Tarviiko vielä nyt käyttää maskia jos menee terveyskeskukseen?
Jos ei ole kipeä yskää nuhaa lämpöä vaan menee muista syistä tervkesklääkärille.
Kommentit (48)
Älä mene. Et ole oikeasti sairas, jos tuo on kynnyskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä terveyskeskuskeksen ovella lukee jos suosittelevat maskia.
Jos ei ole omaa, antavat terkarissa.
Kyse oli kai siitä tarviiko?
Jos on suositus, ei se tarkoita, että tarvii. Voi käyttää, mutta ei ole pakko.
Onko täällä oikeasti näin yksinkertaisia ihmisiä?
Kai sinä ymmärrät ettei Suomessa ole koskaan ollut maskipakkoa.
On vain suositeltu, mikä tarkoittaa sitä että voi käyttää tai olla käyttämättä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi 2020 soitti ja pyysi maskihulluja palaamaan takaisin.
Hullumpaa on kyllä haukkua maskia käyttäviä ihmisiä maskihulluiksi. No mielihyvin olen mieluummin maskihullu kuin niin hullu, että tahallaan altistaisin itseni koronalle ja sen tekemille elinvaurioille.
Huoh, maski päähän tietenkin. Jos yhtään ajattelet muita ihmisiä. Suomeen kyllä tarvitaan maskisuositus, kun ei ihmiset vain tajua muuten.
Ei ole ollut maskipakko. Älykkäät ihmiset käyttävät suojellakseen huonokuntoisia tartunnalta ja idiootit eivät käytä koska eivät välitä. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään kukaan haluaa hengittää toisten likaista uloshengitysilmaa? Hengityssuojaimet ovat hieno keksintö. Vasta pandemian myötä ymmärsin, että virukset tarttuvat ilmassa. Ennen ajattelin, että käsien välityksellä tai että joku pärskäisee suoraa päin. Toki niinkin tarttuu. Nykyään käytän aina ffp2 -suojainta kaikkialla paitsi tietenkin kotona. Ei flunssaa kertaakaan sen jälkeen kun otin maskit käyttöön vuonna 2020.
3 vuotta ilman flunssaa ei kerro vielä mitään, kun itsellä tulee kohta täyteen 10 vuotta ilman sairastamista. Eikä tuolloin 10 vuotta sitten eikä sen jälkeenkään moneen vuoteen mitään maskeja käytetty. Eikä minun 10 vuoden sairastamattomuutenikaan ole mitään siihen verrattuna, että joillakin sitä sairastamattomuutta on kestänyt jo viime vuosituhannen puolelta asti.
Olen käynyt viime aikoina usean kerran hammaslääkärissä sekä yksityisellä terveysasemalla Vantaalla, että julkisella puolella Helsingissä. Kummassakaan paikassa eivät asiakkaat käyttäneet maskia odotustiloissa. Yksityisellä oli maski vastaanottohenkilöillä, hammaslääkärillä ja hoitajalla. Julkisella maski oli vain hoitajalla koko ajan ja hammaslääkärillä toimenpiteiden ajan. Eli koronaa edeltävään tyyliin
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään kukaan haluaa hengittää toisten likaista uloshengitysilmaa? Hengityssuojaimet ovat hieno keksintö. Vasta pandemian myötä ymmärsin, että virukset tarttuvat ilmassa. Ennen ajattelin, että käsien välityksellä tai että joku pärskäisee suoraa päin. Toki niinkin tarttuu. Nykyään käytän aina ffp2 -suojainta kaikkialla paitsi tietenkin kotona. Ei flunssaa kertaakaan sen jälkeen kun otin maskit käyttöön vuonna 2020.
3 vuotta ilman flunssaa ei kerro vielä mitään, kun itsellä tulee kohta täyteen 10 vuotta ilman sairastamista. Eikä tuolloin 10 vuotta sitten eikä sen jälkeenkään moneen vuoteen mitään maskeja käytetty. Eikä minun 10 vuoden sairastamattomuutenikaan ole mitään siihen verrattuna, että joillakin sitä sairastamattomuutta on kestänyt jo viime vuosituhannen puolelta asti.
No kyllä se kertoo ainakin oman kokemukseni. Ennen sairastin ainakin kolme flunssa ja välillä vatsataudin vuodessa. Maski on auttanut ja kyllähän se tutkimusten mukaan auttaakin. Ja puhun nyt FFP2 maskeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää. Täällä on terveyskeskuksissa ja sairaaloissa kyltit joissa kehotetaan pitämään maskia ja henkilökunnalla on myös. Jotkut tollot eivät vaan tajua sitä noudattaa.
Jotkut tollot eivät vaan tajua, että kehotus (tai oikeammin suositus) ei ole käsky. Maskin käyttö on täysin vapaaehtoista eikä kukaan sinua tai ketään muutakaan siihen voi veloittaa. Omia aivojaankin saa käyttää eikä lampaana totella kaikkea mitä keksitään oveen kirjoittaa.
Mää,mää
Sairaalan polille ei päässyt ilman maskia. Fiksuna minulla toki oli jo valmiina FFP2, josta kiiteltiin, mutta kaikille minun jälkeeni tulleille asiasta jouduttiin huomauttamaan ja kaikille annettiin maskit kasvoille laitettaviksi. En kyllä ymmärrä miksi tulivat paikalle ylipäätänsä ilman maskia kun kutsukirjeessä selvästi mainitaan että maskeja on käytettävä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut maskipakko. Älykkäät ihmiset käyttävät suojellakseen huonokuntoisia tartunnalta ja idiootit eivät käytä koska eivät välitä. Hyvin yksinkertaista.
Minä käytin maskia silloin, kun sitä suositeltiin, töissä ja vapaa-ajalla. Mutta ne ajat ovat ohi ja olemme palanneet normaaliin. En todellakaan käytä arjessani maskia. Ainostaan silloin käytän, jos olen flunssainen ja joudun käymään ihmisten ilmoilla. Jos terveyskeskuksessa pyydettäisiin käyttämään, toki laittaisin, mutta oletuksena nykyään on, että ihmisillä ei ole maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin maskia silloin, kun sitä suositeltiin, töissä ja vapaa-ajalla. Mutta ne ajat ovat ohi ja olemme palanneet normaaliin. En todellakaan käytä arjessani maskia. Ainostaan silloin käytän, jos olen flunssainen ja joudun käymään ihmisten ilmoilla. Jos terveyskeskuksessa pyydettäisiin käyttämään, toki laittaisin, mutta oletuksena nykyään on, että ihmisillä ei ole maskia.
Yksi kysymys: mihin v***n normaaliin? =D Tiesitkö, että sellaista kuin normaali ei oikeastaan ole edes olemassa. Ajat ja tavat muuttuvat. Tuskin palaamme enää siihenkään aikakauteen kun pyöräilykypäriä tai turvavöitä ei käytetty. Nyt on maskien ja käsidesin aikakausi. Kuka haluaa sairastua? En minä aikanaan kun on kerta nyt keinot keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää. Täällä on terveyskeskuksissa ja sairaaloissa kyltit joissa kehotetaan pitämään maskia ja henkilökunnalla on myös. Jotkut tollot eivät vaan tajua sitä noudattaa.
No varmaan siksi eivät pidä maskia, koska osaavat suomea toisin kuin sinä. Suositus tai kehotus ei ole yhtä kuin Ukko ylijumalan sanelema, muuttumaton ja absoluuttisen tosi luonnonlaki.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt lääkärissä käydessäni. Eipä tuo suuri vaiva ole. Enkä halua saada sieltä mitään tartuntoja.
Sama täällä. Ei siellä köhijöiden keskellä uskalla ilman maskia olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys: mihin v***n normaaliin? =D Tiesitkö, että sellaista kuin normaali ei oikeastaan ole edes olemassa. Ajat ja tavat muuttuvat. Tuskin palaamme enää siihenkään aikakauteen kun pyöräilykypäriä tai turvavöitä ei käytetty. Nyt on maskien ja käsidesin aikakausi. Kuka haluaa sairastua? En minä aikanaan kun on kerta nyt keinot keksitty.
Tismalleen näin. Kyllä on ihminen tyhmä jos puhuu jostain suosituksista ja normaalitilanteista.
Korona on ja pysyy. Vielä tulee ne määräyksetkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt maskia kuin lennolla italiaan 2021 ja en myös ole sairastanut koronaa enkä mitään muutakaan flunssaa.
Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se kertoo ainakin oman kokemukseni. Ennen sairastin ainakin kolme flunssa ja välillä vatsataudin vuodessa. Maski on auttanut ja kyllähän se tutkimusten mukaan auttaakin. Ja puhun nyt FFP2 maskeista.
Kyllä kai se noro eniten pinnoilta leviää? Itse en sairastellut juuri ennen lapsia.
Tutkimusten mukaan sen maskin käytön vaikutus taudin leviämiseen on vähäinen tai olematon.
Se ihan sama uloshengitysilma ihmiseltä vapautuu huoneeseen, oli maskia tai ei. Maski lähinnä estää syljen ja aivastuspisaroiden lentämisen ympäriinsä.
Vuosi 2020 soitti ja pyysi maskihulluja palaamaan takaisin.