Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicin saatavuus

Vierailija
02.02.2023 |

Se on huono. Mitä olette saaneet tilalle?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain oikeaa tietoa siitä, milloin lääkettä on taas saatavilla? Vai tietääkö sitä kukaan?

Kannattaa pyytää lääkäriltä Rybelus-resepti, ettei lääke mene täysin katkolle. Lääkehaku päivittyy hitaammin kuin todellisuus. Voi näyttää, että ostarin apteekissa on yksi Ozempic. No, se on ostettu 55 minuuttia ennen kuin luit siitä netistä ja sitten teet hukkareissun apteekkiin.

Vierailija
42/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä muuten on että laihduttajat haluavat tyhjentää ne Ozempic-varastot, mutta tabletit ei kelpaa niille?

Mulla hönkii koko ajan diabetes 2 niskassa. Verenpaine on korkea ja on metabolinen oireyhtymä. Pitäisikö minun siis odottaa etä sairastun diabetes 2:teen ennenkuin saan luvan käyttää Ozempicia? 

Oletko vähän tyhmä. Tuo on itseaiheutettua. Aloitat dieetin, hankit pt:n ja alat liikkumaan.

En ole tämä prediabeetikko ja tunnistan kyllä että trollaat. Mutt trollaat aivan idiootilla aiheella. Suomalaisista melkein 60% on ylipainoisia. Jos laihduttaminen ja normaalipainoisena pysyminen olisi helppoa ja yksinkertaista, jokainen ylipainoinen ja liikalihava tekisi sen. En usko että on ketään joka ei tiedä ylipainon haittoja. Laihduttaminen ei ole yksinkertaista. Jos siihen on nyt keksitty lääke, on oikeus ja kohtuus että se tulee olla kaikkien saatavilla.

En ole mikään trollaaja. Ärsyttää vaan tuo ininä ettei muka voi laihtua ilman pistettävää laihdutuslääkettä. Ottaa vaan itseään niskasta kiinni. Olen siihen pystynyt itsekin.

Sitten sinulla ei ole vikaa suolistohormoneissa.

Juuri lihavuus sotkee ne nälkähormonit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä muuten on että laihduttajat haluavat tyhjentää ne Ozempic-varastot, mutta tabletit ei kelpaa niille?

Mulla hönkii koko ajan diabetes 2 niskassa. Verenpaine on korkea ja on metabolinen oireyhtymä. Pitäisikö minun siis odottaa etä sairastun diabetes 2:teen ennenkuin saan luvan käyttää Ozempicia? 

Oletko vähän tyhmä. Tuo on itseaiheutettua. Aloitat dieetin, hankit pt:n ja alat liikkumaan.

En ole tämä prediabeetikko ja tunnistan kyllä että trollaat. Mutt trollaat aivan idiootilla aiheella. Suomalaisista melkein 60% on ylipainoisia. Jos laihduttaminen ja normaalipainoisena pysyminen olisi helppoa ja yksinkertaista, jokainen ylipainoinen ja liikalihava tekisi sen. En usko että on ketään joka ei tiedä ylipainon haittoja. Laihduttaminen ei ole yksinkertaista. Jos siihen on nyt keksitty lääke, on oikeus ja kohtuus että se tulee olla kaikkien saatavilla.

Suurin osa suomalaisista kieltäytyy tekemästä helppoja ja yksinkertaisia asioita laiskuuden takia.

Varmasti osin totta. Itse ajattelen että ihmisillä on masennusta, itsetunto-ongelmia, tunnesyömistä.. Että ongelma ei ratkea että syöt vaan lautasmallin mukaisesti ja harrastelet vähän hyötyliikuntaa.

Näitä on toitotettu kaikille joka tuutista ala-asteelta alkaen. Miksi ihmiset lihovat jatkuvasti?

Syövät yksinkertaisesti liikaa suhteessa kulutukseensa. Kaloreista se on viimekädessä kiinni.

Melko yksipuolinen tämä keskustelu. Ymmärrän osin että varmasti osa ihmisistä ajattelee näinkin. Aika moni muukin asia on itseaiheutettua. Mutta ylipaino johtaa vakaviin terveysvaikutuksiin ja maksaa yhteiskunnalla valtavasti. Ylipainon torjuminen on tärkeää. En välitä saavutetaanko normaalipaino itsekurilla, laihdutusleikkauksella vai lääkehoidolla, tärkeintä on että saadaan ihmiset laihtumaan. Mitä vähemmän diabetesta sen parempi.

Empatia on myös opetettavissa oleva asia.

Lääkkeillä ja leikkauksilla on haittansa, joten ei niitä ole mitään järkeä käyttää tilaan jonka voi elämämtavoilla hoitaa.

Lääkkeillä ja leikkauksella on paljon pienemmät haitat kuin jatkuvalla ylipainolla ja sen liitännäissairauksilla. Trollaa edes asiaa.

Terveellisistä elämäntavoista ei ole haittaa. Ovatko kaikki kanssasi eri mieltä olevat trolleja?

Ehkä! Eiväthän terveelliset elämäntavat ja leikkaus/lääkehoito sulje toisiaan pois. Jos tätä ei ymmärrä niin mielestäni kyllä väittää vastaa vaan väittämisen ilosta. Jos laihtuminen olisi yksinkertaista, jokainen ylipainoinen tekisi sen, väitän.

Vierailija
44/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään trollaaja. Ärsyttää vaan tuo ininä ettei muka voi laihtua ilman pistettävää laihdutuslääkettä. Ottaa vaan itseään niskasta kiinni. Olen siihen pystynyt itsekin.

Minä en ole ylipainoinen. Mutta tämä asia ärsyttää mua suunnattomasti. Oletko miettinyt miksei kaikki vain ota itseään niskasta kiinni? Miksi ylipaino lisääntyy koko ajan? Miten ihmisiä voisi auttaa?

Vierailija
45/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista kieltäytyy tekemästä helppoja ja yksinkertaisia asioita laiskuuden takia.

Varmasti osin totta. Itse ajattelen että ihmisillä on masennusta, itsetunto-ongelmia, tunnesyömistä.. Että ongelma ei ratkea että syöt vaan lautasmallin mukaisesti ja harrastelet vähän hyötyliikuntaa.

Näitä on toitotettu kaikille joka tuutista ala-asteelta alkaen. Miksi ihmiset lihovat jatkuvasti?

Syövät yksinkertaisesti liikaa suhteessa kulutukseensa. Kaloreista se on viimekädessä kiinni.

Melko yksipuolinen tämä keskustelu. Ymmärrän osin että varmasti osa ihmisistä ajattelee näinkin. Aika moni muukin asia on itseaiheutettua. Mutta ylipaino johtaa vakaviin terveysvaikutuksiin ja maksaa yhteiskunnalla valtavasti. Ylipainon torjuminen on tärkeää. En välitä saavutetaanko normaalipaino itsekurilla, laihdutusleikkauksella vai lääkehoidolla, tärkeintä on että saadaan ihmiset laihtumaan. Mitä vähemmän diabetesta sen parempi.

Empatia on myös opetettavissa oleva asia.

Lääkkeillä ja leikkauksilla on haittansa, joten ei niitä ole mitään järkeä käyttää tilaan jonka voi elämämtavoilla hoitaa.

Lääkkeillä ja leikkauksella on paljon pienemmät haitat kuin jatkuvalla ylipainolla ja sen liitännäissairauksilla. Trollaa edes asiaa.

Terveellisistä elämäntavoista ei ole haittaa. Ovatko kaikki kanssasi eri mieltä olevat trolleja?

Ehkä! Eiväthän terveelliset elämäntavat ja leikkaus/lääkehoito sulje toisiaan pois. Jos tätä ei ymmärrä niin mielestäni kyllä väittää vastaa vaan väittämisen ilosta. Jos laihtuminen olisi yksinkertaista, jokainen ylipainoinen tekisi sen, väitän.

Laihtuminen on yksinkertaista, mutta ihmisistä tulee vuosi vuodelta heikompia.

:D

Ok!

Vierailija
46/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu ajelee ympäriinsä lääkettä etsimättä kun apteekista voi tilata postitse :O

Vierailija
47/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaako paino taas nousta, jos lääkkeen lopettaa? Eli pitääkö syödä loppuelämä?

Alkaa nousta, jos ei ole tehnyt ruokailutapoihin muutoksia. Lääkäri aamuteevessä eilen sanoi, että lääkkeen vaikutus alkaa vähentyä  hiljalleen

Ruotsissa uutisoitiin, miten diabeetikot joutuvat ajamaan 100 kilommetrin päähä etsimään apteekkia, jossa lääke ei ole loppunut.

Ja mistäkö sen loppuminen johtuu. Olemme riippuvaisia Kiinassa ja Intiassa valmistettavista tai ainakin sieltä tuoduista raaka-aineista. Venäjän aloittama sotakaan ei helpota lääketilannetta.

On tauteja, joita voi hoitaa itse ilman lääkkeitäkin ja on  tauteja joihin kuolee ilman lääkkeitä. Kummatko laitetaan etusijalle.

Mikähän siinä on, että kun kilpirauhaspotilaat joutuvat käymään Ruotsissa, tilaamaan Saksasta ja muualta Euroopasta EU-reseptillä, käymään lääkärissä pitkin Eurooppaa, jotkut onnekkaat löytävät kotimaasta lääkärin, joka uskaltaa vielä kirjoittaa reseptin ja erityisluvan Liolle/eläinperäiselle.

Ottakaa nyt itteenne niskasta kiinni ja laihduttakaa ilman mitää ozempikkejä.

Ne samat lääkärit jotka hoitaa diabetespotilaita, hoitaa myös kilpirauhaspotilaita. 

Mutta kun suomalaiset syö ittelleen sankoin joukoin diabetestä, niitä vastaanottoaikoja ei enää riitä kilpirauhaspotilaille. Olette itsekkäitä!!!

Ota sinä itseäsi niskasta kiinni ja lakkaa olemasta tyhmä.

Vierailija
48/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uskoko noita, jotka ei ole itse käyttäneet ozempiccia. Pötyä puhuu.

Erittäin hyvä lääke ja itse olen saanut painon laskemaan.

Myös ruokamäärä on pudonnut eli annoskoko, joka oli aiemmin liian suuri ja nyt on just oikea.. Nyt tiedän mikä annos riittää minulle pitämään painon saavutetusta painossa ja paino pysyy alempana eikä ole noussut. Olen jättänyt koko lääkkeen pois, mutta en ole suurentanut ruokamäärää, koska vatsalaukku on pienentynyt ja riittää se määrä, minkä opin lääkkeen oton aikana.

Lautasmalli on hyvä pitää mielessä ja käyttää myös monipuolisesti rasvoja. Liika on liikaa kaikessa, joten uskon

tuohon lääkkeeseen, arvot on kohdillaan ja verenpaine on optimissa.

Liikuntaa kannattaa harrastaa, mutta juuri sitä, missä itse viihtyy. Ei liikaa, kävely riittää ja koti jumppa. Joku painojen nostelu on myös hyväksi, kunhan on saanut niveliä rasittavan painon pois.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
49/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän outoa että odotetaan jotakin taikatemppua kun kyse on lähinnä itsekurista.

Sano vielä pari kertaa.

Vierailija
50/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät pysty, jotkut eivät kykene lopettamaan juomista tai huumeiden käyttöä, me ollaan kaikki niin erilaisia.

En tiedä miksi läskivahteja ärsyttää muiden kilot, mutta kannattaisiko silloin pysyä pois tälläisistä ketjuista?

Vierailija
51/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai avun Ozempicista. Hän on ollut lähes koko aikuisikänsä noin 30 kg ylipainoinen. Mielenkiinnolla seuraan hänen muutostaan. Luulen, että tuossa samalla oppii oikeat ruokailutavat, kun ei pysty syömään liikaa. Laihduttaminen ei ole ollut ikinä hänelle helppoa. Nyt se näyttää olevan.

Vierailija
52/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempicia saa tallinnasta. Muistakaa ottaa passi tai henkkarit mukaan, sekä pieni kylmälaukku ja pari kylmäkallea.

Ja alapeukku mistä? Jos joku läskivahti, niin o.k, mutta jos joku oikeasti tarvitsee, niin päiväristeilyn saa parillakympillä.

Ei saa Tallinnastakaan. Joku kirjoitti, että Ruotsissa joutuvat ajamaan JOPA 100 km saadakseen lääkettä :) eihän se ole matka eikä mikään. Eli sieltä voisi hakea.

Vierailija
53/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempicia saa tallinnasta. Muistakaa ottaa passi tai henkkarit mukaan, sekä pieni kylmälaukku ja pari kylmäkallea.

Ei oo saanut aikoihin enää.

Vierailija
54/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää uskoko noita, jotka ei ole itse käyttäneet ozempiccia. Pötyä puhuu.

Erittäin hyvä lääke ja itse olen saanut painon laskemaan.

Myös ruokamäärä on pudonnut eli annoskoko, joka oli aiemmin liian suuri ja nyt on just oikea.. Nyt tiedän mikä annos riittää minulle pitämään painon saavutetusta painossa ja paino pysyy alempana eikä ole noussut. Olen jättänyt koko lääkkeen pois, mutta en ole suurentanut ruokamäärää, koska vatsalaukku on pienentynyt ja riittää se määrä, minkä opin lääkkeen oton aikana.

Lautasmalli on hyvä pitää mielessä ja käyttää myös monipuolisesti rasvoja. Liika on liikaa kaikessa, joten uskon

tuohon lääkkeeseen, arvot on kohdillaan ja verenpaine on optimissa.

Liikuntaa kannattaa harrastaa, mutta juuri sitä, missä itse viihtyy. Ei liikaa, kävely riittää ja koti jumppa. Joku painojen nostelu on myös hyväksi, kunhan on saanut niveliä rasittavan painon pois.

Tsemppiä kaikille!

Hienoa kuulla, että paino ei ole lähtenyt nousuun. Kauanko lääkkeen lopettamisesta on ja lopetitko sen pikkuhiljaa annosta pienentäen vai kertalaakista?

Vierailija
55/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu ajelee ympäriinsä lääkettä etsimättä kun apteekista voi tilata postitse :O

Ei voi tätä lääkettä. Ei ainakaan syksyllä voinut koska se ei saa altistua lämpötilan vaihdoille.

Vierailija
56/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baltian maista saa, 40e

Vierailija
57/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ylläpito kun poistit trollien viestit!

Vierailija
58/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin toivomaani painoon, joten lopetin. Jo monta kuukautta sitten. Ei ole tullut takaisin yhtään kiloa, mutta nyt tiedän oman annoskoon, jolla nälkä pysyy poissa. Myös tuo auttoi, ettei lääkettä ollut saatavilla.

Lopetin kerralla, ja pääsin myös makeasta. Tosiaan, nyt on helpompi käydä tuloksia seuraamassa labrassa, ettei tartte pelätä diabetesta tai kolesterolia.

Jos joskus paino alkaa nousta, pyydän lääkkeen uudestaan käyttööni.

Jokainen lopettaa omalla tavalla, koska olemme yksilöllisiä. Tämä on vain minun kokemus asiasta.

Vierailija
59/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin toivomaani painoon, joten lopetin. Jo monta kuukautta sitten. Ei ole tullut takaisin yhtään kiloa, mutta nyt tiedän oman annoskoon, jolla nälkä pysyy poissa. Myös tuo auttoi, ettei lääkettä ollut saatavilla.

Lopetin kerralla, ja pääsin myös makeasta. Tosiaan, nyt on helpompi käydä tuloksia seuraamassa labrassa, ettei tartte pelätä diabetesta tai kolesterolia.

Jos joskus paino alkaa nousta, pyydän lääkkeen uudestaan käyttööni.

Jokainen lopettaa omalla tavalla, koska olemme yksilöllisiä. Tämä on vain minun kokemus asiasta.

Oli kiva kuulla onnistunut lopetus. Pakko joku ratkaisu tehdä itsekin, koska saatavuus on nolla ja tilanne alkaa stressaava.

Vierailija
60/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat käyneet sen verran hamstraamassa näitä että kuulin töiden kautta että ainakin osa apteekeista ei myy ulkomaalaisille (=suomalaisille) jotta riittää kotimaa kansalaisten tarpeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi