Ostat litran jäätelöpaketin ja otat siitä yhden itsellesi tyypillisen annoksen. Kysymys:
Minkä kokoinen tämä annos on?
Jos et syö jäätelöä, ei tarvitse vastata.
Kommentit (58)
Otan useita pieniä annoksia peräkkäin kunnes puoli litraa on syöty ja sitten totean että näin ei voi jatkua ja heitän loput roskiin. En ole pitkään aikaan ostanut jäätelöpakettia.
Ostan aina niitä muovirasiajäätelöitä. Yleensä sitä merkkiä mitä saa Lidlistä tai sitten Aino jäätelöä. Kerralla menee koko paketti tai vähän saattaa joskus jäädä syömättä. Ja syön aina suoraan jäätelöpaketista, koska en tykkää jos lusikka kilisee jädekulhoon, niin muovirasia on kivempi kun ei kilkkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Muistan lapsuudesta hyvin tapauksen kun olin kaverin luona ja siellä tarjottiin litran jäätelöpaketista sellainen kämänen sentin siivu. Olin ihan ällikällä lyöty että tässäkö se kaikki tosiaan oli. Joo'o oli kyllä traumaattinen lapsuus:(
Nykyään sellainen kolmasosa pakettia on aika passeli annos.
Mitä jos vieraat saisivat ottaa juuri sen kokoisen palan mitä itse haluavat? Ei liian pientä ei liian suurta?
Kolmas- tai neljäsosa. Sitten puoleksi minuutiksi mikroon. Paljon parempaa pehmeänä kuin kivikovana.
Vierailija kirjoitti:
Pari lusikallista Kolmen Kaverin jädeä.
Toisinaan teen suklaa- tai kinuskikastikkeen myös.
Mulla sama. Herkuttelen välillä useamman illan putkeen noilla Kolmen kaverin jäätelöillä. Otan sellaisen pieneen kippoon yleensä 2-3 ruokalusikallista jäätelöä. Se riittää makeanhimoon. Purkki riittää pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kolmasosa.
Minulla kans kolmasosa. Aino jäätelöstä voin herkutella puoletkin kerralla, mutta siinä ei ole litraa. Se on niin hyvää, mutta sen verran kallista, että harvoin raaskii ostaa.
Yksin ollessa litra ja jos mies on paikalla täytyy se litra jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Otan useita pieniä annoksia peräkkäin kunnes puoli litraa on syöty ja sitten totean että näin ei voi jatkua ja heitän loput roskiin. En ole pitkään aikaan ostanut jäätelöpakettia.
Sun pitäisi olla valvonnassa. Jäätelöä ei heitetä roskiin...
Herkkupäivänä, jos hommaan jäätelöpakkauksen, voin tuhota kokonaisen pakkauksen ja koska kyseessä on herkkupäivä, on annoskokokin vähintään se puolikas.
Kesäisin menee lähinnä yksittäispakattuja jäätelöitä syömisen helppouden takia, kun ei tarvitse astioita.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas- tai neljäsosa. Sitten puoleksi minuutiksi mikroon. Paljon parempaa pehmeänä kuin kivikovana.
Sulatan annosta jonkin hetken ihan huoneenlämmössä. Nopeastihan sellainen ositettu palanen alkaa pehmetä. Tuosta samaa mieltä, että pehmeämpänä makua irtoaa enemmän, joten jäätelö maistuukin kermaisemmalta sekä tietysti makeammalta. Italiasta saa aivan ihanan pehmeää ja raikasta jäätelöä! Parempaa kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa tuhlausta...😢 Osta ennemmin annoskokoisia.
Parin-kolmen sentin levyinen, jos on mieleinen maku. Jos ei, en ota yhtään. Jäätelö on about ainoa herkku josta en niin välitä.
En ota mitään siivuja, koska inhoan niitä pahvipakkauksia. Jäätelökauhalla pari kauhallista.
Neljäs- tai viidesosa, sellainen reilu jälkiruokakulhollinen.
Kuka ääliö laittaa jäätelöä mikroon? Sehän pehmenee muutamassa minuutissa sopivaksi huoneenlämmössä. Kumma jos ei sitä aikaa malta odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään syödä melko p
ieniä annoksia kerralla, koska maha saattaa sitten tykätä pahaa jos syön liikaa. Ihmettelen miten ihmiset tarjoaa vieraileen aina jotain 1/4 pakettia ellei jopa enemmän ja mielestäni se on niin iso määrä että oksettaa.
Liian pieniä annoksia aina tarjotaan, eihän niistä tule kuin vihaiseksi. Puoli litraa on ihanteellisin annos 🤗
Vierailija kirjoitti:
Yksin ollessa litra ja jos mies on paikalla täytyy se litra jakaa.
Kunnon meininkiä 🤜
Nyt kun puolentoista litran rommirusina jäätelöä ei enää saa, niin se on nyt sitten tuo litra se annoskoko.