Kuinka nopeuttaa makuaistin palautumista flunssassa?
Nyt menossa toinen päivä kun en haista enkä maista yhtään mitään. Vinkkejä mitä vois tehdä että haju ja maku palautuisivat nopeemmin?
Kommentit (6)
Sulla on siis korona. Tuo maku- ja hajuaistin håviäminen johtuu siitä, että virus on mennyt aivoissa siihen osaan, jossa nuo aistit toimivat. Et voi tehdä mitään, todennäköisesti ne palautuvat aikanaan takaisin. Yritä muuten ottaa rauhallisesti ja levätä. Korona ei ole flunssa, vaan tulehduttaa juuri noita neurologisia systeemeitä kuten myös verisuonia. Eli jälkioireet voivat olla mitä moninaisempia.
Eikö ahminta tunnu hyvältä enää?
vai mikä kiire sulla on?
Pelkäätkö laihtuvas?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on siis korona. Tuo maku- ja hajuaistin håviäminen johtuu siitä, että virus on mennyt aivoissa siihen osaan, jossa nuo aistit toimivat. Et voi tehdä mitään, todennäköisesti ne palautuvat aikanaan takaisin. Yritä muuten ottaa rauhallisesti ja levätä. Korona ei ole flunssa, vaan tulehduttaa juuri noita neurologisia systeemeitä kuten myös verisuonia. Eli jälkioireet voivat olla mitä moninaisempia.
Ei ole koronaa. Olen testin tehnyt ja tämä on tavallinen flunssa.
Ap
Mulla on joskus menneinä vuosina mennyt makuaisti flunssassa. Ei siihen oikein itse voi vaikuttaa. Nokka aukeaa kun aukeaa ja makuaisti mulla palautui silloin ehkä 3 vai 4 päivän jälkeen. Muistan että oli tyhmä syödä yhtään mitään, kun ei maistunut miltään. Kärsivällisyyttä.
Up