Työntekijän oikeudet, palkanmaksupäivä
Hei, onko olemassa jotain ihan virallista sääntöä/lakia että milloin työntekijällä on oltava tiedossa palkanmaksupäivä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Tiedossa? Eikös siitä sovita jo ennen työn aloitusta?
No nyt on kyse siitä, että vuoden vaihtuessa ei ole ilmoitettu vuoden 23 palkanmaksuaikataulua
Palkanmaksupäivä on työsopimuksessa ilmoitettuna. Tiedän, kun olen palkanlaskija. M27
Vierailija kirjoitti:
Palkanmaksupäivä on työsopimuksessa ilmoitettuna. Tiedän, kun olen palkanlaskija. M27
Ei meillä vaan ole mitään tiettyä päivämäärää? Kyse on tunti tunnista maksettavasta palkasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä vaan ole mitään tiettyä päivämäärää? Kyse on tunti tunnista maksettavasta palkasta
Edelleen, katso työsopimustasi. Sillä ei ole merkitystä oletko tuntipalkalla vai kuukausipalkalla. M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, katso työsopimustasi. Sillä ei ole merkitystä oletko tuntipalkalla vai kuukausipalkalla. M27
Edelleen, työsopimuksessa ei tästä ole mainintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai ne ole niitä tähänkään asti maksanut ihan sekalaisella aikataululla?
Vähintään kahden viikon välein pitää maksaa, kun on kyse tuntityöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa työsopimus ei ole laillinen. Siinä tulee olla tieto maksupäivästä. M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai ne ole niitä tähänkään asti maksanut ihan sekalaisella aikataululla?
Kyllä. Aikataulusta on ollut etukäteen toimitettu taulukko jonka mukaan maksettu ja siinä ei mitään säännönmukaisuutta havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko työehtosopimuskohtaista vai yleissääntö?
No millä logiikalla se palkanmaksupäivä on aiemmin määräytynyt? Päättele siitä.
Tai jos oikein hurjaksi heittäydyt, niin voithan sä kysyä jopa työnantajaltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa työsopimus ei ole laillinen. Siinä tulee olla tieto maksupäivästä. M27
Mitä suollat, jopa suullinen työsopimus on kyllä laillinen. Hvetin tyhmä, mutta laillinen.
Kaikilla tulisi olla oikeus hankkia näitä, on palkanmaksupäivä tai ei https://tinyurl.com/y4unk4d3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko työehtosopimuskohtaista vai yleissääntö?
Ainakin laki sanoo, että kahdesti kuussa, jos palkanmaksun peruste on aikapalkka.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos oikein hurjaksi heittäydyt, niin voithan sä kysyä jopa työnantajaltasi.
Oletko jotenkin yksinkertainen? Tottakai asiaa on kysytty ensimmäisenä työnantajalta ja palkanlaskennasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos oikein hurjaksi heittäydyt, niin voithan sä kysyä jopa työnantajaltasi.Oletko jotenkin yksinkertainen? Tottakai asiaa on kysytty ensimmäisenä työnantajalta ja palkanlaskennasta.
Ja sielläkö muka eivät osanneet sanoa.... justjoo. Millähän puliveivarilla sä oot oikein töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos oikein hurjaksi heittäydyt, niin voithan sä kysyä jopa työnantajaltasi.Oletko jotenkin yksinkertainen? Tottakai asiaa on kysytty ensimmäisenä työnantajalta ja palkanlaskennasta.
Nyt on kyllä kysyjä vähän yksinkertainen.
Palkka on maksettava palkanmaksukauden viimeisenä päivänä, jollei toisin sovita.
Joten mitä te olette ap siitä sopineet? Sen mukaan sitten.
tosi vaikea oli googlettaa, kesti 10 sekuntia
Tiedossa? Eikös siitä sovita jo ennen työn aloitusta?