Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset ovat luotaantyöntäviä?

Vierailija
02.02.2023 |

Tiedättekö sellaisia, kenen kanssa ei tee mieli jutella yhtään enempää kuin pakollista? Ei voi tavallaan yhtään olla rennosti heidän kanssaan.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että en osaa sanoa miksi jotkut ihmiset ovat sellaisia. Mitään yksittäistä syytä ei ole. On vain intuitio ja fiilis mikä jää ihmisen seurasta.

Tossa tapauksessa kyse on projektiosta. Näet siinä toisessa jotain siitä millainen itse olet etkä haluaisi nähdä. Jos toinen on vaikka ujo tai sinun tulkintaani mukaan surullinen hänen olemuksensa muistuttaa sinua omasta ujoudestasi tai surullisuudestasi jota yrität kieltää itsessäsi.

Projektio on lähes varma selitys silloin kun se toinen on "selittämättömästi" luotaantyöntävä eli ei siis ärsyttävästi tai ilkeästi tai hyökkäävästi tms. käyttäytyvä.

Mulla on nykyään kovaa stressiä jatkuvasti sairauksien takia (kivut/unettomuus/köyhyys/yleinen syrjäytyminen kun mitään ei jaksa.) Olen nyt huomannut että varsinkin pahimpina päivinä ihmiset ärsyttää potenssiin 100 normaalista, ja tulee projisoitua. Onneksi sentään tajuan sen. Mulla ei ole ollut tällaista aiemmin, ja kerran mietin että nyt tavallaan ymmärrän jotain koulukiusaajatyyppejä. Sen raivon toisen heikkoudesta, kun et omaa heikkouttasi kestä ja on muutenkin paha olla (enkä nyt todellakaan tarkoittanut että toisen rääkkääminen oman pahan olon takia on hyväksyttävää.)

Vierailija
22/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuten Borat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan sellainen. Johtuen siitä, että vanhempani oli hullu, koulussa kiusattiin ja sairastan paria pitkäaikaissairautta. Elän kyllä yksin mutta ilmeisesti pitää piiloutua vielä enemmän ettei ole vain kenenkään maisemaa ja päivää pilaamassa. Olen niin saatanan pahoillani että olen edes syntynyt tänne.

Vierailija
24/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpiin viittaat? Hiljaisiin vai super sosiaalisiin?

Jotain siltä väliltä.

Vierailija
25/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen painostava olo tulee joidenkin sellaistenkin seurassa, jotka eivät puhu yhtään mitään.

Vierailija
26/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen painostava olo tulee joidenkin sellaistenkin seurassa, jotka eivät puhu yhtään mitään.

Tai puhuvat, mutta eivät kerro mitään.

Vierailija
27/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattavat takakireät ihmiset.

Vierailija
28/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi kuntalaisiin ei kiinnosta edes tutustua. 

Vierailija
29/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
30/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Persut ovat luotaantyöntäviä juntteja ja rasisteja

Vierailija
31/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpiin viittaat? Hiljaisiin vai super sosiaalisiin?

Itse tykkään noista molemmista, mutta en jaksaisi histrionisia, sosiopaatteja, narsisteja, kovin rajattomia epävakaita, ja, no, ylipäänsä kovin vahvasti persoonallisuushäiriöpiirteisiä. Ihan tosissaan, vaikka omiin korviinkin kuulostaa hieman hassulta näin sanottuna. Mutta sellaista tasaista suht toimivaa arkea sitä kaipaisi, ja jotkut tekevät siitä niin vaikeaa. Pieninä annoksina jaksaa (paitsi jos on kyse cluster b ihmisistä, niistä kun ei yleensä voi rajata että vähän ollaan tekemisissä, narsististakin kyllä voi olla tosi hankala päästä eroon ja sosiopaatista jopa vaarallista. Että vastaa nyt sitten tämmöiseen kuulostamatta vähän hassulta, mutta näin vastaisin.

Vierailija
32/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Persut ovat luotaantyöntäviä juntteja ja rasisteja

Pata kattilaa soimaa. Jos pystyt ymmärtämään vinkin.

Vierailija
33/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä itsekään kivalta kuulosta. Puistatus.

Vierailija
34/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan sellainen. Johtuen siitä, että vanhempani oli hullu, koulussa kiusattiin ja sairastan paria pitkäaikaissairautta. Elän kyllä yksin mutta ilmeisesti pitää piiloutua vielä enemmän ettei ole vain kenenkään maisemaa ja päivää pilaamassa. Olen niin saatanan pahoillani että olen edes syntynyt tänne.

Höpö höpö. Kaikki me olemme vajavaisia talliaisia, ihan jokainen. Joskus kemiat kohtaa joskus ei. Kukaan meistä ei ole parempi toista. 

Vierailija
35/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh

Vierailija
36/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa oloissaan viihtyminen ei sittenkään ole kovin huono asia, varsinkin kun se on vapaaehtoista.

Vierailija
37/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä itsekään kivalta kuulosta. Puistatus.

Vai niin.

Vierailija
38/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

“Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.” 

Vierailija
39/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräästä työkaverista mietin välillä että miten hänen miehensä ja lapsensa kestävät häntä. Toki voi olla että he ovat aivan samanlaisia negatiivisia energiasyöppöjä jotka kovaan ääneen puhuvat kovin varmoina että ovat aina oikeassa.

Eivät ole. Isä on läheisriippuvainen tossukka ja itse en alaikäisenä pääse pakoon.

Vierailija
40/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

“Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.” 

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Ihminen kiinnostaa.