Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicin saatavuus

Vierailija
02.02.2023 |

Se on huono. Mitä olette saaneet tilalle?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä muuten on että laihduttajat haluavat tyhjentää ne Ozempic-varastot, mutta tabletit ei kelpaa niille?

Mulla hönkii koko ajan diabetes 2 niskassa. Verenpaine on korkea ja on metabolinen oireyhtymä. Pitäisikö minun siis odottaa etä sairastun diabetes 2:teen ennenkuin saan luvan käyttää Ozempicia? 

Oletko vähän tyhmä. Tuo on itseaiheutettua. Aloitat dieetin, hankit pt:n ja alat liikkumaan.

En ole tämä prediabeetikko ja tunnistan kyllä että trollaat. Mutt trollaat aivan idiootilla aiheella. Suomalaisista melkein 60% on ylipainoisia. Jos laihduttaminen ja normaalipainoisena pysyminen olisi helppoa ja yksinkertaista, jokainen ylipainoinen ja liikalihava tekisi sen. En usko että on ketään joka ei tiedä ylipainon haittoja. Laihduttaminen ei ole yksinkertaista. Jos siihen on nyt keksitty lääke, on oikeus ja kohtuus että se tulee olla kaikkien saatavilla.

Vierailija
22/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokissa joku nainen ilmoitti saaneensa Ozempic reseptin lääkäriltään kun muutama raskauskilo oli jäänyt jotka eivät lähteneet. BMI vaikutti olevan reilusti alle 30. Mutta siinäpähän iloitsi, kun ei sitä lääkettä saa mistään.

Ei ne ole raskauskiloja jos eivät lähde synnytyksellä. Silloin kyse on läskistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää syökö kellon ympäri,auttaa kummasti.

Vierailija
24/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä lihavien syyllistämistä ozempicin käytöstä. Ylipainoa on valtava ongelma Suomessa (ja muissa länsimaissa). Ihan millä tahansa asialla, kunhan vaan saadaan painoa alas ja estetään diabetes, prediabetes, verenpainetauti, sydän ongelmat, tuki- ja liikuntaelinongelmat pääasia on että ylipainoon ja liikalihavuuteen on löytynyt toimiva lääke. On ikävää että sillä on toimitusvaikeuksia, mutta ylipainoisia siitä ei tarvitse syyttää. Kansanterveydellisesti on tärkeintä että paino saadaan laskemaan!

Ozempic rasittaa maksaa ja haimaa, joten paljon järkevämpi ratkaisu olisi muuttaa elämäntapoja terveellisempään suuntaan.

Tottakai olisi. Tottakai helpointa olisi jos ei olisi lihonut alkuunkaan. Tällaisella kommentilla taas ei ole painoarvoa.

Vierailija
25/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amfetamiini on tehokkaampi laihdutuslääke ja sen saatavuus on parempi, vaihdoin siihen.

Tämän uskon. En haluaisi testata

Vierailija
26/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko trolleille, vaan ilmoittakaa asiattomaksi. Kyllä ne sitten lannistuu, kun kukaan ei vastaa ja viestit törähtää armotta bittiavaruuteen kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
27/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa vasta kesällä lääkettä, niin ei sitten pääsekään rantakuntoon kesäksi? 👙

Vierailija
28/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä muuten on että laihduttajat haluavat tyhjentää ne Ozempic-varastot, mutta tabletit ei kelpaa niille?

Mulla hönkii koko ajan diabetes 2 niskassa. Verenpaine on korkea ja on metabolinen oireyhtymä. Pitäisikö minun siis odottaa etä sairastun diabetes 2:teen ennenkuin saan luvan käyttää Ozempicia? 

Oletko vähän tyhmä. Tuo on itseaiheutettua. Aloitat dieetin, hankit pt:n ja alat liikkumaan.

En ole tämä prediabeetikko ja tunnistan kyllä että trollaat. Mutt trollaat aivan idiootilla aiheella. Suomalaisista melkein 60% on ylipainoisia. Jos laihduttaminen ja normaalipainoisena pysyminen olisi helppoa ja yksinkertaista, jokainen ylipainoinen ja liikalihava tekisi sen. En usko että on ketään joka ei tiedä ylipainon haittoja. Laihduttaminen ei ole yksinkertaista. Jos siihen on nyt keksitty lääke, on oikeus ja kohtuus että se tulee olla kaikkien saatavilla.

Suurin osa suomalaisista kieltäytyy tekemästä helppoja ja yksinkertaisia asioita laiskuuden takia.

Varmasti osin totta. Itse ajattelen että ihmisillä on masennusta, itsetunto-ongelmia, tunnesyömistä.. Että ongelma ei ratkea että syöt vaan lautasmallin mukaisesti ja harrastelet vähän hyötyliikuntaa.

Näitä on toitotettu kaikille joka tuutista ala-asteelta alkaen. Miksi ihmiset lihovat jatkuvasti?

Vierailija
29/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin just saada lääkkeen aloitettua ja annostukset siihen 1mg kokoon. Painoa ehti tippua 3kk aikana 9kg- ei ihan huimasti, mutta ihan jees alku. Nyt ei ole marraskuun jälkeen saanut lääkettä mistään. Tällä viikolla piti tulla apteekkiin, mutta tuli vissiin niin vähän, että ei riittänyt mulle asti. Olin jonossa, jossa oli yli 100 varausta mua ennen.

Ketuttaa vietävästi. Onneksi ei ole ruokatottumukset palanneet entiseen ja paino pysynyt samassa 82kg. Nyt saa vaan tehdä vietävästi työtä, kun mielihalut ovat lähes ennallaan ja kaikki makea houkuttelisi. Lääkkeen oton aikana ei tehnyt mitään mieli ja ruokaa piti oikein muistaa syödä.

Pitää kai kysyä resepti pillereihin jos saatavuusongelmat vain jatkuu.

Vierailija
30/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista kieltäytyy tekemästä helppoja ja yksinkertaisia asioita laiskuuden takia.

Varmasti osin totta. Itse ajattelen että ihmisillä on masennusta, itsetunto-ongelmia, tunnesyömistä.. Että ongelma ei ratkea että syöt vaan lautasmallin mukaisesti ja harrastelet vähän hyötyliikuntaa.

Näitä on toitotettu kaikille joka tuutista ala-asteelta alkaen. Miksi ihmiset lihovat jatkuvasti?

Syövät yksinkertaisesti liikaa suhteessa kulutukseensa. Kaloreista se on viimekädessä kiinni.

Melko yksipuolinen tämä keskustelu. Ymmärrän osin että varmasti osa ihmisistä ajattelee näinkin. Aika moni muukin asia on itseaiheutettua. Mutta ylipaino johtaa vakaviin terveysvaikutuksiin ja maksaa yhteiskunnalla valtavasti. Ylipainon torjuminen on tärkeää. En välitä saavutetaanko normaalipaino itsekurilla, laihdutusleikkauksella vai lääkehoidolla, tärkeintä on että saadaan ihmiset laihtumaan. Mitä vähemmän diabetesta sen parempi.

Empatia on myös opetettavissa oleva asia.

Vierailija
31/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin lääkäriltä reseptiä niihin tabletteihin ja se lupasikin, mutta ei sitten kuitenkaan ollut kirjoittanut sitä lääkettä. Ozempicilla sain pudotettua 20 kg. 

Ozempicia saa kuulemma aikaisintaan joskus kesäkuun lopussa.

Häpöhöpö, saa sitä koko ajan, kun tilaa apteekista etukäteen.

Vierailija
32/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövät yksinkertaisesti liikaa suhteessa kulutukseensa. Kaloreista se on viimekädessä kiinni.

Melko yksipuolinen tämä keskustelu. Ymmärrän osin että varmasti osa ihmisistä ajattelee näinkin. Aika moni muukin asia on itseaiheutettua. Mutta ylipaino johtaa vakaviin terveysvaikutuksiin ja maksaa yhteiskunnalla valtavasti. Ylipainon torjuminen on tärkeää. En välitä saavutetaanko normaalipaino itsekurilla, laihdutusleikkauksella vai lääkehoidolla, tärkeintä on että saadaan ihmiset laihtumaan. Mitä vähemmän diabetesta sen parempi.

Empatia on myös opetettavissa oleva asia.

Lääkkeillä ja leikkauksilla on haittansa, joten ei niitä ole mitään järkeä käyttää tilaan jonka voi elämämtavoilla hoitaa.

Lääkkeillä ja leikkauksella on paljon pienemmät haitat kuin jatkuvalla ylipainolla ja sen liitännäissairauksilla. Trollaa edes asiaa.

Vierailija
33/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicia saa tallinnasta. Muistakaa ottaa passi tai henkkarit mukaan, sekä pieni kylmälaukku ja pari kylmäkallea.

Vierailija
34/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain oikeaa tietoa siitä, milloin lääkettä on taas saatavilla? Vai tietääkö sitä kukaan?

Vierailija
35/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain oikeaa tietoa siitä, milloin lääkettä on taas saatavilla? Vai tietääkö sitä kukaan?

Näillä näkymin saatavuusongelma helpottaa kesäkuun lopulla. Googlaa ozempic saatavuus.

Vierailija
36/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään trollaaja. Ärsyttää vaan tuo ininä ettei muka voi laihtua ilman pistettävää laihdutuslääkettä. Ottaa vaan itseään niskasta kiinni. Olen siihen pystynyt itsekin.

Sitten sinulla ei ole vikaa suolistohormoneissa.

Vierailija
37/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään trollaaja. Ärsyttää vaan tuo ininä ettei muka voi laihtua ilman pistettävää laihdutuslääkettä. Ottaa vaan itseään niskasta kiinni. Olen siihen pystynyt itsekin.

Minä maksan itse sen lääkkeen, mitään korvauksia en siihen saa. Käytän sitä siitä huolimatta, annoit siihen luvan tai et. Sinun vikinäsi ei liikuta minua.

Vierailija
38/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tabletti ei maistu hyvälle, ei voi ottaa sitä

Vierailija
39/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 66 vkoa käyttäneenä, voin kertoa, että tiputtaa noin 14-16% alkupainosta. Siihen tyssää, jos ei itse tee koko elämäntapa muutosta pysyvästi. Eli ruokalautas malli, liikunta ja herkut pois niin sillä kyllä laihtuu pysyvästi. Itse laihdutin noin 20kg ennen ozen, aloitusta, joten kyllä laihdutus ja liikunta kannattaa. Nyt olen laihduttanut vähän yli 60kg noin kolmessa vuodessa. Kyllä Itse saa työtä tehdä, että kilot pysyy poissa. Ei ozempicin käyttö ole loppu elämän juttu. Siitä saa buustia tai starttia laihdutukseen, mutta se teho loppuu/hiipuu noin 9-12kk käytön jälkeen. Ja uskokaa ne kilot tulee vähintään tuplana takaisin * itsekokeneena*, jos ei muuta ruoka tottumuksia ja lisää liikuntaa elämäänsä. Minulla on diabetes selätetty, hyvä niin.. Mutta nyt taistelen, etteivät kilot tule takaisin ikinä enää. Voimia kaikille painon pudotukseen :) jojoilia

Vierailija
40/66 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempicia saa tallinnasta. Muistakaa ottaa passi tai henkkarit mukaan, sekä pieni kylmälaukku ja pari kylmäkallea.

Ja alapeukku mistä? Jos joku läskivahti, niin o.k, mutta jos joku oikeasti tarvitsee, niin päiväristeilyn saa parillakympillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi