Poikaystävä haluaa lapsia ennen naimisiinmenoa...
Elikkä en oikeen tiennyt minne muualle voin hieman avautua, niin nyt tulee.
Täytin juuri 21, ja olen aina unelmoinut naimisiinmenosta ja perheestä mutta en ajatellut et se tapahtuis näin nuorena. Mun kumppani on 35, eli hieman vanhempi, joten ollaan tehty kompromissi et alotetaan perhe seuraavien vuosien aikana, ehkä jopa tänä vuonna tai seuraavana samalla kun hoidan mun opintoja.
Oon kuitenkin halunnut mennä naimisiin ennen lasten saamista ihan vaan sen takia, että haluan olla ns tasapainoisessa tilanteessa ennen kuin tuon lapset kuvioihin. Mulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan, että jotkut päättävät hankkia lapsia ennen naimisiinmenoa, mutta en itse halua sitä nyt - olisin ok tämän järjestelyn kanssa jos mulla olis suht hyvätuloinen työpaikka tms. Nyt mun kumppani hoitaa tulot ja menot pääasiassa, ja ollaan myös juteltu siitä että olisin kotiäiti useamman vuoden. Olen ok asian kanssa vaikka haluan myös valmistua, mutta kotiäitinä oleminen ilman naimisiinmenoa tuntuu isolta riskiltä.
Kumppanini on valmis seuraavaan kompromissiin: hankitaan yksi lapsi ennen naimisiinmenoa, ja seurataan miten perhe-elämä menee parin kolmen vuoden ajan. Jos kaikki on edelleen kunnossa siinä vaiheessa, niin sitten mennään naimisiin ja hankitaan lisää lapsia. Musta tää tuntuu jotenkin epäreilulta ja siltä et oisin ottamassa aika ison riskin, mutta en myöskään tiedä näistä asioista paljon mitään, ainakaan yhtä paljon kuin mun kumppani ja hän vakuutteli mulle että idea on ihan normaali, vaikka mua hieman epäilyttää. Onko tää normaalia vai onko mun poikaystävällä taka-ajatuksia? Tavallaan ymmärrän, ja pääsyy miksi kumppani ei halua heti naimisiin on se, että se on niin suuri sitoutuminen toiseen.
Ollaan oltu yhdessä melkein 2 vuotta. Otan mielellään vastaan kaikenmaailman neuvot mitä saan. Kiitos.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, eiköhän se ole sianjättöaika. Ei ole mitään syytä, miksi että voi mennä naimisiin ensin ja jos se on sinulle tärkeää, miehesi on parempi sitä kunnioittaa. Ja mitä toi tarkoittaa, "tehdään yksi lapsi ja katotaan miten perhe-elämä sujuu"? Että jos ei suju, niin mitä? Työnnetään peska takas sinne mistä tulikin vai?
Kuulostaa enemmänkin mun mielestä siltä, että mies tahtoo sitoa nuoren naisen iteensä lapsen kautta ja alkaa sitten kontrolloimaan vielä pahemmin ja todennäköisesti käy pettämässä ja sitten syyttää vain perhe-elämää.
Mun mielestä AP:n suhde kuulostaa alkavalta perheväkivaltatapaukselta, jossa tulee varmasti olemaan tosi paljon henkistä väkivaltaa, mutta ehkä jopa myös fyysistä.
Jep, kirjoitin tuon viestin 37, mutta itse eroaisin kokonaan jo näiden tietojen perusteella, mitä aloittaja kertonut. Miehen käytöksessä on huolestuttavia merkkejä
Mies vaikuttaa joko kusettajalta, tai nössöltä. Itse aikuisena päätät mitä teet, mutta voin kertoa mitä itse tekisin. Etsisin paremman miehen, enkä tekisi kompromisseja näin isoissa asioissa. Lasten saannissa kuuluu mennä ennen kaikkea sen ehdoilla, joka ne lapset sisällään kantaa, varsinkin jos jäisit vielä kotiäidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HETKINEN.
AP täytti juuri 21
Eli kun tapasitte, niin olit just ja just 18 ja mies oli mitä, 33v?
AP, sut on groomattu. Juokse äkkiä kauas tuosta miehestä. Hän tulee tekemään elämästäsi helvettiä.
Huoh, ei pelkkä iso ikäero tee suhteesta mitään groomausta. Jos 18v haluaa hengailla kolmikymppisen kanssa, niin aivan vapaasti saa hengailla.
Kyllä se on.
Tuo on itseasiassa ihan tunnettu juttu, miten tietyt yli kolmekymppiset miehet nimenomaan metsästävät juuri 18v täyttäneitä nuoria naisia. He tietävät, etteivät voi ennen tuota ikää alkaa paneskelemaan ilman ikäviä seuraamuksia ja että 18v on vielä sinisilmäinen, naiivi eikä kykene välttämättä erottamaan selviä varoitusmerkkejä käyttäytymisessä.
Sitäpaitsi ei 33v miehellä ja 18v ikäisellä nuorella naisella pitäisi olla mitään yhteistä, siis jos mies on ihan päästään normaali.
Aika harva tuollainen suhde päätyy onnellisesti ja AP:n mies jo on näyttänyt isoja variotusmerkkejä käyttäytymisellään.
Ensimmäinen asia mikä tuosta tulee mieleen on taloudellinen väkivalta. Tyyppi haluaa, ettei nainen valmistu ja että jää kouluttamattomana kotiäidiksi, mikä varmistaa, ettei työtä löydy vastaisuudessakaan. Eikä toki mennä naimisiin, koska silloinhan naisella on oikeus puoleen yhteisestä omaisuudesta (pl. perintö tai tilanne, jossa on tehty jonkinlainen avioehto).
Toisin sanoen, joudut sellaiseen köyhyysloukkuun ettet voi jättää miestä helpolla.
Onko suhteenne muutenkin epätasa-arvoinen? Kohteleeko mies kuin lasta, johon hänellä on oikeus? Tekeekö päätökset yksin välittämättä mielipiteistäsi.
Juokse.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa mä lähtisin kyllä lätkimään. Tuosta tulee kaksi mielikuvaa:
A) mies ei halua sitoutua. On vain kiire saada biologinen lapsi ja tekee sen kenen kanssa vaan saa tehtyä. Nuorempi ihminen on helpompi huijata hommaan kuin ikäisensä.
B) Mies haluaa sinut äkkiä "kiikkiin" eli kotiäidiksi ilman koulutusta ja työtä. Teet lapsia ja hoidat kotia, lapset ja miehen. Mies pystyy kontrolloimaan sinua, koska hän tuo rahan pöytään ja sinulla ei ole pakomahdollisuuksia (niitä on aina, mutta kouluttamaton kotiäiti ei niitä välttämättä näe). Lopputulos ja tulevaisuus voivat olla mitä tahansa.
Lisään vielä, että tuo vaihtoehto B tuntuu todennäköisemmältä kun ottaa teidän iät huomioon. Ootte nyt 21 ja 35. Ootte ollu yhdessä 2 vuotta. Millon tapasitte? Tuo ikäero ei olis ongelma niinkään, jos oisitte tavannut kun ootte vaikka 30 ja 44. Mutta ootte alkanut seurustelee, kun sä oot hädin tuskin täysi-ikäinen. Ootte IHAN eri elämäntilanteissa ja elämänvaiheissa. Ja näin 30v ihmisenä en ymmärrä miten kukaan ikäiseni voisi seurustella 19v kanssa. Mitä yhteistä on? Enkä nyt mitenkään vähättele nuorta ikää. Sitä ei vain tuon ikäisenä tajua kuinka "lapsi" vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HETKINEN.
AP täytti juuri 21
Eli kun tapasitte, niin olit just ja just 18 ja mies oli mitä, 33v?
AP, sut on groomattu. Juokse äkkiä kauas tuosta miehestä. Hän tulee tekemään elämästäsi helvettiä.
Huoh, ei pelkkä iso ikäero tee suhteesta mitään groomausta. Jos 18v haluaa hengailla kolmikymppisen kanssa, niin aivan vapaasti saa hengailla.
Kyllä se on.
Tuo on itseasiassa ihan tunnettu juttu, miten tietyt yli kolmekymppiset miehet nimenomaan metsästävät juuri 18v täyttäneitä nuoria naisia. He tietävät, etteivät voi ennen tuota ikää alkaa paneskelemaan ilman ikäviä seuraamuksia ja että 18v on vielä sinisilmäinen, naiivi eikä kykene välttämättä erottamaan selviä varoitusmerkkejä käyttäytymisessä.
Sitäpaitsi ei 33v miehellä ja 18v ikäisellä nuorella naisella pitäisi olla mitään yhteistä, siis jos mies on ihan päästään normaali.
Aika harva tuollainen suhde päätyy onnellisesti ja AP:n mies jo on näyttänyt isoja variotusmerkkejä käyttäytymisellään.
Niin no joo olet ihan oikeassa kyllä siinä, ettei kukaan fiksu kolmikymppinen ala vakavissaan parisuhteeseen noin nuoren kanssa
Sanoisin että hoida opiskelut ensin, miettikää sitten vasta naimisiinmenoa ja perheen perustamista. Olet tosi nuori, älä tässä asiassa anna miehen painostaa yhtään. Ja mieti huolella onko tämä se mies jonka kanssa haluat perhettä perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa mä lähtisin kyllä lätkimään. Tuosta tulee kaksi mielikuvaa:
A) mies ei halua sitoutua. On vain kiire saada biologinen lapsi ja tekee sen kenen kanssa vaan saa tehtyä. Nuorempi ihminen on helpompi huijata hommaan kuin ikäisensä.
B) Mies haluaa sinut äkkiä "kiikkiin" eli kotiäidiksi ilman koulutusta ja työtä. Teet lapsia ja hoidat kotia, lapset ja miehen. Mies pystyy kontrolloimaan sinua, koska hän tuo rahan pöytään ja sinulla ei ole pakomahdollisuuksia (niitä on aina, mutta kouluttamaton kotiäiti ei niitä välttämättä näe). Lopputulos ja tulevaisuus voivat olla mitä tahansa.
Lisään vielä, että tuo vaihtoehto B tuntuu todennäköisemmältä kun ottaa teidän iät huomioon. Ootte nyt 21 ja 35. Ootte ollu yhdessä 2 vuotta. Millon tapasitte? Tuo ikäero ei olis ongelma niinkään, jos oisitte tavannut kun ootte vaikka 30 ja 44. Mutta ootte alkanut seurustelee, kun sä oot hädin tuskin täysi-ikäinen. Ootte IHAN eri elämäntilanteissa ja elämänvaiheissa. Ja näin 30v ihmisenä en ymmärrä miten kukaan ikäiseni voisi seurustella 19v kanssa. Mitä yhteistä on? Enkä nyt mitenkään vähättele nuorta ikää. Sitä ei vain tuon ikäisenä tajua kuinka "lapsi" vielä on.
Minä taas 30v ihmisenä ymmärrän kevyen seurustelun, mutta lisääntymisen perään hinkuaminen tuossa tilanteessa on red flag eikä millään tavalla sen nuoremman osapuolen parhaaksi (eli todella itsekäs ajatus siltä vanhemmalta osapuolelta)
Loppuelämäsi on pilalla ja tulet olemaan vanki, kadut katkerasti jos annat "miehen" vedättää sinut kiikkiin tuolla ehdotuksellaan.
Se ei ole mikään "poikaystävä" vaan kohta keski-ikäinen mies. Sinä olet nuori nainen, jolla on opiskelut tekemättä. Ilmeisesti myös aika naiivi, kun mietit onko tämä hyvä diili.
Puhut kompromisseista, mutta näissä asioissa jos nainen tekee kompromisseja, pääsee aikamatkalle menneisyyteen.
Luulen että olet ihana, fiksu ja kiltti nuori nainen, joka halutaan saada mukavasti hellan ääreen, miehestä riippuvaisena. Pahimmillaan nyrkin ja hellan väliin.
Naisena on aina oltava omat rahat, oma koulutus, valmius siihen että jos eroaa, on asiat kunnossa. Veikkaan että vuosikausien kotiäitiydestä puhuessanne ette olet puhuneet esimerkiksi siitä, miten korvataan opintojesi myöhästymiset, eläketurvat jne? Tekisikö mieskin reilusti kotitöitä vai olisitko edullinen piika?
Valmistu, hanki työkokemusta..johan sen itse sanoit teksissäsi että et halua tehdä siten kuin mies. Joten tee siten kuin sinä haluat. Älä missään nimessä suostu tuohon järjestelyyn.
Olet idioott i kun edes harkitset noin typerää ehdotusta.
Sano ukolle että aiot elää elämääsi vielä kun nuori olet että niin häät kuin lapsikin saa odottaa.
Hommaa ensin koulutus ja työpaikka. Kuulostaa🚩🚩🚩koska hän maksaisi kaiken ja et enää pääse mihinkään kun ei ole rahaa, se on taloudellista väkivaltaa. Luiskaan tuo äijä, elä elämääsi äläkä vielä ala äidiksi jos ei tunnu oikealta. Väkisin ei kannata naimisiin yrittää jos mies ei tahdo
Onhan 0/5 onhan 😑🥶
Älkää nuoret naiset pilatko elämäänne setämiesten kanssa, joilla oma nuoruus on jo kaukana takana..
Jos mies on tosissaan kanssasi niin tietysti naimisiin mennään ennen lasten hankkimista. Ei siinä ole mitään neuvoteltavaa. Jos se ei miehelle käy niin tiedät varmasti että kyseinen ihminen ei ole valmis sitoutumaan sinuun eikä lapseen.
Aika suuri ikäero. Miehesi on 50v , kun lapset ovat koulussa.
Lue IL vkl liitteestä