Ostat litran jäätelöpaketin ja otat siitä yhden itsellesi tyypillisen annoksen. Kysymys:
Minkä kokoinen tämä annos on?
Jos et syö jäätelöä, ei tarvitse vastata.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Pari lusikallista Kolmen Kaverin jädeä.
Toisinaan teen suklaa- tai kinuskikastikkeen myös.
Teetkö sä sitä kastikettakin lusikallisen? Vai kuinka tää toimii?
Sellaisen 3-4 cm palan. Ja sen syötyäni toisen samanmoisen. En syö kovin usein jäätelöä, joten silloin kun syön, otan surutta niin paljon kuin maistuu.
pitääkö minun vastata, jos en syö jäätelöä?
Laitan sen litran paketin kokonaan isoon astiaan sulamaan vähintään tunniksi. Syön siitä sen mitä mieli tekee. Joskus yli puolet joskus vain pienen osan. Ostan jäätelöä ehkä pari kertaa kesässä joten kun menee hukkaan niin ei haittaa. Lisäksi se hukkaan menevä osuus ei lihota.
Kolmasosa myös. Jos ottaa vöhempi niin jää makean nälkä ja tekee mieli santsata. Tuo kolmasosa on sopivan iso annos.
Vierailija kirjoitti:
Neljäsosa tai viidesosa
Sama. Riippuu sen kertaisesta jätskihimon suuruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää opetella lukemaan.
Ensin syön puolet ja hetken päästä loput.
Vierailija kirjoitti:
Lue ohjeet aloituksesta
Laihialla käytetään jäätelökauhan sijaan juustohöylää. Laitetaanko vieraalle siivu vai kaksi?
Ensin 1/3. Sen syötyäni otan yleensä lisää saman verran eli yhteensä 2/3. Seuraavan päivänä loput.
Muistan lapsuudesta hyvin tapauksen kun olin kaverin luona ja siellä tarjottiin litran jäätelöpaketista sellainen kämänen sentin siivu. Olin ihan ällikällä lyöty että tässäkö se kaikki tosiaan oli. Joo'o oli kyllä traumaattinen lapsuus:(
Nykyään sellainen kolmasosa pakettia on aika passeli annos.
Syön koko jäätelölitran kerrallaan.
Mä otan kolmasosan ja annan sen sulaa sen verran, että sen saa sötkötettyä pehmismäiseksi.. ja luultavasti otan vielä vähän lisääkin. Ja joko Ainoa tai Creamya..
Kyllä siihen kulhoon saa vaikka koko paketin pystyyn halutessaan