Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä haluaa lapsia ennen naimisiinmenoa...

Vierailija
02.02.2023 |

Elikkä en oikeen tiennyt minne muualle voin hieman avautua, niin nyt tulee.

Täytin juuri 21, ja olen aina unelmoinut naimisiinmenosta ja perheestä mutta en ajatellut et se tapahtuis näin nuorena. Mun kumppani on 35, eli hieman vanhempi, joten ollaan tehty kompromissi et alotetaan perhe seuraavien vuosien aikana, ehkä jopa tänä vuonna tai seuraavana samalla kun hoidan mun opintoja.

Oon kuitenkin halunnut mennä naimisiin ennen lasten saamista ihan vaan sen takia, että haluan olla ns tasapainoisessa tilanteessa ennen kuin tuon lapset kuvioihin. Mulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan, että jotkut päättävät hankkia lapsia ennen naimisiinmenoa, mutta en itse halua sitä nyt - olisin ok tämän järjestelyn kanssa jos mulla olis suht hyvätuloinen työpaikka tms. Nyt mun kumppani hoitaa tulot ja menot pääasiassa, ja ollaan myös juteltu siitä että olisin kotiäiti useamman vuoden. Olen ok asian kanssa vaikka haluan myös valmistua, mutta kotiäitinä oleminen ilman naimisiinmenoa tuntuu isolta riskiltä.

Kumppanini on valmis seuraavaan kompromissiin: hankitaan yksi lapsi ennen naimisiinmenoa, ja seurataan miten perhe-elämä menee parin kolmen vuoden ajan. Jos kaikki on edelleen kunnossa siinä vaiheessa, niin sitten mennään naimisiin ja hankitaan lisää lapsia. Musta tää tuntuu jotenkin epäreilulta ja siltä et oisin ottamassa aika ison riskin, mutta en myöskään tiedä näistä asioista paljon mitään, ainakaan yhtä paljon kuin mun kumppani ja hän vakuutteli mulle että idea on ihan normaali, vaikka mua hieman epäilyttää. Onko tää normaalia vai onko mun poikaystävällä taka-ajatuksia? Tavallaan ymmärrän, ja pääsyy miksi kumppani ei halua heti naimisiin on se, että se on niin suuri sitoutuminen toiseen.

Ollaan oltu yhdessä melkein 2 vuotta. Otan mielellään vastaan kaikenmaailman neuvot mitä saan. Kiitos.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät, että jos teet lapsen ennen naimisiinmenoa, ei sillä poikkiksella ole ensimmäistäkään syytä mennä naimisiin kanssasi. Joten, jos avioliitto on sinulle tärkeä, se tulee ensin.

Vierailija
2/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa neuvoni on, että JSSAP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo älä suostu. Ei osaa sitoutua ja häipyy.

T. 21-vuotiaana 35-vuotiaan kanssa seurustelemaan alkanut

Vierailija
4/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tosi hyvä idea. Yksinhuoltajana ilman koulutusta ja ammattia annat tosi hyvät lähtökohdat lapselle ja omasta elämästäsi tulee tosi antoisaa.

0/5.

Vierailija
5/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori tyttö seukkaa setämiehen kanssa, joka painostaa tekemään lapsen sille... Yök.

Vierailija
6/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. En suostuisi ikimaailmassa.

Kai miehesi sitten muuten hyväksyy sen, että lapset ovat sinun sukunimelläsi? Itse en ainakaan ikinä suostuisi olemaan ainoa eriniminen, kuin en olisi osa perhettä...

Sano, että tulevilla lapsilla on sinun nimesi ja jos se lapsen syntymän aikaan on eri kuin miehelläsi, niin sitten on. Mies käyköön lastenvalvojalla hoitamassa isyydentunnustukset ja vastailkoon kysymyksiin onko kyseessä hänen biologinen lapsensa vai uusperheen bonuslapsi.

Vierailija
7/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo käyttää sua synnyttäjänä, ei oikeasti tiedä yhtään haluaako edes olla kanssasi muutaman vuoden päästä. Kiire saada lapsi vaan.

Yhdelle tutulle kävi nuorena niin, että melkein 20 vuotta vanhempi mies valehteli roinanneensa siittiönsä pilalle ja siksi ei tarvitse käyttää ehkäisyä. No, tyttö tuli aika pian raskaaksi ja mies petti jo raskausaikana jonkun omanikäisen yh:n kanssa joka ei halunnut enää lisää omia lapsia. Vauvan synnyttyä vaihtoi tuohon ikäiseensä naiseen ja tuon nuoren naisen avulla sai itselleen oman biologisen lapsen. Nuori tyttö pilasi enempi vähempi nuoruutensa tuossa. Kyseinen mies elää edelleen onnellista uusperhe-elämää kumppaninsa kanssa, ja lapsen äidillä on mennyt huonosti. 

Vierailija
8/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella nuori ja sinulla vuosia aikaa perustaa perhe . Vaadi miestä viemään sinut vihille ja panette lapsen alulle romanttisesti hääyönä . Jos hän ei tähän suostu niin sanot kiitos ja hei ja etsit perinteisemmän miehen joka osaa ja haluaa sitoutua perheeseensä .

Vierailija
9/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi taka-ajatus. Haluaa lapsen ja sinut siitä huolehtimaan. Jos lihot/lapsen myötä suhde muuttuu surkeaksi/ym, niin on helpompi erota, kun ei ole naimisissa, ja omaisuus ei mene puoliksi. Sinä jäisit lähennä lapsen kanssa yksin, hän makselisi elareita (jotka ei yleensä riitä mihinkään ellei mies ihan tolkuttoman rikas). Hän voisi helposti yrittää toisen naisen kanssa uutta perhettä, tai jos yksi lapsi riittää niin aloittaa ns. lapsettoman elämän. Ei kuulosta siltä, että olisi valmis sitoutumaan niin paljon sinuun, lapseen ja perheeseen, että tollaisen tyypin kanssa lasta kannattaisi tehdä. Ensin naimisiin ilman avioehtoa ja sitten katsotaan uhraatko urasi, koulutuksesi, nuoruutesi ja vapautesi.

Vierailija
10/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytäisin tuommoisen 21-vuotiaan naisen joka antaa ilmaiseksi?

T 35v

Vierailija
11/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää sinua vain lapsen tekoon, elä hemmetissä rupea. Vaihtoon koko ukko. Nauti nuoruudesta ja ota enemmän omanikäisesi mies. Siinä on loppuelämäsi pelastus.

12/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä silloin lun päätetään hankkia lapsi, pitää olla ainakin siinä tilanteessa varma siitä, että haluaa olla lapsen toisen vanhemman kanssa pysyvästi. Että ei vaan lähdetä kokeilemaan, että katsotaan nyt onnistuuko tää vai ei.

Vierailija
13/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D

Ukkeli ei halua sitoutua mutta lapsia pitäisi tehdä?

Kai tämä on trolli. Jos ei, hoida ainakin koulutus kuntoon ennen lapsia. Et sinä sitä valmiiksi saa muuten koskaan. Sulla ei ole mitään kiirettä lapsiasian kanssa, miehellä on. Älä anna minkään pellen painostaa.

Vierailija
14/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse.

Vierailija
15/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on isompi sitoutuminen kuin avioliitto. Eikä lapsia tehä sillä ajatukselle että katsotaan mitä suhteesta tulee.

Vierailija
16/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa niin, että mies tallettaa tilillesi 140 000 e. Raha jää sinulle, jos 3 vuoden kuluttua ette mene naimisiin ja maksat siitä lahjaveron. Jos menette naimisiin, raha on yhteistä!

Vierailija
17/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli vetää turpaan tollaista "miestä".

Vierailija
18/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa en tekisi sitä lasta ennen avioliittoa.

Vierailija
19/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi siis koekappale jolla testataan teidän parisuhde. Ei kuulosta kypsältä, kannattaa odotella muutama vuosi ja mennä sinä aikana vaikka naimisiin.

Vierailija
20/59 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei. En suostuisi ikimaailmassa.

Kai miehesi sitten muuten hyväksyy sen, että lapset ovat sinun sukunimelläsi? Itse en ainakaan ikinä suostuisi olemaan ainoa eriniminen, kuin en olisi osa perhettä...

Sano, että tulevilla lapsilla on sinun nimesi ja jos se lapsen syntymän aikaan on eri kuin miehelläsi, niin sitten on. Mies käyköön lastenvalvojalla hoitamassa isyydentunnustukset ja vastailkoon kysymyksiin onko kyseessä hänen biologinen lapsensa vai uusperheen bonuslapsi.

Ensinnäkin isyyttä ei ole tunnustettu vuosiin missään lastenvalvojalla vaan neuvolassa ja toisekseen kuka edes vaihtaa nimensä avioituessaan nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi