Ihminen oppii uimaan ilman uimakouluakin. Ihan samoin kuin ihminen oppii kävelemään, ilman kävelykoulua
Narulla ei voi työntää. Tämä pitää paikkansa. Jos ei ole omiaa halua oppia uimaan niin ei voi mitään.
Kommentit (67)
Niin synkkää kun ollaan johdateltu tulijat ansaan tuhansien järvien maahan ja nyt ressukat huukkuupi lätäköihin ja meidän syy yhyyy yhyy yhyyyy. Lisää uimakoulua ja yksilöllistä opetusta verovaroista kiitos pyydän kun rahaa on kyllä......mitataan kiinteistöt uusikiksi jos virhettä ja sieltä lissäää rahhooo kansalta.
Tottakai oppii, mutta harjoittelua se vaatii. Ihan kuten pyöräily, luistelu, hiihto, rusetin tekeminenkin ja lukeminenkin. Ei sitä käskemällä opi, pitää päästä itse kokeilemaan ja toistamaan monta kertaa. Ongelma on nykyvanhemmat, jotka eivät laiskuuttaan viitsi mitään perusasioita enää hoitaa ja mahdollistaa näitä lapselle.
Jaa. Mä en koskaan ole oppinut. Ja kyllä sitä joutui pakostakin koulussa kovasti opettelemaan. Noloa oli mennä siellä lastenaltaassa vielä yläasteellakin. Mutta en vaan oppinut, joten nyt olen uimataidoton aikuinen.
Niin. Heitetään uimataidoton ap keskelle järveä. Oppiipahan uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä en koskaan ole oppinut. Ja kyllä sitä joutui pakostakin koulussa kovasti opettelemaan. Noloa oli mennä siellä lastenaltaassa vielä yläasteellakin. Mutta en vaan oppinut, joten nyt olen uimataidoton aikuinen.
Sinä luultavasti ymmärrät olla menemättä veteen uimataidottomana?
Oppii räpiköimäön, mutta jos saa opetusta, oppii paljon nopeammin ja kunnon tekniikalla. Monet itseoppineet eivät osaa edes kellua.
Mun 5v oppi tänä kesänä uimaan tässä muutaman viikon helleputkessa, kun käytiin uimassa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Olet opetellut koulussa mutta et oppinut? Tässä näkee että opetus turhaa. Kuuntelit opettajaa, mutta et siitä huolimatta pysynyt pinnalla ja oppinut uimaan. Olet esimerkki siitä että opettamalla kukaan ei uimaan opi.
Joo ja oppii tappa...n ihan itse eikö olekkin mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Oppii räpiköimäön, mutta jos saa opetusta, oppii paljon nopeammin ja kunnon tekniikalla. Monet itseoppineet eivät osaa edes kellua.
Miten uimaopettaja opettaa ihmisen kellumaan?
Niinpä!
Vierailija kirjoitti:
Mun 5v oppi tänä kesänä uimaan tässä muutaman viikon helleputkessa, kun käytiin uimassa joka päivä.
Tämä.
Uimaan oppii kun opettelee uimaan ja menee veteen.
Uimataito on yliarvostettua, hukkuneista suurin osa on uimataitoisia
Kyllä, mä opin uimaan ihan itse meidän mökillä jo ennen kouluun menemistä. Vanhemmat kannusti ja alussa tietysti valvoi että osaan. Ja niin osasin uida hyvin lapsena.
Voi oppia jos haluaa. Minä en osaa uida.
Minä opin uimaan ensin pelastusliivien kanssa, mitä täällä on kovasti paheksuttu. Äiti tyrkkäsi tikkailta veteen ja alkuhätäännyksen jälkeen huomasin, ettei ole mitään hätää ja opin liikkumaan vedessä niiden kanssa.
Polskuttelin monesti järven toiselle puolelle vanhan pariskunnan luokse, missä sain usein mannapuuroa mustikkakeiton kanssa. Lopulta pariskunnan vaimo auttoi minua rantavedessä hieman keskivartalosta kannattelemalla ja opin nopeasti uimaan ilman liivejä.
Pelastusliivit kääntävät selälleen, jos on vedessä velttona, joten niiden varassa voi myös turvallisesti huilia ja kellua. Kaulukset kannattelevat päätä. Jos ajautuu kauas rannasta, voi puhallella pilliin :-)
Vaikka liivien avulla ei ehkä opi oikeaa tekniikkaa, ne on silti tosi iso apu siinä, että oppii liikkumaan vedessä ja tottuu siihen, että vettä tulee naamalle. Eikä vanhempien tarvitse pelätä, mitä lapselle käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä luultavasti ymmärrät olla menemättä veteen uimataidottomana?
Joo, korkeintaan kahlailen vyötärön syvyyteen ja siinä läträän viileydestä nauttimassa. Sekin mieluiten paljuissa tai uima-altaissa, koska luonnonvesissä voi olla äkkisyviä, virtauksia tms.
Pitää osata sukeltaa hyvin. Ei riitä uimataito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet opetellut koulussa mutta et oppinut? Tässä näkee että opetus turhaa. Kuuntelit opettajaa, mutta et siitä huolimatta pysynyt pinnalla ja oppinut uimaan. Olet esimerkki siitä että opettamalla kukaan ei uimaan opi.
Sen lisäksi kyllä säännöllisesti kesäisin olin lapsesta asti leikkinyt vedessä mökillä. Mä vaan olin semmoinen arka, säikähdin aina veden tulemista naamalle, sitä että kerran vedin vettä henkeen sukeltaessa jne.
Pelastusliivit on ainoa mikä vesillä pelastaa, ei uimataito paljoa auta kun on pimeää, kylmää avovettä ja vaatteet päällä.
Voi voi voi kun tuntuu pahalta kun ei olla opetettu tulijoita uimaan...voi voi voi. Miten tämä nyt korjata. Pitää varmaan keräti lisää veroja, että saa jokainen tulija yksilöityä opetusta, voi raukkoja.