Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtenäiskulttuurin kaipuu

Vastarannan kiiski
03.02.2023 |

Miten oma elämänlaatusi paranisi, jos minä ryhtyisin vegaaniksi, tekisin tai olisin tekemättä lapsia, raitistuisin, tulisin uskoon, lopettaisin matkailun tai vaikka alkaisin lenkkeilemään?

Netissä ihmiset ovat hanakoita tuputtamaan omia ajatuksiaan tai elämäntapaansa. Miten elämänne paranisi, jos haaveilemanne yhteinäiskulttuuri toteutuisi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku tapojaan tuputtava kertoa motiiveistaan?

Vierailija
2/9 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikki kansanvalistajat ovat kadonneet vai hävettääkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenäiskulttuuriin ei voi kaivata, koska sitä ei ole koskaan ollutkaan.

Mutta useimpien tuputtajien ajatuksena ei kaiketi ole, että heidän elämänlaatunsa paranisi, jos sinä oppisit tekemään parempia valintoja, vaan että SINUN elämänlaatusi paranisi siitä. Ja todennäköisesti paranisikin.

Vierailija
4/9 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtenäiskulttuuriin ei voi kaivata, koska sitä ei ole koskaan ollutkaan.

Mutta useimpien tuputtajien ajatuksena ei kaiketi ole, että heidän elämänlaatunsa paranisi, jos sinä oppisit tekemään parempia valintoja, vaan että SINUN elämänlaatusi paranisi siitä. Ja todennäköisesti paranisikin.

Vähän epäilyttää, olisinko tällä luonteella onnellinen uskovaisena, vegaanina suurperheellisenä.

Vierailija
5/9 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli ankeaa silloin 80-luvun lopulla kun viikon kohokohta oli joku lauantain Napakymppi

Vierailija
6/9 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on vain siitä, että itsestä tuntuu kuin olisi tehnyt oikeat valinnat kun kaikki muut ympärillä ovat tehneet samat valinnat. 

Ei tämä ole mikään käytännön juttu, että jotain oikeasti muuttuisi paremmaksi jos kaikki tekisivät asiaa X. Tämä on tunneasia.

Vierailija
7/9 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysehän on vain siitä, että itsestä tuntuu kuin olisi tehnyt oikeat valinnat kun kaikki muut ympärillä ovat tehneet samat valinnat. 

Ei tämä ole mikään käytännön juttu, että jotain oikeasti muuttuisi paremmaksi jos kaikki tekisivät asiaa X. Tämä on tunneasia.

Minusta kyllä on elämässäni usein tuntunut, että olen tehnyt parempia valintoja kuin ympärilläni olevat ihmiset. Ainakaan en ole heille mistään kateellinen. Jostain syystä he kuitenkin tuntuvat uskovan, että olisin onnellisempi, jos eläisin heidän tavallaan. 

En minä vaan puolestani usko, että heidän kannattaisi elää tavallani. Olemmehan aivan erilaisia persoonia.

Vierailija
8/9 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastarannan kiiski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyllä on elämässäni usein tuntunut, että olen tehnyt parempia valintoja kuin ympärilläni olevat ihmiset. Ainakaan en ole heille mistään kateellinen. Jostain syystä he kuitenkin tuntuvat uskovan, että olisin onnellisempi, jos eläisin heidän tavallaan. 

En minä vaan puolestani usko, että heidän kannattaisi elää tavallani. Olemmehan aivan erilaisia persoonia.

Sinun poikkeavat valinnat horjuttavat heidän uskoa omiin valintoihinsa.

Vierailija
9/9 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oli minäminäminä-juttu.

Ihmisen on loogista joskus myös kannattaa asioita, joista itse ei välttämättä hyötyisi.

Ihmisellä täytyy olla suurempia tavoitteita kuin minä.