään yksityiselle. Maksaa enemmän kun kunnallinen.
10 kiloa vuodessa on 30 kiloa kolmessa vuodessa. Ja jää pois leikkauksesta aiheutuvat imeytymis ynnä muut ongelmat..
Vierailija kirjoitti:
10 kiloa vuodessa on 30 kiloa kolmessa vuodessa. Ja jää pois leikkauksesta aiheutuvat imeytymis ynnä muut ongelmat..
Itse ratkaisin sairaalloisen ylipainon ongelmani tosiaan näin. Laihdutin yhteensä 58 kg, mutta äärimmäisen hitaasti, siihen meni yli 4 vuotta. Nopeammat yritykset laihtua olivat johtaneet aina repsahduksiin ja ahmintoihin ja takaisin lihomiseen.
Mutta helppoa tuokaan ei ole, vaati itselläni onnistuakseen hyvin stressittömän elämäntilanteen. Ruuhkavuosipyörityksissä ei olisi kerta kaikkiaan ollut voimavaroja.
Ap, laihduta pt:n avulla. Saat samalla hyvän kunnon ja opit liikkumaan. Leikkaus on aina leikkaus. lisäksi yhteiskunnan rahat ovat nyt vähissä. Moni syöpäpotilaskin joutuu odottamaan vuoroaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tehty mahalaukun kavennusleikkaus. Laihduin vuodessa 38 kiloa ja olen ollut koko ajan hyvässä kunnossa. Veriarvot ovat normaalit, olen voinut jättää pois verenpaine- ja diabeteslääkkeet. Imeytymisongelmia ei ole ollut toisin kuin mahalaukun ohitusleikkauksessa usein tulee. Olen tosi tyytyväinen, että epäterveellisille jojo-laihdutuksille tuli loppu.
Olen niin onnellinen, että maksoin 3,5 vuotta sitten leikkauksen itse, vaikka hinta hirvitti ja jouduin maksamaan osan pankkilainalla. Kaikki lääkitykset on pois ja 60kg painoa. Tuttavamies aloitti laihduttamisen samaan aikaan ja on edelleen jonossa.
Tämä tilanne leikkausjonoissa on järkyttävä. Kovasti Tsemppiä sinne!